Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Baileysdream schreef:Nimfee schreef:Wat een raar advies van een GT, uit je eerdere bericht. Daar kun je helemaal niets mee.
Het klinkt wel als heftige problematiek, een GT zou idd verstandig zijn (en dan eentje die het juiste advies kan geven!).
Als ik het dus goed begrijp, zijn dit de problemen:
- Angstig buiten (klappertanden)
- Angstig in huis op het moment dat jullie:
A) gaan slapen
- Onbetrouwbaar met loslopen (rent weg)
Even kort samengevat hoor, maar dan is het duidelijk waar de problemen zitten. En zo te zien zitten de problemen dan vooral in de angst/onzekerheid. Wel vreemd dat hij zonder problemen alleen thuis kan blijven.
Wat zouden jullie willen veranderen?
Het klappertanden doet hij vooral als ie ergens aan heeft gelikt (loopseteven misschien?) Maar onze BD heeft er totaal geen last van.
Hij is niet angstig op het moment dat we gaan slapen, zoekt dan zn plek op en gaat slapen, op het moment dat ie de wekker hoort afgaan begint hij gelijk te piepen.
ook piept hij als je de riem om wilt doen.
Ja, alleen thuis blijven is geen probleem, ook de buren klagen dan niet over janken of iets dergelijks.
We willen veranderen dat hij direct begint zo gauw de wekker gaat.
geerke schreef:klinkt al een compleet neurotische hond die heel onzeker is.
Zo is de hond van mijn vader ook.Als ik die hier te logeren heb kost het mij twee dagen om hem weer normaal te krijgen.
Ik doe dat zo....bij onrustig gedrag,piepen,springen noem maar op....compleet negeren.Ook niet vloeken ,helemaal niets zeggen of hem zelfs aankijken.
Is hij eenmaal rustig aaien en lief tegen hem praten.Hij word nu dus beloond omdat hij rustig is.
Die link leggen ze heel snel.
Piepen negeren,maar dan ook negeren.Niet hem aankijken,niet geiriteerd doen niets...Hond uitgepiept aaien en aandacht geven.Zodra hij daar ook neurotisch van word meteen weer stoppen met de aandacht.
Als je dit heel erg consequent volhoud moet je resultaat zien.
Baileysdream schreef:Slaapkamer gaat niet lukken, we slapen allemaal boven, en hij kan wel trapklimmen maar hij is doodsbenauwd om naar beneden te lopen.. als pup was ie nog wel te dragen maar nu echt niet meer..
NoName126, dit hebben we dus al gedaan. wat werd ons vermeld.. de hond moest zich niet aanstellen hij leefde nu bij ons, we moesten hem maar op zn 'donder' geven als ie het deed.. en anders eens buiten een hok maken en hem daarin stoppen
Saskia9 schreef:geerke schreef:klinkt al een compleet neurotische hond die heel onzeker is.
Zo is de hond van mijn vader ook.Als ik die hier te logeren heb kost het mij twee dagen om hem weer normaal te krijgen.
Ik doe dat zo....bij onrustig gedrag,piepen,springen noem maar op....compleet negeren.Ook niet vloeken ,helemaal niets zeggen of hem zelfs aankijken.
Is hij eenmaal rustig aaien en lief tegen hem praten.Hij word nu dus beloond omdat hij rustig is.
Die link leggen ze heel snel.
Piepen negeren,maar dan ook negeren.Niet hem aankijken,niet geiriteerd doen niets...Hond uitgepiept aaien en aandacht geven.Zodra hij daar ook neurotisch van word meteen weer stoppen met de aandacht.
Als je dit heel erg consequent volhoud moet je resultaat zien.
Maar het piepen kun je moeilijk negeren zodra je de hond uit wil laten lijkt me? Iedere keer als je de riem pakt begint de hond te piepen.. Idem met het naar beneden gaan,op een gegeven moment moet je toch naar beneden lijkt me..
Pff Ts,wat lastig lijkt me dit zeg. Inderdaad een goede gedragstherapeut zoeken,niet zo'n vreemde die je eerder had want dat advies slaat gewoon nergens op als je een goede bent.
Hopelijk komen jullie er uit!
Saskia9 schreef:Maar het piepen kun je moeilijk negeren zodra je de hond uit wil laten lijkt me? Iedere keer als je de riem pakt begint de hond te piepen.. Idem met het naar beneden gaan,op een gegeven moment moet je toch naar beneden lijkt me..
Pff Ts,wat lastig lijkt me dit zeg. Inderdaad een goede gedragstherapeut zoeken,niet zo'n vreemde die je eerder had want dat advies slaat gewoon nergens op als je een goede bent.
Hopelijk komen jullie er uit!