We zeggen wel eens dat ze op hakjes loopt haha
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Het gaat ook echt alleen maar om de achterpoten.
Soms is ie heel uitgebreid met wassen, maar vaker is het 1 slik ergens over en dan ploft ie neer of is al weer afgeleid door iets waarmee hij kan spelen en dat was het dan. 
Arrabel schreef:Denken jullie er wel aan dat als je nagels van je kat knipt dat hij minder valide buiten word?
Als een hond achter hem aan zit en hij wilt een boom in vluchten gaat dan niet met stompe nagels, als hij op een schutting wilt springen en zich vasthaken dan lukt dat ook niet.
In een gevecht met een andere kat kan hij ook in de minderheid raken.
die komen niet buiten, hoeven niet in een boom te klimmen en al helemaal niet te vechten met andere katten 
Arrabel schreef:Denken jullie er wel aan dat als je nagels van je kat knipt dat hij minder valide buiten word?
Als een hond achter hem aan zit en hij wilt een boom in vluchten gaat dan niet met stompe nagels, als hij op een schutting wilt springen en zich vasthaken dan lukt dat ook niet.
Princesj schreef:Ik knip ze ook, meestal eens in de maand. Ik heb een grote tang, vond het simpele knippertje niet fijn vasthouden. Ik vind het het makkelijkst om op de grond in kleermakerszit te werken, kat als een baby op mn arm met z'n kontje op mn schoot. Mijn katten zijn raskatten (op 1 na) en komen dus niet vrij buiten.
Dat is bij die van mij echt niet mogelijk hoor. Hoe lief hij ook is, dat op zijn rug liggen laat hij al niet toe. Ik denk echt dat we het met 2 man moeten doen, 1 vasthouden, 1 knippen.SAKKIA schreef:Dat is bij die van mij echt niet mogelijk hoor. Hoe lief hij ook is, dat op zijn rug liggen laat hij al niet toe. Ik denk echt dat we het met 2 man moeten doen, 1 vasthouden, 1 knippen.
Maar misschien laat ik het eerst 1 keer bij de dierenarts doen om te kijken hoe ze het doen en dat ze me duidelijk uitleggen hoe en wat, zodat ik het de volgende keer zelf kan doen.
lieveli schreef:Arrabel schreef:Denken jullie er wel aan dat als je nagels van je kat knipt dat hij minder valide buiten word?
Als mijn kat in een boom klimt, eet ik mijn paard op. Hij is een binnenkat in de stad
Ik heb het uiteraard niet over binnenkatten

Ik heb bij beide katten vanaf kleins af aan geknipt, dus ze weten niet beter meer