Nimfee schreef:Willeke_ schreef:Thnx voor jullie reacties!
Ik heb inmiddels ook contact gehad met het asiel. Daar geven ze aan dat castreren niet per se nodig is als een voedster gecastreerd is.
Ik ga ondertussen opzoek naar een dierenarts die hem kan castreren. De castratieprijzen zijn overigens echt belachelijk!
Haha leuke combi Sietskezal we gezellig zijn bij jullie thuis.
Dan zou ik niet naar dat asiel gaan, wat een verkeerd advies! Een ram moet altijd gecastreerd worden, anders zal hij blijven proberen om te dekken met de voedster en die wordt dus constant belaagd door de ram... De hormonen blijven dus constant opspelen en dat is erg zielig voor de voedster.
Over het castreren: gewoon even rondbellen, ik heb castratie ook bij een andere dierenarts laten doen omdat het mij 30 euro scheelde. (van 80 naar 50)
Ja inderdaad. Eigenlijk ging ik er vanuit dat ik van het asiel de goede info zou krijgen. Zeker als er iemand van de konijnenafdeling op de achtergrond meeluisterde. Maar goed, iedereen maakt fouten. Gelukkig hebben we bokt
Ik ga morgen nog eens wat belletjes plegen. Als jullie nog leuke adresjes hebben van konijnenopvangcentra.. Graag!
Ik zoek echt iets met goed begeleiding voor het koppelen omdat ik geen ervaring heb.
zal we gezellig zijn bij jullie thuis.