De leukste konijntjes zitten in de opvang!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Re: De leukste konijntjes zitten in de opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:53

Rex :~ <3

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:04

ik vind snow super, waar zit deze opvang?
mss dat ik mijn vriend over kan halen nog een konijn erbij te nemen.

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:09

Wat een leuke foto's heb je gemaakt!
Ik heb ook een konijntje uit de opvang aan mijn vrouwtje gekoppeld, super leuk stel samen nu!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:12

Pepijn, die vind ik nu helemaal <3

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:13

eigenlijk vind ik ze allemaal leuk <3 , maar ik heb een beetje een zwak voor witte konijnen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:17

Wat een gave fotos van superleuke konijnen!

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:17

foto 10 is geniaal! :+

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:26

Helemaal mee eens! Vind vooral Jelle, Jap en Woopy helemaal leuk <3

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:33

Jelle, Woopy en Pepijn <3

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:35

Wat een leukerds!!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 11:00

Bedankt voor alle leuke reacties :D En heel grappig dat jullie Pepijn zo leuk vinden, want samen met Fay zit hij al behoorlijk lang in de opvang en ik snap ook niet waarom iedereen ze voorbij loopt.

xoranlover schreef:
Wat een schatjes helaas accepteert mijn konijn geen ander konijn meer... Heb er al zo'n 30 geprobeerd te koppelen bij de konijnenopvang hier in de buurt maar geen 1 konijn accepteerde hij :(
Nu maar besloten om hem even alleen te laten. Probeer het in het voorjaar nog 1 keer en anders kan ik er niks aan doen.
Als hij wel een konijntje zou accepteren zou ik er zo 1 meenemen ze zijn echt leuk :D
En wat heb jij een geweldige timing met je foto's

Mag ik met je mee denken aan de hand van wat vragen?
Wat voor geslacht is jouw konijntje en hoe oud is deze?
Is hij/zij al is in de opvang geweest om daar te blijven logeren om te koppelen?
Ik had laatst hier Brutus die ze al twee jaar lang probeerden te koppelen, maar het lukte steeds niet. Ik heb gezegd laat hem eens logeren bij ons.. en de eerste dagen heb ik hem gewoon gelaten en geobserveerd, daarna gestart. Bij de tweede dame was het raak, geen pluk haar gevlogen en twee dol gelukkige konijn, nu meneer 6 jaar is (is al een mooie leeftijd voor een groot konijn) heeft hij dan eindelijk zijn vriendin gevonden.
Afbeelding

RedPassion schreef:
Wat een leuke konijntjes! Hopelijk vinden de plaatsbare nijntjes snel een huisje. :j Hoe lang zitten ze gemiddeld in de opvang?

Gemiddeld een maand tot twee maanden, maar er zijn uitzonderingen zoals Pepijn en Fay, maar die hebben wel standaard een ren van 2,5m2 en als een alleenstaand konijn erg lang zit koppel ik die ook vast en zet ze in een grotere ren, dat is wel zo fijn en dan gaan ze alleen nog als koppel weg :)

biancatjuh27 schreef:
ik vind snow super, waar zit deze opvang?
mss dat ik mijn vriend over kan halen nog een konijn erbij te nemen.

In Steenwijkerwold (kop van Overijssel), maar de konijntjes verhuizen werkelijk door heel Nederland en verder.. (België en Duitsland).

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:16

Wat een prachtige foto's van heel mooie konijntjes zeg. :) Zulke foto's moeten mensen toch wel overhalen. :) Heb er hier al 4 zitten, dus voorlopig even genoeg voor ons postzegelachtertuintje. ;)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:32

Kunnen konijntjes bij kippen? :o

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:38

Wauw wat een mooie konijnen! Wat zien ze er goed verzorgd uit :j
Ik had mijn konijnen in de dierenwinkel gekocht en uiteindelijk heb ik ze af moeten staan aan een gezinnetje omdat ik helaas in een appartement ging wonen en ik onvoldoende ruimte had. Maar als ik over een paar jaar een huisje heb met een tuin ga ik toch eens kijken bij de opvang :j .

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 13:01

Bedankt voor de reacties :)

ChantalSmook schreef:
Wauw wat een mooie konijnen! Wat zien ze er goed verzorgd uit :j
Ik had mijn konijnen in de dierenwinkel gekocht en uiteindelijk heb ik ze af moeten staan aan een gezinnetje omdat ik helaas in een appartement ging wonen en ik onvoldoende ruimte had. Maar als ik over een paar jaar een huisje heb met een tuin ga ik toch eens kijken bij de opvang :j .

