Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Loveskary schreef:@ Geerke dat koelen was voor een dikke knie ze had een klap gehad van een ander paard.
Dat ijs niet helpt bij atrose weet ik ook wel hoor.
Maakt dat verder wat uit ze kon geen pijnvrij leven meer leven en daarom heb ik haar laten gaan.
Een dier zijn leven op pijnstillers ga ik niet doen.
Een dier moet gewoon kunnen zijn zoals een gezond dier zou zijn.
Een paard moet gewoon paard kunnen zijn en als ze teveel pijn hebben dan laat ik ze gaan.
Geryon schreef:Velen hier hebben het over een dierwaardig leven. Maar wat dat precies is, zijn ook de meningen over verdeelt. Een hond met twee poten die goed meekomt en gelukkig is, heeft imo gewoon een dierwaardig leven. Maar dat vinden veel bokkers ook niet..
Ik merk vaak juist het tegenovergestelde TS. Mensen die hun dier best snel af maken om de reden dat het anders sielughh is en ze het heilige verantwoordelijke boontje willen spelen. Zoals dat met de hond.
Alleen jammer dat er zoveel mensen voor dieren bepalen wat nou precies hindert en wat niet. Vermenselijken. Geryon schreef:Inderdaad goed gezegd.Alleen jammer dat er zoveel mensen voor dieren bepalen wat nou precies hindert en wat niet. Vermenselijken.
xSlvna schreef:Het verschilt per situatie.
Als ik een paard heb wat zo veel medicatie nodig heeft dat die alleen nog duf kan stappen en eten, gaat die hemelen, klaar. Heb ik een die met medicatie nog lekker speelt met de groep en nog fijn fit en vrolijk is, blijft die.
Verder zou ik zelf nooit een paard redden wat niks waard is. Heb een merrie staan van 24/25 jaar oud (wel nog hartstikke fit in haar hoofd, alleen niet in haar gewrichten), en als die een operatie nodig heeft (koliek od.) gaat die hemelen, zonder enige twijfel.
Overigens ben ik een beetje tegen ingrepen waarvoor héél lang gerevalideerd moet worden en dus lange tijd geen vrije beweging is toegestaan.
LadyMadonna schreef:Dierenartsen zijn hier ook verantwoordelijk voor imo... Steeds vaker hoor je: probeer dit maar of dat maar.
Mijn hond bleek zware longkanker te hebben. Op prednison had ze t nog 3 maanden kunnen redden... Voor wie dan? Niet voor t beestje
dierenfan schreef:LadyMadonna schreef:Dierenartsen zijn hier ook verantwoordelijk voor imo... Steeds vaker hoor je: probeer dit maar of dat maar.
Mijn hond bleek zware longkanker te hebben. Op prednison had ze t nog 3 maanden kunnen redden... Voor wie dan? Niet voor t beestje
daar geef ik je groot gelijk in. DA's zijn idd van het probeer dit of dat misschien dat de hond nog 3 maanden... nee daar ben ik ook niet voor!
Anoniem schreef:Geryon schreef:Velen hier hebben het over een dierwaardig leven. Maar wat dat precies is, zijn ook de meningen over verdeelt. Een hond met twee poten die goed meekomt en gelukkig is, heeft imo gewoon een dierwaardig leven. Maar dat vinden veel bokkers ook niet..
Ik merk vaak juist het tegenovergestelde TS. Mensen die hun dier best snel af maken om de reden dat het anders sielughh is en ze het heilige verantwoordelijke boontje willen spelen. Zoals dat met de hond.
De mate van welzijn van een dier kan worden beoordeeld aan de hand van de vijf vrijheden. Een dier moet vrij zijn:
- van dorst, honger en onjuiste voeding;
- van fysiek en fysiologisch ongerief;
- van pijn, verwondingen en ziektes;
- van angst en chronische stress;
- om het natuurlijke (soorteigen) gedrag te vertonen.
dierenfan schreef:LadyMadonna schreef:Dierenartsen zijn hier ook verantwoordelijk voor imo... Steeds vaker hoor je: probeer dit maar of dat maar.
daar geef ik je groot gelijk in. DA's zijn idd van het probeer dit of dat misschien dat de hond nog 3 maanden... nee daar ben ik ook niet voor!