naakthondje laten dekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:41

Niet getest dus, alleen bij de da geweest om te kijken of ze gezond zijn....En ja, zeker bij minirassen zijn oog- en patellatesten wel degelkijk van belang...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:41

ironic__ schreef:
Billy schreef:
Sorry, maar 2x laten dekken om de kans op meer pups te vergroten? Waar haal je die onzin vandaan?

Kun je onzin vinden, maar ik vond het logisch en diervriendelijk klinken, waarom zouden de meeste dan 2 keer gaan naar de reu?
Ze fokt al ruim 20 jaar met mooie kleine nesten en is heel eerlijk en open in haar visie
Dat spreekt mij aan en wat iedereen daarvan vind is ieder zijn gedachten.

Om de kans op een dracht te vergroten. Als je een keer gaat dekken en op het verkeerde moment heb je een lege teef nl...

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 19:42

Billy schreef:
Niet getest dus, alleen bij de da geweest om te kijken of ze gezond zijn....En ja, zeker bij minirassen zijn oog- en patellatesten wel degelkijk van belang...

Waar slaat dit op?
Als ik zeg dat ze getest is dan is dat zo!

ironic__

Re: naakthondje laten dekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 19:43

Graag alleen serieuze reacties.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:46

Het is een kleine moeite aan te geven waarop er getest is.

De reden dat er vaak 2x gedekt wordt heeft niets te maken met wen groter nest maar met de progesteronpiek, mocht deze nog niet op het juiste moment zijn op de 1ste dekking is de kans groter dat bij de 2de dekking de progesteronwaarde wel goed is.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:47

Dat je teefje nu gezond is betekend niet dat hij geen erfelijke ziektes met zich meedraagt. Dit kan namelijk wel ineens tot uiting komen of bij de nakomelingen. En als je asieldieren al meteen afkeurt zijn er vast ook nog particulieren fokkers en broodfokkers waar je een leuke pup vandaan kan halen. Als je gaat fokken haal je veel kosten en verantwoordelijkheden op je en dat om te "knuffelen"

Edit: typfoutje

Toevoeging:
Zoals eerder al is gezegd twee keer dekken is niet voor het vergroter van het nestje. Zou wel gek zijn dat mensen ineens een tweeling zouden krijgen als ze na de bevruchting nog eens de liefde bedrijven :')
Laatst bijgewerkt door future_vet op 19-02-14 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 19:50

Wie zegt dat als ze nu gezond is dat ze gezond zal blijven??
Ze is getest en niet als moment opname van gezondheid op dat moment, heb dat nergens omschreven. Voel me niet geroepen om daar bewijzen voor hier te plakken, was mijn vraag ook niet.
Goed lezen alsjeblieft!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:52

Je vraagt letterlijk "hoe denken jullie erover" zo dus.
Wij willen je er alleen voor behoeden dat er verschillende tests nodig zijn om later ellende te voorkomen

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 19:53

dream_lot schreef:
Wij willen je er alleen behoeden dat er verschillende tests nodig zijn om later ellende te voorkomen

Inderdaad en zoals ik ook aangaf zijn ze allebij getest, dus totaal niet van belang om daarover door te gaan.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:54

Wat dat voor reacties zijn?
Wij mensen hebben het vermogen na te denken, honden niet. Waarom nog meer hondjes op de wereld zetten en dan ook nog eens van deze kruising?

Je vraagt hier om meningen en hulp dan kun je dit soort antwoorden krijgen.

ik ben zwaar anti pretnestjes waarom. Omdat er al veel honden zijn ongetest en niet bij elkaar passend, je wilt geen test resultaten geven.
dus ik vind je egoïstisch om zomaar dit te doen. Dalijk zijn het meer pups dan je aankunt en dan.
plus dat ik de naakt hond(chinees?) En chichuahua totaal kwa karakter niet bij elkaar vind passen dus of zoek een goede fokker en een goede pup of neem niks.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:57

Ik denk dat je 1 ding vergeet in dit hele verhaal... je teef. Een bevalling kan ook mis gaan,zo erg,dat je uiteindelijk geen pups en ook geen teef meer hebt aan het eind van de rit. Bij de rassen die je opnoemt gebeurd dat vaker dan een doorsnee ander ras...

