Hele jonge baby muis gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Re: Hele jonge baby muis gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:28

dees_daan: van de mensen van de dierenambulance zelf. Toen ik belde om te vragen hoe het met dat eksterjong ging zeiden ze dat ie meteen was afgemaakt. Toen vroeg ik wat ze met duiven en eendjes deden... zelfde verhaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:33

Hevonen schreef:
dees_daan: van de mensen van de dierenambulance zelf. Toen ik belde om te vragen hoe het met dat eksterjong ging zeiden ze dat ie meteen was afgemaakt. Toen vroeg ik wat ze met duiven en eendjes deden... zelfde verhaal...

Was daar echt iets mee aan de hand dan?

Hier word alleen voor euthanasie gekozen als ze niet meer voldoende kunnen herstellen om uitgezet te kunnen worden.
Of het waren medewerkers van de ambulance die maar wat riepen, of het is een slechte opvang..
Jonge kuikentjes en alles worden 'bij ons' verzorgd.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:36

ik kan alleen maar zeggen dat ik veel bewondering heb dat je het wilt proberen ! Ik heb het ook een keertje geprobeerd, maar jammer genoeg is het beestje in mijn hand gestorven :( . Veel succes alvast !

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:41

Aargh, oorlog met de tablet
Laatst bijgewerkt door Suelza op 21-02-14 23:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:41

Oh, ik ben hetzelfde... Ik kan geen dieren doodmaken en al helemaal geen baby's. Muis of geen muis.

Heel veel sterkte! Het lijkt erop of je op de goede weg bent. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:43

Suelza, dat was niet mijn quote :)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:44

Ik kan ook echt geen dieren doodmaken, ik weet dat het vaak slecht af loopt met babymuisjes, helaas, maar ik duim voor je!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:45

dees_daan schreef:
Suelza, dat was niet mijn quote :)

Weet ik, oorlog met dat stomme ding, kijk of ik opnieuw kan doen :')

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:52

Kittenmelk geven, ook heb ik is ergend gelezen dat ze dood gaan van koeienmelk weet niet of dat waar is.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:59

Vind het eigenlijk wel tof van je dat je het nog een kans geeft. Hoop dat het lukt, ben natuurlijk wel benieuwd! Zou het zelf ook niet dood kunnen maken..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:04

Fijn dat je het beestje nog een kans wilt geven. Maar neem het aub wel serieus. Ga niet zomaar wat doen. Anders kan je hem beter dood maken.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:06

Ik zou inderdaad wel goed informatie gaan opzoeken erover, maar volgens mij doe je dat al wel

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 06:34

Ik ben nu om 4 uur wezen voeren en om half 6 weer, hij smakte zeg maar en ik had gelezen dat dat betekende dat hij meer moet drinken. Het voeren gaat moeizaam, de ene keer neemt hij het heel goed van zijn penseeltje en de andere keer leg ik een druppel op zijn mond en slurpt hij het naar binnen. Hij leeft dus nog, en hij heeft het warm, gelukkig! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 09:06

Wat fijn dat je het diertje een kans geeft! Ik weet niet of het bij muizen ook kan, wellicht kan je een muizenforum op -opvang raadplegen, maar jonge (wilde) ratten zonder moeder krijgen als het even kan een pleegmoeder. Een rat die op dat moment zelf een nest heeft dus. Er gaat niks boven echte moedermelk en natuurlijk het gezelschap van een 'moeder' en nestgenootjes. Maar ik weet dus niet of dat bij muizen ook kan. In ieder geval veel succes met het kleintje!

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 11:44

Het kan volgens mij wel, maar ik las ook dat wilde muizen ziektes droegen die niet goed waren voor kleurmuizen ofzo ? Maar ik kan op zich wel rondkijken, heb nu een 'papje' wat hij goed eet, namelijk koffiemelk (voor extra vet), kattenmelk (verminderd lactose ?) en z'n normale Nutrilon baby melk.
Als iemand iets op/aan te merken heeft over de combi oid zeg het me even :)
Gr Yiruma

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:48

Props for you hoor, heel knap wat je doet :)

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:17

Ben blij om te horen dat je toch wel wat had opgezocht en niet zomaar wat hebt geprobeerd! Echt knap ook dat je 's nachts je bed uit gaat voor het muisje. :)

Maar wat ik me af vroeg, moet je maandag niet naar school/werk? En wie neemt er dan de taak over om voor het muisje te zorgen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:19

Mooblie schreef:
Ben blij om te horen dat je toch wel wat had opgezocht en niet zomaar wat hebt geprobeerd! Echt knap ook dat je 's nachts je bed uit gaat voor het muisje. :)

Maar wat ik me af vroeg, moet je maandag niet naar school/werk? En wie neemt er dan de taak over om voor het muisje te zorgen?

Dat vraag ik mij ook af!

Als je in de buurt woont en het lukt niet meer qua tijd of iets, kan ik hem wel overnemen in ieder geval. Ben dag en nacht toch al bezig met een ander handopfok diertje.

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 12:22

@Pluttersput, bedankt :o
@Mooblie, ik moet maandag inderdaad naar school, maar gelukkig heb ik een lieve papa die de hele week overdag kan overnemen en ook 's nachts. Vannacht heeft hij tot 2u gevoerd en ik vanaf 4u.
En een kleine update; hij heeft 2 mini drolletjes gelaten :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:24

En mag ie terug als ie groot is en muizengif van de buurman eten omdat die helemaal gek wordt van al die muizen. Sorry ts, ik vind t allemaal niet zo realistisch.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:25

rien10 schreef:
En mag ie terug als ie groot is en muizengif van de buurman eten omdat die helemaal gek wordt van al die muizen. Sorry ts, ik vind t allemaal niet zo realistisch.

Wie zegt dat dat het geval is?

Fijn dat je vader je goed kan helpen TS. En niet gek opkijken als het beestje ondanks de goede zorg het toch niet red he. Dat is altijd het risico van handopfok.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:27

Dat wat t geval is; terugzetten buiten of gif eten?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:28

Weet niet waar je woont, maar hij mag hier ook wel komen.
Heb hier speciale knaagdiermelk en jonge soortgenootjes. ;)
Heb je een foto van het muisje?

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:32

Wat leuk dat je vader je mee helpt! Ik denk dat als ik een baby muis mee naar huis neem ik juist ruzie heb met mijn vader :P

De kleine drolletjes, die me trouwens wel echt héél klein lijken xD, zijn denk ik wel al goed nieuws :)

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:41

Cayenne schreef:
Naar de vogelopvang brengen. Daar hebben ze genoeg ervaring en weten ze wat ze doen. Daar heeft hij de grootste kans het te overleven :)

Als het een mus was. Draaien ze bij de vogelopvang de nek eraf. Maar ik zou hem eerst terugleggen in een nestje om te kijken of hij nog word gevonden. Zoniet kan je hem proberen op te voeden.