Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
), dus vanaf vanavond gaan ze over. Heb 2 bakjes pens, dat is voor 2 dagen, is dat genoeg gewenningsperiode? Ze krijgen dus ongeveer 1/2 keer per maand al smuldier, dus ik dacht dat ik allicht kon proberen of ze na 2 dagen al wat anders kunnen hebben... 
Bij smuldier wel hoofdzakelijk de complete versies voeren. Dus ja, ik denk dat dat gewoon kan.
het was nog bevroren
vanmorgen er al uit gelegd dus baalde even flink.. dus het laatste supermarktvlees maar op gemaakt brokken zijn ook op en morgenochtend maar beginnen
Goed om te weten in elk geval want ik ga geheid nog vaak zat vergeten het op tijd uit de vriezer te halen!

ralphtdw schreef:waarom je hond waarschijnlijk zoveel poept,
is de kwaliteit van je brokken voor de hond,
de brokken in de supermarkt zijn niet goed en zit veel rotzooi in,
ik geef mijn hond royal canin en dan hypoalergeen brokken,

) aan toegevoegd is zodat de honden genoeg pitamientjes binnen krijgen
Sassol schreef:Smuldier heeft 2 diersoorten. Eigenlijk wil je minimaal 4 diersoorten voeren + vis (of visolie, omega 3 vind ik een belangrijk onderdeel van het menu).
Als je die hoeveelheid diersoorten aanhoudt, maakt het ook niet uit of je van Smuldier de 'compleet' geeft of niet. Kijk ook even goed rond bij de supermarkten, de prijzen verschillen nogal van Smuldier.
Wat ik in het begin zelf deed was Smuldier met een duurdere kvv mixen. Dus bijvoorbeeld:
Maandag/Dinsdag: Smuldier Pens
Woensdag: Smuldier Vlees
Donderdag/Vrijdag: Smuldier Kip
Zaterdag: Tinlo Eend
Zondag: Tinlo Konijn
Tinlo heeft nog meer smaken, die zou je elke week kunnen wisselen (maar dan geen rund/kip nemen).
Als je afwisselt zoals jij is er niks aan de hand. Tinlo is niet compleet, omdat het geen premix heeft, maar is qua samenstelling bot/orgaan/spiervlees wel volledig.Bassenqua schreef:Ik voer NRV van Best4Dogs en Herbyvers in combi met zalmkarkassen, zalmkoppen, ribben, runderknars etc als lekkertje tussendoor. Lotgering heb ik zéér slechte ervaringen mee, verrot en verkleurd vlees en slechte ontlasting bij de honden.
Nrv is een methode om zelf samen te stellen waar die kvv's qua verhoudingen op gebaseerd zijn.