Hond mee naar hotel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:29

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:30

Mjetterd schreef:
Amandavd schreef:

Jij ruikt je hond misschien niet, een ander kan dat wel. Merken wij hier ook, wij ruiken de honden niet meer maar andere wel. Bovendien hoef je een hond niet te ruiken om er allergisch voor te zijn.

Ik zeg toch ook niet dat je een hond moet ruiken om allergisch te zijn :D?

Mijn hond geeft gewoon (bijna) geen geur af, kan ik ook niets aan doen.

Het gaat zich dan ook niet om het wel of niet ruiken, maar om het allergisch zijn.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:30

Ik vind honden niet onhygiënisch, tenzij ze stinken. Er zijn honden die ik vind stinken.
Thuis eten we ook met de honden erbij.
En mijn honden stinken beslist niet. Ik heb een vriendin laten ruiken die totaal niet aan honden gewend is. En ze vond mijn honden inderdaad niet stinken. Ze konden ze ook niet ruiken bij het binnenkomen. Dus niet alle honden stinken.

Vroeger leefden alle mensen in een ruimte samen met het vee en de dieren. Allemaal bij elkaar. Toen waren de mensen nog niet van alles vies, en toen wilden ze hun omgeving niet steriel hebben zoals nu. Toen wisten ze niet eens wat dat was.

Nu zijn mensen aan het overreageren, ze overdrijven ontzettend. Alles is voortaan vies, er moet elke dag gestofzuigd worden, etc etc.
En allergieën zijn nu erger dan ooit. Dat zegt toch wel iets.

Je hebt al restaurants waar geen kinderen meer mogen komen. Misschien moeten er ook expliciet restaurants komen waar honden toegestaan zijn of juist niet. Dan kunnen anti honden mensen en hondenliefhebbers daar meteen rekening mee houden.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:32

chocobroodje

Re: Hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:32

Nouja ik vraag het gewoon aan de mensen in het restaurant... Nee heb je, klap voor je kop kun je krijgen :)

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:34

chocobroodje schreef:
Nouja ik vraag het gewoon aan de mensen in het restaurant... Nee heb je, klap voor je kop kun je krijgen :)

Krijg liever iets lekkers te eten. Een chocobroodje bijvoorbeeld....

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:56

Ik vind het juist leuk als mensen hun hond meenemen op vakantie/naar een restaurant. Ik zal er niet heen gaan, maar vind het geweldig dat die mensen zoveel om hun dier geven. Ze nemen t liever mee dan thuis te laten.
En dit komt van iemand die allergisch is voor honden. Niet iedereen die allergisch is, ziet het altijd als een zware belasting..

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:34

Rebel_Jits schreef:
Ik vind het juist leuk als mensen hun hond meenemen op vakantie/naar een restaurant. Ik zal er niet heen gaan, maar vind het geweldig dat die mensen zoveel om hun dier geven. Ze nemen t liever mee dan thuis te laten.
En dit komt van iemand die allergisch is voor honden. Niet iedereen die allergisch is, ziet het altijd als een zware belasting..

Dat waardeer ik, dat mag je gerust weten!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:33

Shirley schreef:
Voor de hond zelf is er toch ook niks aan, al die lekkere geurtjes om 'm heen en dan onder tafel moeten liggen -O-
Die doe je daar ook geen plezier mee, denk ik ?

Hoe denk je dat dat thuis dan gaat? Hier moet mijn hond ook op z'n kleedje (of, als we op de bank eten) in een hoekje op de bank. Hij mag niet bedelen, hij mag geen aandacht vragen, hij moet rustig blijven liggen. En dat is ie gewend :) En als wij gebakken kippetjes uit de oven eten dan ruikt dat ook vrij onweerstaanbaar voor 'm hoor, kan ik je verzekeren :P Toch blijft ie netjes liggen :)

OT: ik verkies altijd een appartementje of FeWo als ik het hondje meeneem op vakantie. Dan kunnen we, als het mooi weer is, lekker ergens op een terrasje eten 's avonds, en als het daar te koud voor is, koken we lekker zelf :P Maar mijn Ol kan dan ook vrij slecht alleen blijven in vreemde omgevingen, en ik durfde 'm niet in z'n reisbench te zetten zonder toezicht. En als we dan toch in een hotel eindigen, gaat ie voor het ontbijt en evt het avondeten gewoon eventjes in de auto. Vertrouwde omgeving, kan ie best even een uurtje in achterblijven :)

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:42

Ik weet dat je van BONGO ook bonnen hebt, (Honden Welkom) .... Dat is voor weekendjes weg (in NL, BE en Duitsland) in hondvriendelijke hotels.... Via mail kan je vaak ook richtlijnen door krijgen of honden toegestaan zijn in de eetzalen....

