Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HorseTopShop schreef:speurneusc schreef:bende is het bij mij in de les nooit geworden, maar goed niet iedere trainer is in staat een hele groep tegelijk te begeleiden en dan is is deze methode natuurlijk funest.
Sorry, maar dit slaat nergens op.
Ik vraag niet om commentaar over de trainers (meerdere ja) die je niet kent. Nog nooit hebt gezien etc.
In deze training zijn speeltjes verboden. Evenals wurgkettingen, blafbanden, etc.
lauran__ schreef:Wat dacht je van een mix maken? Als hij de hele tijd alleen de eerste interessant vind....
) En ik kreeg zijn aandacht niet meer. speurneusc schreef:oww dat zeg jij dat ik ze nooit gezien heb, ben namelijk vrij bekend zeker in die omgeving, en heb ook zo'n vermoeden dat ik precies weet waar jij traint, dat spreekt al helemaal uit je verhaal. Tis al wel weer een tijdje geleden maar heb vrij veel gedaan met honden daar in de omgeving, heb 16 jaar in Ooltgensplaat gewoond en gewerkt met de honden o.a. Europoort, heb een hondensportblad gehad en nauw betrokken geweest daarmee bij de hondenscholen en verenigingen.
speurneusc schreef:speeltjes mogen niet in de training? nou fijn dan, een betere en standvastiger methode heb je niet, lol kan je altijd maken heb je alleen jezelf maar voor bij, voertjes raken op, of de hond raakt verzadigd.
Als wij uren met de honden moesten zoeken in de havens was juist het spelen de motivatie om de hond weer op te peppen vandaar dat wij op zoekgebied zolang door konden blijven zoeken, terwijl bv de politie speurhonden al na vrij korte tijd gewisseld moesten worden omdat ze "op" waren.
Een hond enthousiast krijgen op een speeltje is niet zo heel moeilijk, maar het vergt wat extra aandacht training en tijd om de juiste knopjes te vinden.
Spelen met de training is één van de belangrijkste beloningen. Vind het daarom vreemd dat niet mag. Wilawander schreef:speurneusc schreef:speeltjes mogen niet in de training? nou fijn dan, een betere en standvastiger methode heb je niet, lol kan je altijd maken heb je alleen jezelf maar voor bij, voertjes raken op, of de hond raakt verzadigd.
Als wij uren met de honden moesten zoeken in de havens was juist het spelen de motivatie om de hond weer op te peppen vandaar dat wij op zoekgebied zolang door konden blijven zoeken, terwijl bv de politie speurhonden al na vrij korte tijd gewisseld moesten worden omdat ze "op" waren.
Een hond enthousiast krijgen op een speeltje is niet zo heel moeilijk, maar het vergt wat extra aandacht training en tijd om de juiste knopjes te vinden.
Zie ik ook zo.Spelen met de training is één van de belangrijkste beloningen. Vind het daarom vreemd dat niet mag.
Ondertussen liep ik heel langzaam achteruit, en op het moment dat ze ook maar mijn richting uit keek deed ik alsof ze zojuist de Olympische Spelen gewonnen had!
) haar onverdeelde aandacht!Werkt ook perfect als ze los loopt en een hond ziet of iets dergelijks.
MyWishMax schreef:Hier ook een hond die thuis te trainen is met voer en met een speeltje, maar op training nergens mee. Kwam door de spanning. Wij hebben dus gewerkt aan het ontspannen in andere omgevingen en geen voer aanbieden als ze nog gespannen was. Het is aan de ene kant wel fijn, zodra ze voer aanpakken zijn ze ontspannen en kan je ook trainen.
Daarnaast zoals schuimpie zegt als een malloot met je stem werken. En de verwachtingen niet te hoog leggen. Thuis(en in een bekende omgeving) kon onze hond keurig volgen, zitten, af, blijf en noem maar op. Op training in het begin niks en was ik al dolblij als ze keek. Het heeft lang geduurd, maar ze leerde wel meer op deze manier. Thuis oefenen en op training alleen werken aan ontspanning en geen commando geven wat niet uitgevoerd wordt. Ik denk namelijk dat daar ook spanning vandaan kan komen, de hond weet dat die iets moet, maar wil/durft/kan het niet in die omgeving.
EDIT: De 1e paar keer is ze niet eens de auto uit geweest, daarna alleen uit de auto, wachten op ontspanning, snoepje en weer de auto in. Langzamerhand konden we verder bij de auto vandaan en ging ze steeds meer oefeningen uitvoeren.
Je zult ook soms een stapje terug moeten doen, drie passen vooruit en eentje weer terug...