Zielige dieren kopen: handel in stand houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:58

max66 schreef:
wij hebben dat dus wel gedaan, pup laten zitten. Ik had mevrouw namelijk ff gegoogled en manman wat een verhalen op het net. Nee, daar werken wij idd niet aan mee en de besproken pup hebben we toen niet opgehaald.

En heb je je afgemeld en duidelijk gezegd waarom, of je gewoon niet meer gemeld?

max66

Re: Zielige dieren kopen: handel in stand houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:19

jawel, gebeld en verteld wat we tegen gekomen waren op internet en dat we daarom de hond niet kwamen halen.
Alles werd overigens ontkent (natuurlijk).

Mevrouw adverteerde onder meerdere namen met verschillende woonplaatsen en met meerdere rassen. Toen we daar waren deed ze alsof ze "toevallig" een keer een nestje hadden dat in huiselijke kring opgroeide

Alleen het feit dat ze gelogen en gezwegen had was voor ons al voldoende om daar geen hond te kopen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:33

ik zou NOOIT over mijn hart kunnen verkrijgen ergens een pup vandaan te halen hoe enorm graag ik DIE pup ook zou willen hebben als ik weet dat één van de ouderdieren van die pup geen prettig bestaan heeft. Nooit dat ik dan kan genieten van mijn 'geredde' pup met de wetenschap dat die (*^%$ er geld aan verdiend heeft en mams een half jaar later weer vol gepropt wordt en geen normaal leven lijdt.
Daarnaast gruwel ik al van de verhalen van mensen die met een doodzieke pup zitten van 8 weken dat wil je toch jezelf ook niet aan doen. Echter ook het totaal niet zindelijk zijn van pups (dus met groot gemak eigen nest bevuilen en in gaan liggen slapen) moet ik ook niet aan denken.

Daarom geef mij maar een asielhond. Volwassen of pup is mij evenveel waard!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:36

dierenfan schreef:

En hoe weet jij dat die hond uit dat asiel niet ook uit broodfok komt? :D

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:46

Dat broodfokkers nog steeds bestaan heeft niets te maken met de mensen die de pups kopen! Het heeft te maken met het belachelijke rechtssysteem in nederland. Als dat niet veranderd stopt het nooit. En ach broodfokkers draaien de nek om van de overgebleven pups en het volgende nestje is er al. Winst maken ze toch wel.

Het is strakjes nog zo dat als je door rood rijd je vast zit voor een jaar. En voor broodfok 200 uur taakstraf. Of een boete.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:08

Cassidy schreef:
dierenfan schreef:

En hoe weet jij dat die hond uit dat asiel niet ook uit broodfok komt? :D

Niet, maar je steunt geen broodfokker door een hond uit het asiel te halen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:15

dees_daan schreef:

Ben je daar zeker van? In mijn ogen maakt het niet uit of je een pup bij een broodfokker haalt, of dat je het dier na een jaar uit het asiel plukt. Je weet namelijk niet of de vorige eigenaar niet weer voor een pup is gegaan uit de broodfok. Indirect hou je daarmee de handel ook in stand.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:21

Sassol schreef:
Het is uiteraard beter als niemand die puppies meer zou kopen, dan zou het stoppen. Maar dat vind ik een idealistisch beeld. Zwaardere straffen vind ik realistischer, dus zou ik me eerder daar voor in zetten, dan mensen laten stoppen met het kopen van broodfokpups.

Zwaarder dan wat? Broodfok is gewoon niet strafbaar.
Dus er is niets "idealistisch" aan het stoppen van kopen bij dergelijke aanbieders, het is de enige manier er iets aan te doen.
Willens en wetens van een broodfokker kopen om het zielige pupje te "redden" is gewoon dom.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:24

Cassidy schreef:
dees_daan schreef:

Ben je daar zeker van? In mijn ogen maakt het niet uit of je een pup bij een broodfokker haalt, of dat je het dier na een jaar uit het asiel plukt. Je weet namelijk niet of de vorige eigenaar niet weer voor een pup is gegaan uit de broodfok. Indirect hou je daarmee de handel ook in stand.

o.k....dus honden uit het asiel halen mag ook niet meer? :o?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:25

Cassidy schreef:
dees_daan schreef:

Dit begrijp ik niet. Dus een hond die van een broodfokker komt, de eerste eigenaar deze weg doet ben je hoe dan ook als 2e, 3e, 4e etc. alsnog schuldig aan het kopen van een hond van de broodfok? Hoe komt het geld van persoon 2, 3, 4 etc. dan bij de broodfokker?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:28

Nimfee schreef:
Dit begrijp ik niet. Dus een hond die van een broodfokker komt, de eerste eigenaar deze weg doet ben je hoe dan ook als 2e, 3e, 4e etc. alsnog schuldig aan het kopen van een hond van de broodfok? Hoe komt het geld van persoon 2, 3, 4 etc. dan bij de broodfokker?