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 19:58

Dat is jou mening, maar dat betekend niet dat het per definitie slecht is. Juist omdat de chihuahua vaak wat mankeert zijn wij verder gaan kijken. Dat jij dat egoistisch vind is jou gedachten.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:59

ironic__ schreef:
dream_lot schreef:
Wij willen je er alleen behoeden dat er verschillende tests nodig zijn om later ellende te voorkomen

Inderdaad en zoals ik ook aangaf zijn ze allebij getest, dus totaal niet van belang om daarover door te gaan.

Nou als jij denkt door twee keer te laten dekken meer pups te krijgen heb ik niet het idee dat je weet waarmee je mee bezig bent. ;)

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 20:00

Saskia9 schreef:
Ik denk dat je 1 ding vergeet in dit hele verhaal... je teef. Een bevalling kan ook mis gaan,zo erg,dat je uiteindelijk geen pups en ook geen teef meer hebt aan het eind van de rit. Bij de rassen die je opnoemt gebeurd dat vaker dan een doorsnee ander ras...

Ook dat is waar vandaar dat wij ook niet gekozen hebben om ons chihuahua teefje te dekken maar ons chinese hondje omdat dat een gezonde maat hond is ook daarom hebben we een reu gezocht met een gezonde maat.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:01

Dan kun je beter voor een goede chichuahua gaan kijken met stamboom die erbij past en voor je teef een goede naakt reu met potentie die gezond is en zowel kwa bouw als karakter bij je teef past.

ook kwa exterieur passen deze honden niet bij elkaar.

als je dan goed wilt fokken en wilt verbeteren blijf dan bij het ras.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:02

ironic__ schreef:

Volgens mij krijg je niet anders dan serieuze reactie's ;)

Maar geef nu eens een serieus antwoord;zijn de vader en moederhond ook getest op erfelijke afwijkingen?

Misschien ook deze site even checken,krijg je meteen antwoord waarom 2 x dekken eerder kwaad dan goed doet....http://www.ossehoofd.nl/clienteninfo-ho ... rtplanting

Maar kort en goed,volgens mij ben je toch al zeker van je zaak en gaat dit nestje er gewoon komen. :j
Laatst bijgewerkt door Faruba op 19-02-14 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 20:02

Ik schrijf nergens dat ik haar 2 keer wil laten dekken. De fokker heeft nogmaals 20 jaar ervaring en vind 1 keer dekken vriendelijker en ik kon me daarin vinden
Goed lezen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:03

ironic__ schreef:
De chihuahua vinden we erg leuk maar vaak zwak en we hebben al een kruising chihuahua en voor ons zijn de kruisingen vaak de leukste. Mijn ene hondje is ion november overleden en we willen graag een pup van ons teefje, en hopen op een sterk hondje.
Ons teefje is nu 3 jaar en getest net als de uitgezochte reu (3 kilo) ook getest leek ons dit erg geshikt
Papieren enz is totaal niet belangrijk en ook onzin gezien het 2 verschillende rassen zijn.

en als het geen sterk ding is wat eruit komt?

ironic__ schreef:
dream_lot schreef:
Wat wil je met de pups doen?

Wat zou ik er mee moeten doen???
Misschien plezier van hebben knuffelen, wat ik met mijn andere beesjes ook doe.

Er komt meer dan 1 pup uit he :') wat doe je met de rest?