Wat met de hond ook altijd een leuke optie is vind ik is een B&B.... ook even zoeken wel maar voor de hondjes vaak iets losser ;)

succes

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 22:15

Bedankt voor de tips wat betreft handige website's waar je hondvriendelijke hotels, restaurants etc. kan vinden.

@Neej, ja, ik noem het voor het gemak even hotels, maar misschien dat we inderdaad ook wel kiezen voor een appartement of B&B, dat weet ik ook nog niet :D.
Tijdelijk in de auto is voor mijn hond misschien ook wel een verstandigere oplossing.

Ik ben op zoek naar een overnachting ergens midden in de natuur. Zoals al aangegeven was door iemand, denk ik inderdaad ook dat dat soort hotels er waarschijnlijk ook wat meer op ingespeeld zijn.

Wat betreft het aso vinden om met een hond in een restaurant te zitten. Dat vind ik zelf eigenlijk niet. Maarja, daar kunnen de meningen over verschillen :j.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 06:56

Mjetterd schreef:
Bedankt voor de tips wat betreft handige website's waar je hondvriendelijke hotels, restaurants etc. kan vinden.

@Neej, ja, ik noem het voor het gemak even hotels, maar misschien dat we inderdaad ook wel kiezen voor een appartement of B&B, dat weet ik ook nog niet :D.
Tijdelijk in de auto is voor mijn hond misschien ook wel een verstandigere oplossing.

Ik ben op zoek naar een overnachting ergens midden in de natuur. Zoals al aangegeven was door iemand, denk ik inderdaad ook dat dat soort hotels er waarschijnlijk ook wat meer op ingespeeld zijn.

Wat betreft het aso vinden om met een hond in een restaurant te zitten. Dat vind ik zelf eigenlijk niet. Maarja, daar kunnen de meningen over verschillen :j.

Ik weet dat er een vakantie park in Nunspeet zit waar je met hond terecht kan.

En i,m,o, is dat maar net hoeveel waarde je aan je medemens hecht. Restaurants zijn niet gemaakt voor honden maar voor mensen om rustig op hun gemak te hun avond eten te kunnen nuttigen, het is een openbare plek. Ik vind dat mensen best eens wat meer rekening kunnen houden met anderen. Niet iedereen vindt het fijn als anderen hun huisdieren meeslepen naar restaurants en andere openbare plekken. Zeker niet als je allergisch bent of bang bent voor honden.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 07:08

Kijk eens op fletcher hotels. Zijn vrij mooie en grote kamers, niet te duur, vaak midden in de natuur en honden zijn welkom :j Prima voor een nachtje of weekendje weg!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 07:10

Ik heb mijn bordercollie ooit meegenomen op vakantie naar Frankrijk. We hadden een bench (zo een stoffen kampeerbench) mee voor als we gingen eten dat ze netjes op de kamer kon blijven liggen. De eerste ochtend vroegen de mensen al waar onze hond was want die mocht wel mee komen ontbijten. Ze hadden er zelfs een beetje op gerekend en hadden al een schaaltje water klaar staan. <3 De volgende dagen was onze hond de mascotte van het hotel :+ Ik kon niet anders dan haar overal meenemen want iedereen zag haar graag komen :) Maar ikzelf zou liever kiezen voor een ontbijt zonder hondje. Dat is net iets ontspannender dan dat je voordurend de hond moet zoeken. Ze was toen nog vrij jong dus echt heel goed luisteren zat er nog niet in na dat ze een hele nacht alleen was. Als ik in de avond ergens ging eten ging ze ook altijd mee maar dan was ze al rustiger van de hele dag op het strand te spelen.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:17

Amandavd schreef:
Mjetterd schreef:

En i,m,o, is dat maar net hoeveel waarde je aan je medemens hecht. Restaurants zijn niet gemaakt voor honden maar voor mensen om rustig op hun gemak te hun avond eten te kunnen nuttigen, het is een openbare plek. Ik vind dat mensen best eens wat meer rekening kunnen houden met anderen. Niet iedereen vindt het fijn als anderen hun huisdieren meeslepen naar restaurants en andere openbare plekken. Zeker niet als je allergisch bent of bang bent voor honden.