Als deze een nieuwe hond koopt bij de broodfokker? Je zou willen dat ze van de eerste keer hebben geleerd, maar met de vraag nieuwe jonge honden kan ik me niet voorstellen dat dit allemaal mensen zijn die voor het eerst een hond kopen :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:30

geerke schreef:

Je kunt precies zien of een dier uit broodfok komt of niet. Een rashond die in het asiel beland en niet via rasverenigingen wordt herplaatst, daar zou ik mijn vraagtekens bij zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:31

Cassidy schreef:
dees_daan schreef:

Nee hoor, want die mensen hebben geld betaald om de hond af te staan aan het asiel, wat ze daarna met hun leven doen moeten zij weten, als ze daarna wel voor een broodfokpup gaan dan is dat een keuze die zij maken.
Als ik een hond uit het asiel haal dan help ik de hond, die is namelijk echt op zoek naar een nieuw thuis, en in het asiel staat het welzijn van de honden boven de inkomsten, geld wat je betaald gaat naar het asiel, die het niet gebruikt om honden te kopen en daar vervolgens mee te fokken of geld aan te verdienen maar om juist meer honden en katten op te vangen, te laten castreren en weer door te plaatsen naar een goed plekje.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:32

Cassidy schreef:
Nimfee schreef:

Als deze een nieuwe hond koopt bij de broodfokker? Je zou willen dat ze van de eerste keer hebben geleerd, maar met de vraag nieuwe jonge honden kan ik me niet voorstellen dat dit allemaal mensen zijn die voor het eerst een hond kopen :D

Je ontwijkt mijn vraag.
Persoon A koopt puppy bij broodfokker. Om één of andere reden doet persoon A puppy naar het asiel.
Persoon B koopt puppy bij het asiel.
Het geld van persoon A ligt bij de broodfokker. Het geld van persoon B bij het asiel. Hoe kan de broodfokker nu profiteren van persoon B als het geld naar het asiel is gegaan?

En nog een vraag: hoe kan je dan precies zien dat een hond van een broodfokker komt?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:34

Cassidy schreef:
geerke schreef:

Je kunt precies zien of een dier uit broodfok komt of niet. Een rashond die in het asiel beland en niet via rasverenigingen wordt herplaatst, daar zou ik mijn vraagtekens bij zetten.

ik kan helemaal niets zien aan een hond die ik hier uit een frans asiel haal....een kruising van 6 soorten door elkaar. :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:35

Ik vind het ook extreem vergezocht te beweren dat het nemen van een asieldier broodfok in stand zou houden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:36

geerke schreef:
ik kan helemaal niets zien aan een hond die ik hier uit een frans asiel haal....een kruising van 6 soorten door elkaar. :+

Ik heb het niet over Franse Asiels of opvang van straathonden uit Spanje, Griekenland of Roemenie. Al is dat in mijn ogen ook dweilen met de kraan open.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:39

Ik neem aan dat jij liever de conformatiefok in stand houdt....?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:39

Kuggur schreef:
Ik vind het ook extreem vergezocht te beweren dat het nemen van een asieldier broodfok in stand zou houden.

tja...denk je er goed aan te doen om naar een asiel te gaan is het weer niet goed.
Laat dan alles wat rondzwerft zonder baas dan maar inslapen.

Cassidy@Hoezo dweilen met de kraan open?Ik woon in Frankrijk.Waarom zou ik in Nederland een hond uit het asiel moeten halen?Terwijl er hier verderop een asiel zit?
Ik blijf gewoon honden uit het asiel halen,nee....niet voor mijzelf of om een goed gevoel te hebben.Gewoon om de hond een fijn leven te bezorgen.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:44

Door een zielig pupje te ''redden'' zorg je er juist voor dat er 12 nieuwe pups ''gered'' moeten worden en de moederhond zwaar uitgebuit word. De enige manier om broodfok aan te pakken is daar geen pups meer halen, dan leveren de ouderhonden geen geld meer op en stopt het vanzelf. Helaas door het 'redden' word het in stand gehouden.

Een hond uit een asiel is iets heel anders. Een asiel fokt geen dieren om geld op te verdienen, zij vangen dieren op en vragen daar een vergoeding voor ivm werkuren en onkosten. Daarmee steun je de broodfok niet, ook niet als je een broodfokhond uit het asiel haalt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:46

de enige manier om broodfok te stoppen is veel beter te controleren en het te stoppen.Ook in oostblok landen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:47

Kuggur schreef:

Verkeerde aanname. Maar daar ben je goed in geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:48

Cassidy schreef:
Kuggur schreef:

Verkeerde aanname. Maar daar ben je goed in geloof ik.

Je roept zelf ook dingen om vervolgens niet op de antwoorden in te gaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:50

Jullie gaan snel, en ik heb nog andere dingen die ik tegelijkertijd doe met bokken. Dus even geduld tot ik mijn antwoord heb gecomponeerd. Als ik daar straks nog zin in heb.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:55

Doe geen moeite Cassidy...