Dringend advies nodig!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 00:12

Hey allemaal even een update, heel druk met whatsapp bellen sms alles!

We hebben de brief van het asiel laten vertalen,
Hij is 27 januari verstuurd, en is vandaag dus aangekomen.
Er stond in dat Wanneer het hondje niet voor 4 FEBRUARI (te laat dus) opgehaald word, kan lijden tot 3000,- boete, inbeslagname van het hondje en word gezien als verwaarlozing en zit dus gevangenisstraf aan vast.

De eigenaar ligt op een gesloten afdeling in Rotterdam.

Ik heb inmiddels iemand gevonden die het hondje wilt ophalen dit weekend!
Hij kan ook frans, vraagt wel vergoeding uiteraard, rijd diesel dus goedkoper.. nu willen we geld inzamelen,
der zit alleen een maar aan!

Morgen belt hij naar Frankrijk om te vragen of de pup er nog is, en gaat dan regelen of die hem zaterdag opkan halen, hij MOET dan voor 1 uur smorgens daar zijn.. Dus dat word haasten!

We moeten rekenen op zo'n 300,- aan vervoers en asiel kosten (95,-)

Hier is de fb pagina!
https://www.facebook.com/natascha.sluis.77?fref=ts

Ik hou jullie op de hoogte, heel erg bedankt voor de reacties!! doet ons super goed :)
Laatst bijgewerkt door RianneH op 09-02-14 12:32, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast ivm niet toegestaande inzamelingsactie.

CassieUltra

Re: Dringend advies nodig!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 00:14

PS; ik heb ook patas gemaild voor de kosten..
Dit ging ons 500,- kosten!

Ikzelf ga trouwens niet mee naar Frankrijk ivm me angststoornissen/Fobieën.. gaat me vriendin en een vriend dan doen!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:17

Uhm ik zou even die jongen zijn naam weghalen als ik jou was.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:18

Lieve actie van je, maar de eigenaar kan dus niet voor het hondje zorgen en de persoon die dat wel wil doen moet voor 300 euro al gaan lopen bedelen? Arm hondje.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 00:21

We kunnen hem ook daar laten.. maar dan krijgt ie een spuitje.
Die jongen roept om zijn hond! Aldus, gooien wij alles op alles om hem hierheen te halen.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 00:22

De eigenaar ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:38

goeroe schreef:
Lieve actie van je, maar de eigenaar kan dus niet voor het hondje zorgen en de persoon die dat wel wil doen moet voor 300 euro al gaan lopen bedelen? Arm hondje.

Zover ik begrijp is degene die het hondje gaat ophalen, niet degene die het hondje (voorlopig?) gaat verzorgen...?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:39

Wat een vreselijk verhaal , jullie kunnen ook hart van nederland inschakelen , misschien willen zij helpen , in ruil voor het verhaal.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 00:43

Nee klopt Daphne!
Dat is een 'chaffeur' 't hondje gaat of naar zijn ouders mochten hun dat willen, anders word ie hier geplaatst waarschijnlijk.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 00:44

franka75 schreef:
Wat een vreselijk verhaal , jullie kunnen ook hart van nederland inschakelen , misschien willen zij helpen , in ruil voor het verhaal.

Daar zat ik ook aan te denken!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 01:30

Pff jeetje meis wat een drama weer :(
Ik hoop écht zo erg dat het zaterdag gaat lukken met diamont
dit kunnen ze toch ook niet zomaar maken lijkt me...
T zal zo fijn voor hem ( wil geen namen noemen ) als die ze hond weer terug heeft...
reminste iets waar die zich vast kan houden...
Hou me op de hopgte morgen of diamont er nog zit en opgehaald kan worden.
En het klinkt misschien keihard, maar voor hem is het voor nu misschien even beter.
Hij is nu in goede handen, maar voorral is die nu veilig..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 01:40

Kunnen familie en vrienden van die jongen die 300 euro niet ophoesten dan?
Vind het een beetje apart om voor zoiets al om donatie's te gaan vragen.
Wel fijn dat je iemand hebt gevonden die wil gaan rijden, hopelijk komt het goed voor het hondje en zijn baas.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 01:51

Hey An, hij is nu niet veilig..
het probleem is is dat er geen Amerikaanse stafford's enz in Frankrijk gehouden mogen worden.. en anders krijgt ie euthanasie.
Ik hoop dat we beetje bij tijds zijn..

Annelies, ik heb daar net ook voor gevraagd, ik weet wel dat ie niet zo goed contact had met zn familie.. hopen dat ze wel wat mee willen werken.
ik persoonlijk kan het niet opbrengen omdat ik een uitkering heb, en dus al maar een klein beetje kan meegeven..
Hoop sowieso dat vrienden van hem et wel doen.. zo kunnen we ook gelijk merken wie zijn echte vrienden zijn!

Ik hoop dat het goed afloopt! Eigenaar is gelukkig buiten levensgevaar. :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 01:56

Allereerst heel lief dat jullie zoveel moeite doen om het hondje terug te krijgen bij het baasje. Hoop ook dat het jullie gaat lukken.

