Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mjetterd schreef:Amandavd schreef:
Jij ruikt je hond misschien niet, een ander kan dat wel. Merken wij hier ook, wij ruiken de honden niet meer maar andere wel. Bovendien hoef je een hond niet te ruiken om er allergisch voor te zijn.
Ik zeg toch ook niet dat je een hond moet ruiken om allergisch te zijn?
Mijn hond geeft gewoon (bijna) geen geur af, kan ik ook niets aan doen.
Rebel_Jits schreef:Ik vind het juist leuk als mensen hun hond meenemen op vakantie/naar een restaurant. Ik zal er niet heen gaan, maar vind het geweldig dat die mensen zoveel om hun dier geven. Ze nemen t liever mee dan thuis te laten.
En dit komt van iemand die allergisch is voor honden. Niet iedereen die allergisch is, ziet het altijd als een zware belasting..
Shirley schreef:Voor de hond zelf is er toch ook niks aan, al die lekkere geurtjes om 'm heen en dan onder tafel moeten liggen
Die doe je daar ook geen plezier mee, denk ik ?
En als wij gebakken kippetjes uit de oven eten dan ruikt dat ook vrij onweerstaanbaar voor 'm hoor, kan ik je verzekeren
Toch blijft ie netjes liggen
Maar mijn Ol kan dan ook vrij slecht alleen blijven in vreemde omgevingen, en ik durfde 'm niet in z'n reisbench te zetten zonder toezicht. En als we dan toch in een hotel eindigen, gaat ie voor het ontbijt en evt het avondeten gewoon eventjes in de auto. Vertrouwde omgeving, kan ie best even een uurtje in achterblijven

.
. Mjetterd schreef:Bedankt voor de tips wat betreft handige website's waar je hondvriendelijke hotels, restaurants etc. kan vinden.
@Neej, ja, ik noem het voor het gemak even hotels, maar misschien dat we inderdaad ook wel kiezen voor een appartement of B&B, dat weet ik ook nog niet.
Tijdelijk in de auto is voor mijn hond misschien ook wel een verstandigere oplossing.
Ik ben op zoek naar een overnachting ergens midden in de natuur. Zoals al aangegeven was door iemand, denk ik inderdaad ook dat dat soort hotels er waarschijnlijk ook wat meer op ingespeeld zijn.
Wat betreft het aso vinden om met een hond in een restaurant te zitten. Dat vind ik zelf eigenlijk niet. Maarja, daar kunnen de meningen over verschillen.
Prima voor een nachtje of weekendje weg!
De volgende dagen was onze hond de mascotte van het hotel
Ik kon niet anders dan haar overal meenemen want iedereen zag haar graag komen
Maar ikzelf zou liever kiezen voor een ontbijt zonder hondje. Dat is net iets ontspannender dan dat je voordurend de hond moet zoeken. Ze was toen nog vrij jong dus echt heel goed luisteren zat er nog niet in na dat ze een hele nacht alleen was. Als ik in de avond ergens ging eten ging ze ook altijd mee maar dan was ze al rustiger van de hele dag op het strand te spelen. Amandavd schreef:Mjetterd schreef:Bedankt voor de tips wat betreft handige website's waar je hondvriendelijke hotels, restaurants etc. kan vinden.
@Neej, ja, ik noem het voor het gemak even hotels, maar misschien dat we inderdaad ook wel kiezen voor een appartement of B&B, dat weet ik ook nog niet.
Tijdelijk in de auto is voor mijn hond misschien ook wel een verstandigere oplossing.
Ik ben op zoek naar een overnachting ergens midden in de natuur. Zoals al aangegeven was door iemand, denk ik inderdaad ook dat dat soort hotels er waarschijnlijk ook wat meer op ingespeeld zijn.
Wat betreft het aso vinden om met een hond in een restaurant te zitten. Dat vind ik zelf eigenlijk niet. Maarja, daar kunnen de meningen over verschillen.
Ik weet dat er een vakantie park in Nunspeet zit waar je met hond terecht kan.
En i,m,o, is dat maar net hoeveel waarde je aan je medemens hecht. Restaurants zijn niet gemaakt voor honden maar voor mensen om rustig op hun gemak te hun avond eten te kunnen nuttigen, het is een openbare plek. Ik vind dat mensen best eens wat meer rekening kunnen houden met anderen. Niet iedereen vindt het fijn als anderen hun huisdieren meeslepen naar restaurants en andere openbare plekken. Zeker niet als je allergisch bent of bang bent voor honden.
Machie schreef:quera schreef:Ik zou er niet blij mee zijn als er een hond naast me zou liggen terwijl ik aan het eten ben
Een jaartje geleden ben ik uit eten geweest en hadden we in totaal 5 honden bij ons. Alleen 1 heel klein hondje lag in zicht, de rest onder de tafel. Toen we weg gingen keek men heel verbaast naar alle honden die onder de tafel weg kwamen![]()
Kortom, als je je hond goed hebt opgevoed heeft een ander het niet eens door
calippe schreef:Amandavd schreef:
Ik weet dat er een vakantie park in Nunspeet zit waar je met hond terecht kan.
En i,m,o, is dat maar net hoeveel waarde je aan je medemens hecht. Restaurants zijn niet gemaakt voor honden maar voor mensen om rustig op hun gemak te hun avond eten te kunnen nuttigen, het is een openbare plek. Ik vind dat mensen best eens wat meer rekening kunnen houden met anderen. Niet iedereen vindt het fijn als anderen hun huisdieren meeslepen naar restaurants en andere openbare
Je hoeft niet bij de hond op de grond te gaan zitten hoor. Je hebt helemaal niets met de hond van een plekken. Zeker niet als je allergisch bent of bang bent voor honden.
ander te maken. Die hond gaat gewoon in een hoek liggen, aangelijnd, dus hoe moet je daar nu last van hebben? Hoe kun je nu last hebben van iets of iemand alleen maar door hem te zien. Dat is heel intolerant. Je gaat toch ook geen aanstoot nemen van kinderen bij voorbaat omdat die zich misschien gaan misdragen, zoals wel eens gebeurt?
MarliesV schreef:Heb geen moeite met honden an sich (ben er gek op zelfs) maar mijn moeder bijvoorbeeld is heel er allergisch.
Zo ernstig dat als zij 10 minuten bij een hond in 1 ruimte is ze meteen naar de huisarts kan voor een kuur Prednisolon.
Om die reden ben ik dus geen voorstander van een hond in openbare ruimtes.
Amandavd schreef:Hoe kan de hond in een hoek liggen als je midden in het restaurant zit? Want ook dat is vaak. En ik kan er last van hebben door de haren van je hond, de schilfers van je hond, die een allergische reactie kunnen opwekken. De haren van je hond blijven namelijk niet alleen op je hond zitten.
En ik ga er bij kinderen vanuit dat hun ouders de kinderen opvoeden. Gebeurt vaker niet dan wel tegenwoordig, maar ook als ik mij aan kinderen stoor zal ik er wat van zeggen. Een restaurant is een openbare ruimte waar je rekening met andere moet houden. Die zijn vaak ook gemaakt voor mensen en niet voor huisdieren.