Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
amy_leftover schreef:Dat snap ik, maar ik heb het nu over deze specifieke situatie, waarin er 2 honden los over straat rennen en mogelijk aangereden worden. Kan me niet voorstellen dat de TS daarvoor aansprakelijk gesteld kan worden, omdat het hondje toevallig schrikt van haar hond die aan komt rennen.

Noa_M schreef:@ dito: ja over de situatie wel. Het doet me goed om te horen dat jullie honden eigenaren dit als een ongeluk zien. Dat relativeert wel.
Ik hoop alleen echt dat het hondje naar huis gerend is! Daar maak ik me nog een beetje zorgen over.
En ik ben me ervan bewust dat dit echt een punt is waar we hard mee aan het werk moeten! Ik wil gewoon een goed luisterende rustige hond! En ik wil dit soort dingen echt voorkomen!
(de musketonhaak was in 3 stukken gebroken)
MyWishMax schreef:Een labrador vind ik in zulke omstandigheden erg moeilijk hoor. Geef mij maar herders hoor, die gaan meestal minder snel in de hyper om mensen. Ik kon met 7 maanden inderdaad ook al langs mensen en honden lopen zonder dat hij reageerde, maar dat kwam ook omdat mensen en honden niet zo leuk als het baasje waren. De gemiddelde labrador denkt dat de hele wereld er is om hem te aaien of met hem te spelen. (Ja, ik generaliseer) Waarschijnlijk ook omdat dat inderdaad gebeurt als ze nog pup zijn. Eén van de redenen waarom ik niet iedereen naar mijn pup laat vliegen of hem met elke hond liet spelen. Dat is leuk als ze jong zijn, maar vanaf een half jaar vinden diezelfde mensen het ineens niet meer leuk.
dees_daan schreef:MyWishMax schreef:Een labrador vind ik in zulke omstandigheden erg moeilijk hoor. Geef mij maar herders hoor, die gaan meestal minder snel in de hyper om mensen. Ik kon met 7 maanden inderdaad ook al langs mensen en honden lopen zonder dat hij reageerde, maar dat kwam ook omdat mensen en honden niet zo leuk als het baasje waren. De gemiddelde labrador denkt dat de hele wereld er is om hem te aaien of met hem te spelen. (Ja, ik generaliseer) Waarschijnlijk ook omdat dat inderdaad gebeurt als ze nog pup zijn. Eén van de redenen waarom ik niet iedereen naar mijn pup laat vliegen of hem met elke hond liet spelen. Dat is leuk als ze jong zijn, maar vanaf een half jaar vinden diezelfde mensen het ineens niet meer leuk.
Off-topic maar ik ben het helemaal met je eens, ik heb zowel labradors en herders in de herplaatsing meegemaakt en de labradors hadden echt een plaat voor hun kop en waren alleen maar bezig met hoe leuk ze zichzelf vonden en dat iedereen om hen heen dat vast ook vond, de herders waren toch een stuk makkelijker te sturen.
Dit lag ook aan de opvoeding natuurlijk maar een labrador is toch wat lomper van gedrag.
Als ik zeg dat iets niet mag, dan mag het niet.corine1981 schreef:Het voorbeeld dat hier aangehaald wordt: aaien door jan en alleman, werd bijvoorbeeld op mijn hondenschool afgeraden om dit soort gedrag te voorkomen. Er werd mensen ook geleerd hoe ze hier thuis mee om konden gaan (zoals je visite de hond bij binnenkomst laten negeren en wachten met aaien tot de hond rustig is).
Voor mij zijn dat soort dingen logisch, maar vind dus wel dat dit verteld moet worden aan nieuwe eigenaren.
Met de eerste hond op school werd daar niets aan gedaan, werd de lab (6 vd 9 in de groep) gewoon afgeschilderd als immer enthousiast en moeizaam iets aan te leren. Dát vind ik dus geen goede school dan, moge duidelijk zijn.