Je hoeft niet bij de hond op de grond te gaan zitten hoor. Je hebt helemaal niets met de hond van een ander te maken. Die hond gaat gewoon in een hoek liggen, aangelijnd, dus hoe moet je daar nu last van hebben? Hoe kun je nu last hebben van iets of iemand alleen maar door hem te zien. Dat is heel intolerant. Je gaat toch ook geen aanstoot nemen van kinderen bij voorbaat omdat die zich misschien gaan misdragen, zoals wel eens gebeurt?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:22

Machie schreef:
quera schreef:
Ik zou er niet blij mee zijn als er een hond naast me zou liggen terwijl ik aan het eten ben :(

Een jaartje geleden ben ik uit eten geweest en hadden we in totaal 5 honden bij ons. Alleen 1 heel klein hondje lag in zicht, de rest onder de tafel. Toen we weg gingen keek men heel verbaast naar alle honden die onder de tafel weg kwamen :D
Kortom, als je je hond goed hebt opgevoed heeft een ander het niet eens door :)

Heb geen moeite met honden an sich (ben er gek op zelfs) maar mijn moeder bijvoorbeeld is heel er allergisch.
Zo ernstig dat als zij 10 minuten bij een hond in 1 ruimte is ze meteen naar de huisarts kan voor een kuur Prednisolon.

Om die reden ben ik dus geen voorstander van een hond in openbare ruimtes.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:32

Ik heb een opvouwbare canvas bench voor vakanties en keuringen enzo, die zijn echt ideaal! Je neemt ze zo mee, het weegt niets, en je hebt ze binnen een minuut op staan. Ik heb mijn hond geleerd om erin te zitten en dat ze daar rustig moet zijn.. dus in een hotel gaat ze haar bench in als wij weg gaan en kan ook makkelijk een paar uurtjes alleen zijn.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:39

calippe schreef:
Amandavd schreef:

En i,m,o, is dat maar net hoeveel waarde je aan je medemens hecht. Restaurants zijn niet gemaakt voor honden maar voor mensen om rustig op hun gemak te hun avond eten te kunnen nuttigen, het is een openbare plek. Ik vind dat mensen best eens wat meer rekening kunnen houden met anderen. Niet iedereen vindt het fijn als anderen hun huisdieren meeslepen naar restaurants en andere openbare
Je hoeft niet bij de hond op de grond te gaan zitten hoor. Je hebt helemaal niets met de hond van een plekken. Zeker niet als je allergisch bent of bang bent voor honden.

ander te maken. Die hond gaat gewoon in een hoek liggen, aangelijnd, dus hoe moet je daar nu last van hebben? Hoe kun je nu last hebben van iets of iemand alleen maar door hem te zien. Dat is heel intolerant. Je gaat toch ook geen aanstoot nemen van kinderen bij voorbaat omdat die zich misschien gaan misdragen, zoals wel eens gebeurt?

Hoe kan de hond in een hoek liggen als je midden in het restaurant zit? Want ook dat is vaak. En ik kan er last van hebben door de haren van je hond, de schilfers van je hond, die een allergische reactie kunnen opwekken. De haren van je hond blijven namelijk niet alleen op je hond zitten.

