Je hond geeft zelf aan wanneer hij op is hoor!! Als hij nog lekker wil spelen en ravotten ... Aan de lucht voor je heb ik geen tips maar zolang hij nog is voor te wandelen en te spelen zou ik de lucht voor lief nemen! Ik denk nl dat je spijt ga krijgen als je vanwege stank je hond laat inslapen! Ik had ook een oude hond en wist dat het elk moment afgelopen kon zijn maar hij werd maar ouder en ouder en hij had nog zoveel levens zin. Heb heb door een ongeluk bij de DA nog laten opereren op 15 jarige leeftijd gewoon omdat hij nog niet van plan was om te gaan ... Iedereen verklaarde me voor gek maar ja hij had zijn poot uit de kom ik kon hem daarvoor niet laten gaan!! Uiteindelijk heb ik hem een half jaar later in laten slapen en toen was het goed!! Maar zou ik het eerder hebben gedaan had ik daar geen rust mee gehad
Ik heb er zelf ook wel wat moeite mee om een dier in te laten slapen , die zelf nog geen afscheid van het leven heeft genomen... Maar daar heeft ieder zijn eigen mening over , en een ieder moet er zelf mee dealen.
Je zou gemalen koffie in wat bakjes verspreid in de huiskamer neer kunnen zetten , en een paar kaarsjes kunnen laten branden als dat veilig kan. Dat helpt een beetje om de geur weg te krijgen.
Ik wens je veel sterkte met je beslissing , welke je ook neemt. Zolang het voor jullie beide maar goed voelt!
SternPhoto
Geplaatst: 23-02-14 09:35
Ik heb vorig jaar mijn oudje in laten slapen na 15,5 jaar.
Ze stonk zo erg was niet te harde had moeite om ons bij te houden terwijl we amper liepen. We hebben haar 3 maanden lang in een bolderwagen gezet. Maar ze was op ze kon niet meer. Haar geest wel haar lichaam niet. Toen hebben we de beslissing genomen. De dag waarop ze ingeslapen werd liep ze te rennen ze herleefde weer we waren zo gaan twijfelen dus naar de da gegaan en het moment dat we naar binnen stappen kreeg ze een hersenbloeding.
Helaas bij oudjes zie je als ze op zijn dat ze beter uit die lijdensweg gehaald kunnen worden
En wat helpt tegen de geur. Neem een oude pan die je niet gebruikt doe daar wasverzachter in en zet t op t vuur wel erbij blijven maar je hele huis ruikt naar wasverzachter