Dank je wel :)) Een paar zijn nog wel flink smerig, want zoals bijv. Snow komt uit een situatie die echt smerig was.. hij is nog geel van het sproeien, echt sneu. Maar nu is hij en zijn hele familie geholpen en zitten ze er lekker schoon en droog bij.
Wat een vervelende situatie heb jij gehad, je hebt voor de konijnen in deze gekozen, dat is enorm knap!

@ Vivan_
Ja, in een aantal gevallen wel, wel moet rekening gehouden worden met goed ontwormen en gescheiden voederplekken en mogelijkheid tot opsplitsen wanneer ze elkaar niet accepteren.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:22

Mijn konijn is 6 bijna 7. En hij heeft 6 jaar lang samen met zijn vriendinnetje gezeten. Hij is gecastreerd na 1 nestje gekregen te hebben.
Hij is laatst 1 week daar geweest maar weigerde te eten. En viel ontzettend af. Daarom besloten om hem maar weer naar huis te halen. Hier is hij weer aangesterkt.

Ik moet trouwens zeggen ik vind Djonja (heet ze zo?) echt heel leuk :D

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 18:32

Hmm geen dame dus met problemen in de baarmoeder, maar misschien is er wel wat secundairs dat hij dit gedrag vertoond. Vervelend dat hij ook niet wilde eten in een andere situatie.. Ik zie inderdaad een giga uitdaging, als je dichterbij had gewoond had ik je graag geholpen om weer de juiste match te vinden.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:26

Aaah jap en pepijn, wat een snoezige bolliewollies.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:48

Faniek schreef:
Hmm geen dame dus met problemen in de baarmoeder, maar misschien is er wel wat secundairs dat hij dit gedrag vertoond. Vervelend dat hij ook niet wilde eten in een andere situatie.. Ik zie inderdaad een giga uitdaging, als je dichterbij had gewoond had ik je graag geholpen om weer de juiste match te vinden.

Dierenarts van de konijnen opvang heeft hem ook nagekeken en kon ook niks vinden. Ja hij vond het een enorm chagrijnig konijn :')
Nu ja hij heeft wel contact. En aangezien ik het echt niet meer weet blijft ie voor nu gewoon alleen. Ik kan er helaas niet meer van maken -O-

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:51

Ik zoek nog wel een nijntje. 1e kerstdag is helaas 1 van mijn 2 konijntjes overleden (nierproblemen, geen kerstmaaltijd :o ). Kun je me een pb sturen hoe zoiets in zijn werk gaat? :D

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:45

Leffroi schreef:
Ik zoek nog wel een nijntje. 1e kerstdag is helaas 1 van mijn 2 konijntjes overleden (nierproblemen, geen kerstmaaltijd :o ). Kun je me een pb sturen hoe zoiets in zijn werk gaat? :D

haha tis maar goed dat je dat erbij zet :D

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:09

Wat een leukerds! Ik vind het altijd erg leuk om je topics van de konijnen te bekijken.
Ik heb thuis al een leuk koppel zitten, maar vind het erg bijzonder dat jij er vaak voor zorgt dat een konijn dat alleen is weer een vriendje krijgt.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:14

Jammer dat jullie te ver weg zitten en ik geen auto heb, anders was ik zo een koppeltje op komen halen.. leuke nijntjes!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 13:04

Thanks wederom voor de leuke reacties!

xoranlover schreef:
Dierenarts van de konijnen opvang heeft hem ook nagekeken en kon ook niks vinden. Ja hij vond het een enorm chagrijnig konijn :')
Nu ja hij heeft wel contact. En aangezien ik het echt niet meer weet blijft ie voor nu gewoon alleen. Ik kan er helaas niet meer van maken -O-

Een uitdaging :)) Ik ben gek op uitdagingen en heb altijd een match kunnen maken, maar het is soms wel heel goed zoeken. Afstemming van eerst goed gedrag observeren, maar het is zeker niet altijd makkelijk. Nou ja dan die chagrijn maar vermaken met zoveel mogelijk bezigheden :))

@ Leffroi
Pb zit in je inbox :)

@ Elegance_
Ik kom regelmatig in Lunteren O:) ;) ;)

JeanBilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:19

Mijn hangoor heeft bij Faniek een superleuke hollander gevonden, ze wonen nu alweer ruim anderhalf jaar samen in een ren van 3 bij 6 en zijn dikke maatjes! We moesten er ruim een uur voor rijden maar was het dubbel en dwars waard, echt een aanrader!