Maltezer met harde buik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:17

Hoe is het afgelopen? :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 09:26

De dierenarts vond inderdaad ook wel dat ze een dikke buik had, en aan haar tepels te voelen was ze ook wel wat schijndrachtig.
Ze kon met het voelen niet echt wat vinden maar vertelde wel dat hondjes van deze leeftijd vaak een baardmoeder ontsteking kunnen hebben dus raadde aan een echo te maken en dat hebben we gedaan.
Lotte haar buik werd kaal geschoren en een kwak gel erop.
Ook op de echo was niet veel te zien, een klein zwart vlekje aan de linkerkant dat zou kunnen duiden op wat vocht in de baarmoeder maar niets noemenswaardig.
Ik moet er wel in de gaten houden en ze moet op dieet.
Verder geen schokkende bevindingen, alleen was wel een schokkende bevinding was was de rekening... haha die was 107 euro, maar ik ben wel blij dat ik ben gegaan.

Shirley

Re: Maltezer met harde buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:39

Dat is dan een meevaller !

De uitslag, niet de rekening bedoel ik ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:57

Dan zou ik alvast gaan sparen voor een castratie en haar zo snel mogelijk laten castreren. Blij dat je nu zeker weet dat het niets levensbedreigends is. En die 100 euro kom je wel weer overheen, hoe banketstaaf het ook klinkt. Ik schrik ook altijd weer van hoe hoog de rekening is, maarja.. Dan eet ik wel brood :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 12:51

Nog even een vraagje...
Ze moest dus op dieet van de dierenarts.
Ik had er al vaker van gehoord en de dierenarts bevestigde dit inderdaad dat je je hond dan sperziebonen kan geven.
Nu is Lotte gelukkig gek op sperziebonen, komkommer en wortel dus gisteren heb ik haar half gewoon eten gegeven en half sperziebonen (even gekookt) en klein gesneden wortel.
Dat was dus gisteravond...
Nu kwam ik net in mijn pauze even thuis om de dames uit te laten liggen alle sperziebonen en wortels weer op de bank...
Dat gaat dus niet goed.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:55

Gewoon minder voeren. Niet allemaal rare dingen gaan voeren.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 12:58

Sperziebonen zijn toch geen rare dingen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:00

Die worden inderdaad vaak gebruikt als maagvulling bij een dieet.

Zou in eerste instantie ook eens minder gaan voeren en meer gaan bewegen.
Misschien eens extra naar het bos en op elke wandeling een flinke tak mee naar huis laten slepen ;) ??

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 13:03

Ja haha, dat is een goed idee! +:)+

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:13

Inderdaad gewoon wat minder voeren en wat meer bewegen. Dat kun je als eerste proberen. Je kan er best wat sperziebonen bij voeren, maar is inderdaad meer maagvulling dan dat het wat toe voegd vind ik. Geen tussendoortjes meer en mocht je dat wel willen, kook een stukje kipfilet goed gaar en pluk dit in stukjes. Ideaal en meestal vinden ze het nog lekker ook!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:36

Arrabel schreef:
Sperziebonen zijn toch geen rare dingen?

Vind ik wel :D

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:11

Op die leeftijd ineens nieuwe dingen gaan voeren gaat meestal niet goed. Daarom moet je overstappen van voer op die leeftijd ook heel langzaam doen.

Dus gewoon iets minder voeren, iets meer bewegen. Ook niet ineens de helft minder gaan voeren, langaam af laten vallen is gezonder.

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:14

Onze vorige teefje heeft dat ook gehad en dat was inderdaad baarmoederkanker. Ze is er uiteindelijk aan overleden omdat ze er een longontsteking overheen kreeg, maar als je snel naar de DA gaat is het misschien nog te verhelpen. (ze konden bij ons teefje de gehele baarmoeder verwijderen)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 17:24

Nu 2 maanden later is haar buik nog harder en nog dikker... Ik vertrouw het niet en ik heb het vermoeden dat ze de echo niet goed hebben gedaan. Kan ik dat aankaarten bij die dierenarts of gewoon weer de volle mep betalen? Kan een teefje een harde dikke buik krijgen van een schijn dracht? Zijn daar medicijnen voor?
Wat als het nou toch kanker is en het blijkt dat de echo niet goed is gegaan of door een onbekwaam iemand is uitgevoerd... Dan vind ik het niet eerlijk om weer 107 euro te betalen..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:26

Dat zou nou eerlijk gezegd niet mijn grootste zorg zijn ...

Maar waarom kijk je zoiets zo lang aan ?
Was al veel eerder terug naar de dierenarts gegaan :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:30

Shirley schreef:
Dat zou nou eerlijk gezegd niet mijn grootste zorg zijn ...

Maar waarom kijk je zoiets zo lang aan ?
Was al veel eerder terug naar de dierenarts gegaan :o

Nou nou, hondje was compleet gezond acht weken geleden, moest alleen afvallen dus dan ren je echt twee weken later niet weer naar de da.
Ts, bel ze gewoon op dat je toch twijfelt aan de vorige diagnose maar zeg er gewoon heel eerlijk bij dat je niet voldoende geld hebt om de rekening direct volledig te betalen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:32

Niet na twee weken, maar wel na twee maanden :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:33

Een hond die af moet vallen en verder niets heeft?? Ts het kan ook nog zo zijn dat je hond is afgevallen en nu een nog dikkere buik lijkt te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:36

Of de echo goed gedaan is of niet kan je niet bewijzen, in 8 weken tijd kan er een ontsteking optreden en kanker/tumoren kunnen groeien.
Maar dat is een zorg voor later lijkt mij, gezondheid van het hondje heeft prioriteit dus ik zou het nu zo snel mogelijk uitgezocht willen hebben.
Vertrouw je de DA niet dan zou je naar een andere kunnen gaan, maar geld terug/ korting gaat er niet in zitten denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:37

bigone schreef:
Een hond die af moet vallen en verder niets heeft?? Ts het kan ook nog zo zijn dat je hond is afgevallen en nu een nog dikkere buik lijkt te hebben.

Er zat wel een vlekje (vocht?) dus het is niet zo dat er niks was.
Daarnaast is het een oude hond, dus grotere kans op aandoeningen en ja dat kan binnen 2 maanden.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 18:54

Blijkbaar zitten hier vele mensen goed in de slappe was maar ik dus niet. Voor mij is het niet mogelijk om elke 2 maanden naar de dierenarts te gaan. Over een maand heb ik mijn vakantie geld en wil dat ook allemaal spenderen aan Lotte maar nu heb ik het even niet.
Maar ik vind het vreemd als ze 2 maanden geleden zeggen dat er niks aan de hand is terwijl haar buik wel blijft groeien.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:58

Iets voor niets moeten betalen is inderdaad voor niemand leuk, maar als het nodig is, dan moet het -O-
Dan is er vast wel iets te regelen met de dierenarts qua betaling, die zijn daar meestal heel schappelijk in !

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, zeker als ze op dieet is en meer beweegt dan voorheen, dan zou ze moeten afvallen, niet dikker worden :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:05

Over een maand ben je wellicht te laat... Bij veel dierenartsen zijn wel betalingsregelingen te treffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:36

'In de slappe was' absoluut niet maar mijn beestjes zijn wel prioriteit, als het nodig is dan ga ik.
Je hebt een oud hondje, ouderdom komt met gebreken, dus ja je hebt het risico dat je vaker naar de DA moet omdat er iets aan de hand is, dat heb je nou eenmaal met oudere hondjes.
Dit is niet iets waar ik mee zou wachten, je beschuldigd nu de DA in de hoop korting te krijgen en dat vind ik niet fair.
In 2 maanden tijd kan iets 'groeien' en kan het snel verergeren, nog een maand wachten en het kan te laat zijn, ik snap niet dat je dat risico wil nemen, er is iets mis dat is wel duidelijk, en je kan misschien op afbetaling betalen of regelen dat je wat later betaald, maar haar nog een maand rond laten lopen terwijl je weet dat er iets mis vind ik gewoon niet kunnen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:45

Gewoon bellen en uitleggen, had ik al eerder gezegd, da wil vast wel even wachten tot je je vakantiegeld hebt.