Hoe krijg je dit schoon?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe krijg je dit schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:07

onze is een keer in de mestput gevallen.. Die kwam pikzwart thuis. In bad met groene zeep. Vond hij even jammer, maar daarna lekker naast de kachel gaan zitten met een dekentje!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:16

Niks op de kat smeren of spuiten ts. Je vergeet dat katten zich óveral likken en wassen, honden veel minder.
Een kat krijgt dus overmatig dat spul in zijn lijf en kan doodziek worden.

Gewoon even de stank ondergaan, die is morgen meer en deels al weg

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:17

ik heb eens meegemaakt dat een kat in een bak met magneetverf viel :P
De verf werkte wel erg goed, de kat zat vol magneetjes ;)
Maar niks aan gedaan, is vanzelf schoon geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:19

Groene zeep gewoon uitspoelen is niets erg aans?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:24

Misschien niet heel diervriendelijk, maar;

Heb je een douche met een vaste wand? Dan daarin opsluiten en zelf van buitenaf de kraan open draaien. Poes niet blij, maar wel nat en krijgt zichzelf daardoor makkelijker schoon.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:29

Als het hier zou overkomen, gaat hij gewoon onder de douche. Nat maken en schoonwassen, geen shampo's enzo.
Wie weet wat voor vieze troep er in die sloot zit!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 16:30

T is wel droog, maar nog erg vies idd. Net weer met een washandje gedaan, laat ie 5 minuten toe, dan lijkt ie het zelfs lekker te vinden ;) en dan ploft ie ;)
Het trekt ook erg, t zijn echt plakkaten zeg maar...

Rumple, nee, gordijn....

Mensen, lezen graag ;) onder de douche is geen optie, dan kan ik naar de EHBO...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:33

LadyMadonna schreef:
Rumple, nee, gordijn....

Mmmm, jammer..... Vervelend dat het echt van die rotzooi is!
Desnoods opsluiten op de badkamer en dan daar maar natspuiten....?
Mijn douche-idee uitbreiden naar de badkamer zelf dus (wel ff je spullen eruit halen)
Nood breekt wet, als je kat alles er zelf afwast weet je ook niet wat hij binnenkrijgt.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:34

LadyMadonna schreef:
T is wel droog, maar nog erg vies idd. Net weer met een washandje gedaan, laat ie 5 minuten toe, dan lijkt ie het zelfs lekker te vinden ;) en dan ploft ie ;)
Het trekt ook erg, t zijn echt plakkaten zeg maar...

Rumple, nee, gordijn....

Mensen, lezen graag ;) onder de douche is geen optie, dan kan ik naar de EHBO...

Heel voorzichtig kammen/borstelen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:35

Werkhandschoenen aan? Onder de kraan van de keuken?
Ik zou dit toch grotendeels met alleen water afspoelen. Wie weet wat de kat allemaal binnen krijgt wanneer die dit zelf schoon moet maken. Slootwater en -modder is nou niet het meest gezonde.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 16:39

Kammen heb ik geprobeerd, lukt niet, kom er niet doorheen. Net weer nat gemaakt met een washandje en met Een droge handdoek soort van gerost zeg maar. Gaat 5 minuten. Dus nu maar steeds een stukje.
Hij wast wel, althans, hij begint, trekt een vies gezicht, en stopt ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:41

Lukt het ook niet met borstel?

(Heerlijk, dat de meeste katten zo lastig zijn :D )

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:44

kan je niet een bad (of als je die niet hebt wasbak) vol laten lopen?

Zo heb ik mijn kat een keer gewassen, bad vol laten lopen tot aan zijn buikje, tuigje om gedaan, en in bad gezet, vond hij helemaal niet erg, en toen voorzichtig met een bakje water de rest nat gemaakt (hoofdje niet gedaan), in soppen, en met een emmer schoonwater en weer met een bakje alles goed uitgespoeld.

Ging heel rustig en de kat bleef rustig staan. maar dit verschilt natuurlijk per kat. Maar ik kan me voorstellen dat een kraan, of douchekop (dat ook nog eens een hoop herrie maakt) vreselijk is voor een kat. dus misschien is dit nog een optie?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 16:45

Je mag het komen proberen sannejas.... Ben je goed verzekerd? ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:52

En een klein afwasteiltje met wat water in?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:00

Heel gemeen,maar als het heel hard gaat regenen snel naar buiten en zo dat hij niet droog kan zitten.Wel
Heel zielig.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:06

pimaude schreef:

Mijn reactie was op die van ts over de puppy droogshampoo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:09

Die was bij mij ook wel in bad gegaan.
Handschoenen aan, dikke trui aan, kat in de handdoek 'rollen' en in bad of onder de douche, handdoek er om weg en wassen...
Snap dat t voor beide niet leuk is maar als hij onder de plakkaten zit en het wassen dus eigenlijk niet lukt dan lijkt dit me enige snelle oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:12

Just_Sannee schreef:
pimaude schreef:

Mijn reactie was op die van ts over de puppy droogshampoo :)

in dat geval heb ik niets gezegd :+

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:15

Mijn kat was ook eens zwart, had onder ranzige auto gezeten en wilde niet dat ze die troep binnenkreeg. Wij hebben haar in haar tuigje gedaan (wandeltuigje van vroeger) en 1 hield haar vast en de ander waste haar. Daarna lekker gekroeld in een warme handdoek en ze was weer schoon en droog. In jou geval zou ik hem(haar?) even met n iets vochtige handdoek of washand beetje afpoetsen, dat ze niet al het vuil binnenkrijgt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:23

Kun je hem niet naar een honden/katten trimsalon brengen?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:24

Ik zag toevallig je topic, kun je niet naar de dierenarts kalmeringstabletten halen, geven en dan wassen onder de douche/wasbak, flinke handschoenen aan? Eventueel vragen aan je dierenarts wat je kan doen?
Bij mijn ouders hadden we ook een kat die echt extreem flipte als je haar alleen al aanraakte (kat met een verleden helaas), maar uiteindelijk ben jij de 'baas' en niet je kat. Desnoods was je haar met twee mensen. Denk dat het iets is wat je gewoon moet doen, ik kan me namelijk niet voorstellen dat jou kat zo tript dat jij naar de ehbo kan gaan. Zo erg was de kat bij mijn ouders zelfs niet, maar die flipte wel en je zat wel onder flink bloedende krassen als je geen handschoenen aandeed als ze wat moest. Maar EHBO? Nooit gehoeven..

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:33

wat ik vaak doe in at geval heb er hier 2 die niet van de douche houden gef ze kalmeringtablet voor vuurwerk. en dan handdoeken mee de douche in kat er in de douchekop aan zachte stand dan wel beetje lauwwarm water en of babyshampoo ( neutraal zonder toestanden dus niet schadelijk voor poeslief of katen shampoo) en dan tja ff doorbijten meestal pak ik er een in nekvel en met de ander maakik de vacht nat dan haal ik straal weg en sop ik ze in zo goed en kwaad het gaat dan spoelen maar nekvel vast en dan spoelen spoelen spoelen en als je denk dat alles eruit is nog een keer spoelen dan wikkel ik ze in handdoek en droogwrijven meestal gaan ze zelf ook rollen op de handdoek. als je douchecabine hebt miss je vriend oid helpen om de deur dicht te houden en bij grote douche het samen doen.

als gaat de nagels knippen ( de scherpe puntjes eraf halen) scheelt iets in de schrammen.

die modder uit de sloot is ook niet gezond voor poeslief. dan beter ff doorbijten dan hoge kosten voor de dierenarts.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:39

Zo te zien is het geen simpel slootwater met een beetje zand maar van die vieze kleiige drek.
Dat krijg je er niet zomaar af.
Mijn witte hond is ook een keer zo uit de sloot gekomen, die heb ik ook moeten wassen.

Kun je niet met 1 hand de voorpoten en 1 hand de achterpoten vast houden met handschoenen en dan een ander laten wassen?

Als het is wat ik denk dat het is krijg je dat er niet zomaar af.. en lijkt me ook niet goed als de kat dit binnen krijgt met wassen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 18:03

Alles mbt wassen, jullie zijn welkom om het te proberen...
Hij heeft zelfs iemand van een cattery compleet open gehaald... Nouja, die weet toch wel wat ze doet lijkt me...
Weer een stukje met washandje en handdoek gedaan