Niet zindelijk wordende hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:51

zoals wel meer mensen vragen is mijn eerste vraag ook meteen waar komt het hondje vandaan?...
daarnaast zal hem straffen hem alleen maar heel onzeker maken, uit onzekerheid plast en poept hij nog veel meer ;) het zal lang duren voordat hij weer vertrouwen heeft in de situatie dat jullie niet meer boos worden..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:51

Dus dan ben je toch te vroeg naar huis gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:53

kohtje schreef:
Dus dan ben je toch te vroeg naar huis gegaan.

lees mijn uitleg kohtje dan zul je begrijpen dat jouw optie niet werkt

kohtje

Re: Niet zindelijk wordende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:02

Ik vind dat het wel werkt. Het ophouden gaat een keer over en ja dan kan het zijn dat je de eerste keer meerdere uren buiten bent.
Ik raad dan ook aan om niet heel ver te lopen maar in de buurt te blijven van waar je normaal wil uitlaten.
Als die het dan buiten doet belonen.
Persoonlijk zou ik als ik een tuin had daar ook een hondentoilet maken maar ja dat is iets waar toch bijna niemand aan begint.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:06

kohtje schreef:
Persoonlijk zou ik als ik een tuin had daar ook een hondentoilet maken maar ja dat is iets waar toch bijna niemand aan begint.

Blergh. Moet er niet aan denken. En de buren denk ik ook niet :')
Zit je lekker in de tuin, ruik je alleen maar hondenpoep. :o

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:07

Ik zou toch nogmaals naar een dierenarts gaan , bloed laten prikken [lever/nier/algeheel bloeedbeeld], en een foto laten maken.
Hier een hond die binnen poepte en plaste , volgens ene dierenarts voedselallergie , internist beaamde dat , maar hij bleek ''gewoon'' 8 ribben kapot te hebben.
Andere hond was niet meer zindelijk , kon plas niet ophouden , zou ouderdomskwaaltje zijn , maar blijkt dus chronische pancreatitis te zijn.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:08

HorseTopShop schreef:
kohtje schreef:

Volgens mij is het tegenwoordig heel normaal dat waar je hond ook poept binnen de bebouwde kom , je het netjes opruimt :j
Dus waarom je eigen hondentoilet dan niet!?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:09

Nammie schreef:
HorseTopShop schreef:

Volgens mij is het tegenwoordig heel normaal dat waar je hond ook poept binnen de bebouwde kom , je het netjes opruimt :j
Dus waarom je eigen hondentoilet dan niet!?

Geen idee. Ik heb er nog nooit van gehoord.
Ik ga 7 keer per dag met ze uit dus ze hoeven niks in de tuin te doen :) Ik gun mijn honden niet alleen dat ze hun ontlasting kunnen lozen, maar ook de aandacht en beweging die ze nodig hebben :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:17

Ik zeg toch ook niet ipv lopen met de honden?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:19

kohtje schreef:
Ik zeg toch ook niet ipv lopen met de honden?

??? Ik zeg ook niet dat je dat zegt... ;)
Ik zou nooit een hondentoilet in de tuin maken. Vind het raar en vies.
En denk dat je dan honden krijgt die het alleen nog maar in de tuin doen. Lijkt mij hetzelfde probleem als honden die het binnen doen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:27

Waarom? Je maakt in een hoek iets met opstaande tegels ,zand en evt grind en maakt het elke dag schoon. Zou een hoop overlast op straat schelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:31

Wij hadden in het oude huis ook een hondentoilet in de tuin.
Ik had een oude JR en die ging door het kattenluik naar buiten om daar haar behoefte te doen.

Ik liep ook wel met haar, maar ze kon niet meer hele stukken lopen.
Ze moest ook vaker plassen en ik ruimde het elke dag op.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:31

vind ik ook hoor, ik woon dan wel heeel vrij maar heb ook gewoon een stukje waar ze kunnen plassen als ze willen, altijd hetzelfde perkje :D ideaal

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:32

Heb ze juist afgeleerd in de tuin te poepen en plassen. De honden zagen dat ook als "buiten".
Dan zou je dus iedere keer, als je even in de tuin wilt zitten, alles op moeten ruimen. Lijkt mij in ieder geval niet handig.
En zolang iedereen de poep buiten opruimt, wat iedereen gewoon hoort te doen, is er geen overlast ;)

Maargoed. We gaan erg offtopic. Hier heeft TS niks aan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:32

Of gewoon een goedkoop kinderzandbakje, van de Action ofzo. Zand erin, elke keer de drollen eruit halen en met regelmaat het zand verschonen. Dat gaat ook niet stinken als je het bijhoudt en is makkelijk te vervangen.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:36

Mijn voor proefdier gefokte pupje had heel lang het zelfde probleem. Bij haar heeft het geduurt tot ze 4 was, we zijn toen gaan verhuizen en ze is nu nog veel meer buiten dan ze al was en dat heeft de knop omgezet. Als pup heeft ze gewoon kunnen plassen waar wanneer het in haar op kwam en omdat ze dat de eerste 14 weken van haar leven heeft kunnen doen was het voor haar heel moeilijk om dat te veranderen. Nu kan ze zelf naar buiten lopen als ze besluit te gaan plassen en dat heeft veel geholpen (maar ze heeft nog een of twee keer per week een ongelukje 's nachts).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:38

laat de alvleesklier eens controleren...

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 12:42

Even reactie op de vragen.
Waar komt hij vandaan?
Hij is een "oeps" hondje. De mensen wisten niet wat ze met puppy's aanmoesten en hebben ze eigenlijk niks geleerd. Ze waren wel lief voor de hondjes, maar dat is niet het enige wat ze nodig hebben. We hebben hem opgehaald toen hij 8 weken was.

Je moet hem buiten zetten als hij aanstalten maakt
Hebben we geprobeerd. Maar meneer is zo sneaky dat hij achter een stoel langsloopt, snel gaat zitten en zo weer terug is. Hij geeft dus niks aan. Hij piept niet, zwaait niet druilerig met zijn staart, springt niet tegen je op, gaat niet naar de deur toe. Echt helemaal niks.

Doet hij zijn behoefte ook buiten?
Zeker. Het is ook niet zo dat hij elke dag binnen poept, maar regelmatig. Laten we zeggen elke 3 dagen. Het belonen bij buiten poepen hebben we gedaan tot een jaar..

Langer uitlaten
Op zondag gaan de honden altijd met mijn ouders naar het bos. Daar lopen ze zeker een uur. Dit heeft tot nu toe ook niet geholpen eigenlijk.

Ik las een tip over zindelijkheidsdruppels. Ik ga even langs de dierenarts om dit op te halen.
Ze krijgen trouwens gewoon brokken gevoerd. Mijn vader is vegetarisch en we gaan dus ook niet beginnen met vers vlees.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:52

Je weet dat een hond een vleeseter is?

Ik zou m in ieder geval op brok zetten met een zo hoog mogelijk vleespercentage. Wat voer je nu?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 12:57

Hij eet nu pedigree met rundvlees.
We weten dat het vleeseters zijn, maar het is niet anders. Als ik later zelf een hond heb wil ik ze wel vers vlees geven. Maar daar heb ik de keus niet over en ik heb nou niet echt het idee dat hij het niet op kan houden..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:00

kun je dat uitleggen?,....''.mijn vader is vegetarisch dus we beginnen niet aan vers vlees?''
Je vader hoeft toch niet aan het vlees?
Wil je dat er verbetering komt of niet?Dan kun je op zijn minst vlees proberen,dan poept hij in iedergeval veel minder en is de kans dat hij het in huis doet dus ook kleiner.

Die pedigree die je geeft zit 4% vlees in,de rest is granen....dus veel poep.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:02

Hij hoeft ook niet persé op vers vlees maar tussen de verschillende broksoorten zit ook erg veel verschil. Meer bijproducten en minder vlees betekend meestal ook meer ontlasting en dus meer kansen op "foutjes"

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:06

Ik las dat jullie hem straffen als hij wat in huis doet? Dan zal hij het inderdaad ergens snel doen zodat jullie het niet in de gaten hebben.
Verder zou ik idd anders gaan voeren. Vegetarisch zijn is mooi, maar daar kan een hond, een vleeseter, natuurlijk niks mee en is ook niet echt eerlijk. Je zult zien dat hij met beter voer een stuk minder ontlasting produceert.

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:13

Mijn hond gaf met 8 weken ook niet aan dat ze naar buiten moest. Hoefde ze ook niet want na IEDERE activiteit ging ze naar buiten.
Slapen? Zodra er een oog open ging stond ze buiten.
Eten/Drinken? Rechtstreeks door naar buiten.
Spelen? Naar buiten.
Ging ik haar 5 minuutjes alleen laten? Vooraf en achteraf naar buiten!

Ik denk echt dat jullie hiermee opnieuw moeten beginnen, er is nu eenmaal geen andere manier van zindelijk maken dan de hond leren dat het buiten moet. Helaas bestaan er geen trucjes en foefjes waarmee je het ze even snel leert. Ook 's nachts zou ik voor de komende tijd weer 1 of 2 momenten haar eruit laten. Gaat het een week lang goed, verleng je de tijd met een half uurtje enz... Daarbij het plassen op commando proberen te zetten, dat kan ook goed helpen.

Dat jullie hondje "stiekem" achter een stoel gaat is logisch, hij weet dat er boos/ geïrriteerd gereageerd gaat worden, maar heeft geen flauw benul waarom! Mocht het voortaan mis gaan zul je dus met het hele gezin vooral NIET boos moeten reageren, niet eens geïrriteerd moeten raken, want dat hebben ze zeker weten door. Mooie oefening zelfbeheersing dus! Denk dat dit stukje voor jullie nog de grootste uitdaging gaat zijn aangezien je niet op jezelf woont, en de hele familie hier dus 100% achter zal moeten staan.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:26

Misschien een rare vraag, maar hoevaak heeft jouw hond ontlasting op een dag? Ik heb dus wel degelijk meegemaakt dat een hond in huis poepte door slechte voeding, hij kreeg 2x per dag brok maar poepte minstens 5x.. Overgezet op betere voeding (en dit hoeft zeker geen vlees te zijn, ga anders op zoek naar een goede brok) en het probleem was opgelost.
Laatst bijgewerkt door Linea op 25-02-14 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt