kitten rond deze tijd van het jaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:21

LDRD schreef:
Hier wel een bruikleen poes uit het asiel hoor. Woont hier inmiddels al weer ruim 10 jaar dat wel. Ik dreig nog wel eens als ze stout is dat ik de bruikleenovereenkomst opzeg :D .

Ja ik las het al vaker. Daarom dacht ik dat ook.

Hier zijn trouwens de katers voor 30 euro gecastreerd en poes 88.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:21

Er lopen al weer een heleboel zwangere poezen rond omdat we geen echte winter hadden.
Voor de kittens is het inderdaad beter als ze minimaal 10-12 weken bij de moeder zijn geweest als je wilt voorkomen dat ze gedragsproblemen krijgen.
Ik vang katten op voor een stichting en wij geven er zelfs de voorkeur aan om kittens met zijn tweeën te plaatsen. Voor €90,- heb je een gezonde kat/kitten.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:22

Citaat:
Katten zijn geïnduceerd ovulators -> de dekking lokt de eisprong uit. Dus als madam krols is en er een kater in de buurt is, it happens. Dus wel natuurlijk ;) Geen verschil of dat nu ras of HTK is.
Maar bij zwerfkatten zie je idd 2 grote golven van kittens, in het voorjaar rond april en het najaar rond september.
Als mensen hun dieren niet steriliseren en buiten laten lopen heb je continu kittens.
Chance dat er zoetjesaan toch het besef begint te komen om alles wat niet stamboek/gekeurd/'doelbewust' is te steriliseren.

Wie omgeving Rotterdam wil steriliseren aan €110 en castreren aan €55, geef maar een gil via pm.

Uiteraard is het dan ook natuurlijk,
maar de kans dat een kat in de periode dat ze en minder krols wordt en minder lang, is de kans op een kater minder groot.
Als jij als raspoes gelijk bij krolsheid een kater erop gezet krijgt, dan is het dus geheid zwanger :)
Zo bedoelde ik meer van 'onnatuurlijk' want inderdaad, zonder de krolsheid(en het eitje) krijg je nooit je poes zwanger nee :P
Dat bedoel ik met de ongeholpen poezen zijn er in voorjaar en in september vooral de nestjes, dan gaat het 'buiten' het makkelijkst...
Nu is het geen periode van makkelijk/snel kleintjes :j

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:26

Een kitten uit het asiel halen is vaak goedkoper dan een gratis katje zelf laten steriliseren etc. Gewoon even websites van het asiel in de gaten houden dus!

Emma_s_girl

Re: kitten rond deze tijd van het jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:34

In welke regio woon je, TS?