Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leslie90 schreef:Ik zou trouwens heel graag m'n mond open willen doen, maar ik ben dan bang dat ze op hun beurt zeggen dat ze onze hond niet meer bij ons terug brengen. We hebben haar nog maar sinds april 2013, dus zo goed ken ik de fokkers ook nog niet. Ik wil geen slapende honden wakker maken zolang onze hond daar nog is...
2a54z6e45r6r schreef:En ik denk dat, hoe je het draait of keert echt in de * zit. Ofwel ga je akkoord met de broodfok en het misbruik van jou hond als kweekfabriek, ofwel neem je stappen. En ik denk dat de rasvereniging niet gaat helpen. Je zou idd beter juridische info opvragen. Heb je een duidelijk contract, waar staat dat de hond van jou is? Getekend door beide partijen? Want zoals bij de paarden is een paspoort niet voldoende om aan te tonen dat de hond jou eigendom is. Een contract is daarom erg belangerijk.
Als alles op papier staat kan je zo een advo roepen. Succes
Leslie90 schreef:Ik was er ook zeker nooit mee akkoord gegaan als ik dit allemaal van te voren wist. We hebben juist een hond uitgezocht met FCI stamboom, pup of oudere hond maakte ons niet uit. We dachten dat het dan wel goed zou zitten, je verwacht natuurlijk niet snel dat je een "corrupte" broodfokker tegenkomt, zeker niet met een kennel, shows, etc..
Op papier, staat ook in het contract, is de fokker de eigenaar tot ze de nestjes heeft gehad.
maargoed. Leslie90 schreef:Ik zal zeker als onze hond weer hier is contact opnemen met m'n advocaat, kijken wat hij van het contract vind. Moet wel zeggen, dat het contract heel onprofessioneel in elkaar is geknutseld met stuk of 10 spelfoutenmaargoed.
Is het ook niet zo dat degene die voor het dier zorgt wettelijk de rechtmatige eigenaar is? Zo iets had ik volgens mij een keer ergens gelezen.
Ceriadwen schreef:Wat denkt iedereen moeilijk? Even Raad bellen en de fokvereniging dat ze op de dag van chippen ed ook gelijk bloedjes trekken voor een DNA. Stuur de whatsppies door als ze ernaar vragen, en klaar.
De fokvereniging en raad dealen zelf wel met dit soort mensen.
Diablo schreef:Ceriadwen schreef:Wat denkt iedereen moeilijk? Even Raad bellen en de fokvereniging dat ze op de dag van chippen ed ook gelijk bloedjes trekken voor een DNA. Stuur de whatsppies door als ze ernaar vragen, en klaar.
De fokvereniging en raad dealen zelf wel met dit soort mensen.
Dat dna zal wel kloppen, want volgens TS moet de hond terug komen als de pups gechipt moeten worden.
dierenfan schreef:als het contact met de fokker toch al slecht is de hond met 4 weken ophalen als de fokker erop staat en daarna de dierenpolitie in lichten. Het is immers verboden en die gaan echt wel kijken. Echter dat moet je dan wel een dag later doen natuurlijk en niet een uur nadat je haar opgehaald heb.
Of heeft de fokker meerdere nesten liggen en legt ze de pups daar bij zodat niemand wat merkt? Ze zullen vast hopen dat ze sneller hersteld en dan idd weer 'vol laten proppen'
erg triest dat soort fokkers!!! Vandaar dat ik ook nooit een hond op zo'n wijze zal nemen omdat je dit helaas veel vaker hoort