Moet weg zeggen dat ik het een beetje raar vind om hier te gaan vragen om geld... Ik krijg binnenkort een dierenartsrekening, dus dan zal ik daar ook maar een topicje voor maken denk ik... Die hond is de verantwoordelijkheid van de eigenaar, als hij die niet kan dragen had hij of geen hond moeten nemen of moeten zorgen dat iemand anders de zorg over kan nemen bij overmacht (wat hier het geval is door dat ongeluk).
Heeft die jongen zelf geen geld om dit probleem op te lossen?

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 02:04

Dankjewel eilleen.

Het is niet mogelijk om contact met de eigenaar te krijgen.. daarom.. zelfs zijn ouders mogen niet bij hem komen.
Hij heeft gebroken nekwervels, gat in zn milt en zn gezicht is helemaal kapot.
Als het kon.. had ik het zeker gevraagd!

Maar omdat wij niet weten hoe of wat, en hij altijd alles zelf deed komen we nu niet ver.
Ik begreep net dat hij ook niet goed contact had met zn ouders.

Het is echt lastig, maargoed, bedelen om geld is het niet, alleen als iemand wat kan missen zou het wel in het voordeel zijn.
Wij willen dit doen voor hem, hij schreeuwt om zijn hond, en wij vinden het belangrijk dat hij zn hondje nog even kan zien.
En inderdaad het belangrijkste, dat het hondje niet zomaar ingeslapen word..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 02:07

Als het een vriend van mij was wist ik het goed gemaakt. Dan zat ik nu in de auto naar Parijs (als ik die zelf niet had zou ik een slachtoffer vinden om te rijden) en stond ik morgen voor het asiel met mijn pinpas. Hond mee.
Als die vriend weer bij kennis was / ik hem kon spreken zou ik overleggen hoe hij terugbetaald en heeft hij zijn hond weer.

Het gaat niet om mega veel geld. Ik snap wel dat 500 euro voor de een makkelijker te missen is dan voor de ander, maar het wachten op donaties etc vergroot de kansen van het hondje niet echt...

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 03:07

Snap ik heel goed!!

Ik heb geen rijbewijs.. kan niet ver van huis ivm angsten / paniekaanvallen / straatvrees.. etc..
Ik had het zo gedaan als ik de kans kreeg.
Ikzelf heb al niet zoveel centjes, krijg pas de 23e weer.. dan had het inderdaad wel gekunt!

500,- is voor mij veel geld.. Ik ben benieuwd wat zijn vrienden doen! En uiteraard zijn familie..
Ik hoop dat hun allemaal echt een beetje meewerken.
ik hou jullie op de hoogte, post morgen weer een bericht!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 11:46

Ik bedoelde niet zijn hond veilig, maar hij ( persoon ) zelf hihi.
Ben benieuwd wat het asiel gaat zeggen...

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 11:52

Weet je al meer of de pup nog in leven is?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 11:58

Wat ik niet begrijp en het is niet dat ik wil doemdenken, maar de datum voor ophaling is verstreken en honden van dat type zijn verboden in Frankrijk dus worden ook niet ter adoptie aangeboden. Als ik dan 1 + 1 doe, dan vrees ik... snap je?
Voordat je hier dus half Nederland mobiliseert zou ik dus eerst eens bellen (of laten bellen door iemand met goede!! kennis Frans) naar het asiel.
Ik snap ook eigenlijk niet waarom er gewacht is op die brief. Wilde niemand dan weten waar die hond was of hoe het met die ging?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:04

Wat rot zeg! :( maar is het wel zo eerlijk voor de hond, om hem weer aan het baasje terug te geven? ik snap dat zoiets heel belangrijk is, want ik ken ook mensen met psychose's. onderandere mijn schoonmoeder. maar eigelijk ben je niet toerekenings vatbaar.

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:12

Is er al meer bekend over de pup? Misschien eerst handig om te bellen voordat ze vertrekken en straks misschien wel met lege handen komen te staan.
Good luck :( hoop niet dat er al wat ergs is gebeurd met zn pup.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:44

Ik hoop van harte dat het voor de hond niet te laat is. En dat deze dan ergens anders geplaatste wordt. Jezelf om willen brengen en je hond meenemen getuigd niet echt van liefde in mijn ogen.
Verder snap ik niet dat er niet eerder actie is ondernomen.. datum is al lang verstreken...

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:46

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:50

prima dat je er zoveel moeite voor doet. Kan 100% begrijpen dat het een moeilijke situatie is en dat je voor dit diertje alles overhebt.. :j

maar hij roept nu om zijn hondje,
maar nam dat sneue dier wel mee naar parijs terwijl hij een zelfmoordpoging doet?
dat is lekker voor je dier zorgen zeg, dat dier was hoe dan ook over gelaten aan zijn lot daar..
en dan nu geld vragen om het diertje hier te halen..Heeft de eigenaar zelf niet het geld om het diertje zijn vervoer en asiel te betalen? (en als de eigenaar geen 300 euro heeft, hoe zorgde hij dan ooit voor het het diertje, had hij dan 0,0 reserve voor eventuele ziekte van het dier etc..) Sneu dat het diertje een spuitje krijgt,
maar wel eens nagedacht wat hij het diertje aandeed als hij wel dood was gegaan? Was het ook ingeslapen omdat hij het egoïstisch mee had genomen naar zijn zelfmoordpoging.. Ik vecht zeker voor zo'n diertje, maar niet voor een nalatige eigenaar.. daar hoort dit diertje niet..
ik vind het allemaal bizar :j
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 07-02-14 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt