Starten met kvv, honden willen het niet eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:59

*\o/* *\o/* *\%/* +:)+ +:)+

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:34

Fijn he als ze dan ineens met smaak alles opeten :D ! Dat vond ik zelf toch wel het grootste 'dankjewel vrouwtje!' van m'n hond (en vind ik nog steeds trouwens als ik hem z'n vlees zie rondsjouwen met zo'n kop van hmmmm.... die ga ik daar even lekker opsmikkelen!).

Paperboy

Re: Starten met kvv, honden willen het niet eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:24

Super!!!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:33

Dat je hond allergies is voor rund, betekend niey dat hij ook zo reageerd op de verse rund variant. Vaak reageren ze alleen op de runt of kip wat in de brok zit. Die is natuurlijk bewerkt om het in de brok te krijgenl grote kans dat ze voor de verse rund niet allergisch is. Mijn herdee is allergisch voor granen, rund en kip in brokvorm. Op verse kip en rund, doet hij het wel goed. Gewoon een tijd een versie geven die ze zeker weten nooit gehad hebben. Kip en rund zit veel in brok verwerkt. Net als lamsvlees. Dus je kan hert, konijn, paard of bijv geit of kalkoen geven. Tijdje hetzelfde en als dit goed gaat, een nieuwe invoeren. Op een gegeven moment is dan heel duidelijk waar ze tegen kunnen of niet. Rreageert hij allergisch dan stop je de nieuwe soort en ga je weer verder met het oude vlees waar ze het wel goed op deden. Wqchten tot alle symptomen weg zijn voordat je weer een nieuwe uit probeerd. Dit kan je steeds verder uitbreiden en op een gegeven moment kan je ook kip en rund uitproberen.

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:50

Mijn hond geeft reactie op kip, ook in vlees. Ik voer nu de totaalvoer wildmix van Lotgering (de 'gewone' wildmix is me te duur :o) en ben hier super tevreden over.

Carrotcake

Re: Starten met kvv, honden willen het niet eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:04

Zoals een paar al gezegd hebben, hert, dus wild is meer voor gevorderden :D
Probeer inderdaad eerst eens kip of rund.
Koken moet je niet doen. Rauw vlees ruikt al sterk genoeg voor die teckelneuzen, hahahaha.

Als die van mij een nieuw smaakje krijgen zitten ze mij soms ook aan te kijken zo van moet ik dat eten? En eten het vervolgens met lange tanden op. Maar na een paar keer eten ze het gewoon. Die van mij krijgen rund, lam, geit, hert, konijn, haas, paard, kangaroe. En zodra er weer een nieuwe smaak te verkrijgen is krijgen ze die.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:06

Siebjuh schreef:
Mijn hond geeft reactie op kip, ook in vlees. Ik voer nu de totaalvoer wildmix van Lotgering (de 'gewone' wildmix is me te duur :o) en ben hier super tevreden over.

Mijn hond heeft een algehele gevogelte allergie en inderdaad ook met vers. Dus als ze van de brok af gaan is het niet vanzelf sprekend dat de hond wel goed reageert op vers.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:10

juleke schreef:
Goed nieuws hier: ik ben vanmorgen wat andere smaakjes gaan halen. Ze werden al helemaal gek van de geur van de bevroren worsten. Voor één keer een kleintje (eend) ontdooid met de ontdooifunctie van de magnetron en dat hebben ze met veel smaak opgegeten. Ze zitten mij nog steeds met smekende ogen aan te kijken om meer te krijgen, maar ze zullen toch moeten wachten tot vanavond.

De dierenarts had het ook over een andere manier van verteren, dat de vertering van vlees veel trager gaat dan die van brokken en dat ze dus ook langer 'gevuld' zijn daarmee. Misschien bedoelde ze dat de hoeveelheden dan te klein zouden zijn om dit effect te krijgen? Ze zei ook wel dat het met die kleine hoeveelheden zo snel weg zou zijn, dat het voor de honden zou lijken alsof ze niets gegeten hadden.

Eend is dus al geslaagd. Verder heb ik nog paard en haas mee om te proberen. Met de haas wacht ik tot het laatste, want dat is weer wild. Ze had helaas geen konijn of lam op voorraad omdat ze zit te wachten op een levering.

Wat heb jij een goede dierenarts! :D Veel dierenartsen staan niet achter rauw, maar laten zich teveel leiden door de commerciele brok.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:14

juleke schreef:
Een kleine update over onze overschakeling op kvv. Beide honden zijn inmiddels echt helemaal gek van het vlees. Ze hebben hun bak leeg in geen tijd. Dit terwijl het teefje vroeger altijd heel lang deed over haar eten en de reu alleen wilde eten als we ook met de bal gooiden (dus bal halen, hapje eten en weer bal halen). De bakjes worden nu ook uitvoerig schoongelikt, zo lekker vinden ze het :Y)

Hert hebben we niet meer geprobeerd, maar willen we binnenkort eventueel wel nog een keertje proberen nu ze 'het concept' snappen.

Ze krijgen ook nog steeds 2 keer per dag vlees, dat vinden we zelf prettiger omdat ze dit gewoon zijn.

Bedankt allemaal voor de goede tips!

Ik zag het over het hoofd! Super dat ze het nu wel eten! +:)+
Die twee van mij likken ook bijna de glazuur laag van hun bakjes omdat ze het zo lekker vinden :j