Problemen weglopen hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:45

KingYasFenn schreef:
Wat dacht je van je hond speelt met je?
die heeft waarschijnlijk helemaal geen zin om te komen en blijft lekker waar die is.

Waarschijnlijk sta jij daar dan als een malle te roepen (en ik zie het beestje al gniffelen :') )
dan pak je der op en roep je iets als foei of wat dan ook..
die speelt met je, en jij bent nog eens dan dat je je hond haalt en lekker terug zijn nest in brengt..
zo'n taxi wil ik ook wel :j

Ik zal eens gaan werken met echt boos worden (qua stem) op je hond als ze niet komt.
en als ze dan nog weigert, gewoon hard straffen door een tik en je hond oppakken en in naar binnen 'gooien'.of duw die maar eens flink in de mand.
straal uit ' als ik zeg naar binnen, ga je ook naar binnen!'

stomste wat je kan doen dan komt ze de volgende keer helemaal niet meer

JessandHope: je kan een hond niet met een paard vergelijken, en wat jij aanhaalt heeft niets te maken met het terug komen van... als een paard weg zou blijven lopen kun je boos worden als je hem uiteindelijk hebt maar dan zal hij de volgende keer net zo goed niet komen hoor.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:55

StalNollie schreef:
KingYasFenn schreef:
Wat dacht je van je hond speelt met je?
die heeft waarschijnlijk helemaal geen zin om te komen en blijft lekker waar die is.

Waarschijnlijk sta jij daar dan als een malle te roepen (en ik zie het beestje al gniffelen :') )
dan pak je der op en roep je iets als foei of wat dan ook..
die speelt met je, en jij bent nog eens dan dat je je hond haalt en lekker terug zijn nest in brengt..
zo'n taxi wil ik ook wel :j

Ik zal eens gaan werken met echt boos worden (qua stem) op je hond als ze niet komt.
en als ze dan nog weigert, gewoon hard straffen door een tik en je hond oppakken en in naar binnen 'gooien'.of duw die maar eens flink in de mand.
straal uit ' als ik zeg naar binnen, ga je ook naar binnen!'

stomste wat je kan doen dan komt ze de volgende keer helemaal niet meer

JessandHope: je kan een hond niet met een paard vergelijken, en wat jij aanhaalt heeft niets te maken met het terug komen van... als een paard weg zou blijven lopen kun je boos worden als je hem uiteindelijk hebt maar dan zal hij de volgende keer net zo goed niet komen hoor.

Best, voorbeeldje hond dan:

Hondjelief (ruim 85 kilo) heeft wel eens de neiging oost-indisch doof te zijn. Nadat hij hier 1x flink voor is gestraft (als in boze stem enz) hoef ik nu slechts mijn stem iets te verlagen en meneer komt zeker weten terug. Hij weet ook dat als ie niet komt ik doodleuk terug naar huis loop waarna hij druk gaat zoeken waar ik nu toch ben gebleven?! (meestal sta ik om een hoekje te kijken naar zijn reactie)

StalNollie

Re: Problemen weglopen hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:58

boze stem is iets anders als hem hard aanpakken

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:15

StalNollie schreef:
boze stem is iets anders als hem hard aanpakken

Bij zijn nekvel pakken en neer de grond brengen vind ik anders geen poeslieve 'kom eens heir schatje' aanpak.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:28

klopt, maar of het de aanpak is? de kans dat hij wegloopt is groter hierdoor.
ik zou opnieuw trainen even terug naar basis. weer koekjes meenemen en regelmatig terug roepen en belonen

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:36

JessAndHope schreef:

Hondjelief (ruim 85 kilo) heeft wel eens de neiging oost-indisch doof te zijn. Nadat hij hier 1x flink voor is gestraft (als in boze stem enz) hoef ik nu slechts mijn stem iets te verlagen en meneer komt zeker weten terug. Hij weet ook dat als ie niet komt ik doodleuk terug naar huis loop waarna hij druk gaat zoeken waar ik nu toch ben gebleven?! (meestal sta ik om een hoekje te kijken naar zijn reactie)

Andere situatie. Je kan de hond prima straffen voor het niet luisteren, zoals jij hebt gedaan, maar dat is anders dan de hond straffen als hij in tweede instantie toch naar je toekomt. Want dan straf je hem voor het naar je toekomen. Verder moet je dan dus, zoals ik eerder schreef, wél zeker weten dat de hond je commando begrijpt. En bij hierkomen dus óók begrijpt dat hij bij de eerste keer roepen al moet komen. Want als een hond je stomweg niet snapt gaat hij het met straf heus niet beter snappen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:52

Dani schreef:
JessAndHope schreef:

Andere situatie. Je kan de hond prima straffen voor het niet luisteren, zoals jij hebt gedaan, maar dat is anders dan de hond straffen als hij in tweede instantie toch naar je toekomt. Want dan straf je hem voor het naar je toekomen. Verder moet je dan dus, zoals ik eerder schreef, wél zeker weten dat de hond je commando begrijpt. En bij hierkomen dus óók begrijpt dat hij bij de eerste keer roepen al moet komen. Want als een hond je stomweg niet snapt gaat hij het met straf heus niet beter snappen.

Helemaal mee eens. Heb ook nooit beweerd dat je maar gewoon moet straffen. Ik ga er in deze vanuit dat TS begrijpt dat een hond het moet snappen en niet iets lichamelijks mag mankeren wat het luisteren onmogelijk maakt ;-) Ik doel puur op onwil bij de hond.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:03

Ik heb mijn hond getraind met een fluitje. Een maand lang alleen gefloten voor zijn eten (vlees, dus erg geliefd door hem). Toen ook een keer z'n eten meegenomen op wandeling, weer hetzelfde.
Later afgebouwd, maar hij krijgt altijd vlees (nu alleen een klein stukje) als ik fluit.

Zelfs als hij achter een konijn aan schiet, stopt meneer om toch zijn vlees te komen halen. (Kreeg regelmatig de opmerking: goh, wat handig zo'n fluitje :') )
Het fluitje werkt bij mij dus beter dan roepen. Het fluitje klinkt namelijk altijd hetzelfde en levert altijd een heerlijke beloning op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:10

Ik zou voordat je uit huis gaat hem alvast op appél zetten, op jou laten letten en ook buiten op appél houden. Desnoods met klicker of fluitje. Maar iig voorbereiden en hem niet zo maar laten lopen.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:17

calippe schreef:
Zoek maar op dogfence.
Een meter waarmee je afstand kunt bepalen, halsband om die waarschuwt als hij te ver gaat en uiteindelijk stroom geeft.
Is niet zielig, alles beter dan een hond die kwijt raakt of zelfs verongelukt.

Klopt! bij ons op stal gebruiken de boer en zijn vrouw deze ook voor hun honden. Deze liepen ook weg.

Soms zat er een lang strotouwtje aan de teef, want dan dacht ze dat ze vast zat. Maar door dat zelfde strotouwtje heeft ze ook eens vast gezeten aan een struik..... gelukkig kwam de andere hond de boer "halen"en zo hebben ze de teef weer los kunnen maken.

Nu hebben de honden een band om en die geeft eerst een waarschuwing toon, en als de honden dan toch te ver gaan krijgen ze een stroomschok(je). Het werkt erg goed. De honden kunnen lekker buiten lopen en gaan niet meer op pad. Ze weten nu tot waar ze kunnen komen.