--

Niet doen, er zijn al genoeg honden op de wereld die niet eens een dak boven hun hoofd hebben of een korte tijd in't asiel een spuit krijgen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:03

Nou blijkbaar heb je reu al bij je teefje gevonden en heb je onze mening niet nodig. ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:04

Moderatoropmerking:
bij deze even een verzoek om een beetje respectvol te blijven naar elkaar. TS, jij vraagt meningen en kríjgt die, en bij een onderwerp als deze had je vooraf best kunnen bedenken dat de reacties niet allemaal van het kaliber "yay wat leuk" zouden zijn. Rest van de bokkers, begrijp best dat de meningen hierover zeer hoog zitten, maar doorzagen over testresultaten en wel of niet twee keer dekken is ook weer niet nodig :) Beetje aardig en vooral respectvol blijven naar elkaar zodat we deze discussie op een constructieve manier kunnen voortzetten :)

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 20:05

dream_lot schreef:
Nou blijkbaar heb je reu al bij je teefje gevonden en heb je onze mening niet nodig. ;)

Inderdaad maar ik ga niet over 1 nacht ijs
Ik stel voor nog even vanaf het begin te lezen.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:05

ironic__ schreef:
Ik schrijf nergens dat ik haar 2 keer wil laten dekken. De fokker heeft nogmaals 20 jaar ervaring en vind 1 keer dekken vriendelijker en ik kon me daarin vinden
Goed lezen.

Het niet 2x laten dekken heeft m.i. niks met vriendelijkheid te maken ;)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:05

Dan kan het nog gebeuren,gewoon om in je achterhoofd te houden natuurlijk.

Ik snap de reacties in het topic wel,echter is het gewoon NIET verboden om te fokken met kruisingen. Dus je kunt boos reageren dat het niet verstandig is etc etc,ik ben het wel met TS eens dat kruisingen vaak gewoon minder gezondheidsproblemen hebben dan rasechte,waar ook nog eens flink mee getest is. Dat zegt dus lang niet altijd iets in mijn ogen.

Zodra TS goed de afwegingen maakt,ervoor zorgt dat de pups goed ter wereld komen en een goed baasje krijgen eventueel,wie houdt haar dan tegen?

Voorbeeldje,de fokkers die maar door blijven fokken met mopshondjes waarvan de neuzen steeds korter worden en daar een hoop problemen mee krijgen,dat mag wel want die hebben stambomen...
Sorry,maar door zulke dingen snap ik TS wel.

TS,maak goede overwegingen,kijk altijd verder. Inderdaad of de 2 kruisingen elkaar niet in de weg zitten,want sommige kruisingen zijn gewoon niet geschikt samen. Maar kan dat wel en zorg je ervoor dat je alles probleemloos begeleidt,dan wens ik je veel succes en tegen die tijd wel een topic openen he?!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:06

Faruba schreef:
ironic__ schreef:

Volgens mij krijg je niet anders dan serieuze reactie's ;)

Maar geef nu eens een serieus antwoord;zijn de vader en moederhond ook getest op erfelijke afwijkingen?

Misschien ook deze site even checken,krijg je meteen antwoord waarom 2 x dekken eerder kwaad dan goed doet....http://www.ossehoofd.nl/clienteninfo-ho ... rtplanting

Maar kort en goed,volgens mij ben je toch al zeker van je zaak en gaat dit nestje er gewoon komen. :j

Geen wonder dat de dierenarts dat aanbeveelt, die progesterontesten zijn leuk voor de wintersportvakantie.
Mijn honden, ik fok Jack Russell Terriers, hebben nog nooit een progesterontest gehad, worden 2x gedekt, en zijn altijd drachtig tot nu toe

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:07

Je vraagt naar meningen maar volgens mij wil je ze eigenlijk helemaal niet horen. Als jij het wilt moet je het doen, maar verwacht niet dat iedereen er bij staat te juichen. Als tip zou ik zeggen zorg dat je mensen hebt die een pup van je willen kopen voordat je haar laat dekken, dan weet je zeker dat je ze kwijt kunt.