Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Siebjuh schreef:Mijn hond geeft reactie op kip, ook in vlees. Ik voer nu de totaalvoer wildmix van Lotgering (de 'gewone' wildmix is me te duur) en ben hier super tevreden over.
juleke schreef:Goed nieuws hier: ik ben vanmorgen wat andere smaakjes gaan halen. Ze werden al helemaal gek van de geur van de bevroren worsten. Voor één keer een kleintje (eend) ontdooid met de ontdooifunctie van de magnetron en dat hebben ze met veel smaak opgegeten. Ze zitten mij nog steeds met smekende ogen aan te kijken om meer te krijgen, maar ze zullen toch moeten wachten tot vanavond.
De dierenarts had het ook over een andere manier van verteren, dat de vertering van vlees veel trager gaat dan die van brokken en dat ze dus ook langer 'gevuld' zijn daarmee. Misschien bedoelde ze dat de hoeveelheden dan te klein zouden zijn om dit effect te krijgen? Ze zei ook wel dat het met die kleine hoeveelheden zo snel weg zou zijn, dat het voor de honden zou lijken alsof ze niets gegeten hadden.
Eend is dus al geslaagd. Verder heb ik nog paard en haas mee om te proberen. Met de haas wacht ik tot het laatste, want dat is weer wild. Ze had helaas geen konijn of lam op voorraad omdat ze zit te wachten op een levering.
Veel dierenartsen staan niet achter rauw, maar laten zich teveel leiden door de commerciele brok. juleke schreef:Een kleine update over onze overschakeling op kvv. Beide honden zijn inmiddels echt helemaal gek van het vlees. Ze hebben hun bak leeg in geen tijd. Dit terwijl het teefje vroeger altijd heel lang deed over haar eten en de reu alleen wilde eten als we ook met de bal gooiden (dus bal halen, hapje eten en weer bal halen). De bakjes worden nu ook uitvoerig schoongelikt, zo lekker vinden ze het![]()
Hert hebben we niet meer geprobeerd, maar willen we binnenkort eventueel wel nog een keertje proberen nu ze 'het concept' snappen.
Ze krijgen ook nog steeds 2 keer per dag vlees, dat vinden we zelf prettiger omdat ze dit gewoon zijn.
Bedankt allemaal voor de goede tips!