En ik ga er bij kinderen vanuit dat hun ouders de kinderen opvoeden. Gebeurt vaker niet dan wel tegenwoordig, maar ook als ik mij aan kinderen stoor zal ik er wat van zeggen. Een restaurant is een openbare ruimte waar je rekening met andere moet houden. Die zijn vaak ook gemaakt voor mensen en niet voor huisdieren.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:41

En denk eens aan de mensen die bang zijn voor honden, die gaan er vanuit dat ze rustig kunnen eten zonder bang te hoeven zijn. En ja, je kan ook bang zijn voor een hond die rustig 100 meter verderop zit.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:53

gelukkig maar dat mijn honden 'anti-allergeen' zijn, drie allergische mensen en niemand heeft er ooit last van gehad, bij de chi van mijn vriend dan weer wel. Maar mijne zijn kleiner en super goed opgevoed(gaan regelmatig mee, vinden ze helemaal geweldig) in het openbaar dat scheelt al veel.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:12

Als je zo bang/allergisch bent voor honden is het misschien handiger om een restaurant uit te kiezen waar honden verboden zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:21

Als ik in een restaurant last heb van kinderen laat ik dat ook duidelijk merken.

En thuis ligt de hond ook niet aan mijn voeten met eten. Maar gewoon op zijn plaats. Hoef geen hond in de buurt te hebben als ik aan het eten ben.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:24

MarliesV schreef:
Heb geen moeite met honden an sich (ben er gek op zelfs) maar mijn moeder bijvoorbeeld is heel er allergisch.
Zo ernstig dat als zij 10 minuten bij een hond in 1 ruimte is ze meteen naar de huisarts kan voor een kuur Prednisolon.

Om die reden ben ik dus geen voorstander van een hond in openbare ruimtes.

Dan kies je dus voor een plek waar honden niet welkom zijn. Ik kom nooit ergens waar ze niet welkom zijn en vraag altijd of het goed is.
Ik heb persoonlijk meer last van jengelende kinderen die met eten klooien en alles onder smeren dan een paar honden die braaf liggen te liggen.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:45

Heb je hier al gekeken? : http://www.dogsincluded.nl

Meestal staat op de website van het restaurant of hotel al of honden zijn toegestaan.
En anders even ter plaatse vragen.

Wij gaan altijd naar een hondvriendelijk hotel (Renesse) waar de honden altijd en (bijna) overal mogelijk komen, ook in het restaurant. Tijdens het ontbijt namen we de hond/honden altijd mee, en moeten ze onder de tafel rustig blijven zitten of liggen. Ze mogen absoluut niet schooien maar dat mogen ze thuis al niet. Tijdens avondeten laten we de hond/honden wel op de kamer. In het restaurant moeten ze te lang te stil blijven zitten/liggen. Meestal zijn ze dan toch hartstikke moe van het dagje op stap en slapen ze beter in hun eigen mandje.

Ga je aan een tafeltje zitten en zitten er al mensen naast, vraag je of ze het erg vinden dat je met een hond naast ze komt zitten (eventueel vanwege allergie ed). Vind ik niks anders dan sociaal.

Als je er al zit en er komen dan mensen naast je zitten, tja dan is het hun eigen keus.

Vooral ook van te voren even checken hoe je vakantieland tegenover je hondenras staat!

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:45

Amandavd schreef:
Hoe kan de hond in een hoek liggen als je midden in het restaurant zit? Want ook dat is vaak. En ik kan er last van hebben door de haren van je hond, de schilfers van je hond, die een allergische reactie kunnen opwekken. De haren van je hond blijven namelijk niet alleen op je hond zitten.

En ik ga er bij kinderen vanuit dat hun ouders de kinderen opvoeden. Gebeurt vaker niet dan wel tegenwoordig, maar ook als ik mij aan kinderen stoor zal ik er wat van zeggen. Een restaurant is een openbare ruimte waar je rekening met andere moet houden. Die zijn vaak ook gemaakt voor mensen en niet voor huisdieren.

Ik ga in een restaurant met een hond dus niet in het midden zitten. Dan breekt de kelner zijn/haar nek over de hondenriem die aan de stoelpoot vast ligt.

Van haren zul je niet snel last hebben, mensen zijn allergisch voor de schilfers van de huid, behalve bij poedels kennelijk of andere krulharigen.

Ik neem mijn honden doorgaans niet mee naar een restaurant, alleen als het echt niet anders kan, je onderweg bent, je wilt ergens iets eten en door gebrek aan schaduw in de zomer de honden gewoon niet in de auto kunt laten. Met een beetje geluk kun je dan op een terras zitten.