Is mijn kat nou echt zo dom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanned

Re: Is mijn kat nou echt zo dom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 09:49

Haha, leuke verhalen allemaal!

Ik wilde eigenlijk vooral weten of het zielig was om hem buiten te laten zitten. Als ie het nou echt niet zou snappen, dan is dat wel een beetje sneu natuurlijk. Maar zo te horen begrijpt hij het waarschijnlijk dondersgoed :')

Het hem echt afleren gaat waarschijnlijk toch niet lukken, aangezien die deur in de zomer de hele dag open staat. Maar nu weet ik wel dat ik me niet schuldig hoef te voelen als ik hem een keer buiten laat zitten.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:51

Je kat is gewoon bezig met wat elke kat doet: de verovering van de wereld.

Eerst zijn mensenslaaf en dan de rest!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 09:53

Hahaha _O-

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:58

Nou, wees blij dat je kat zich daarmee bezig houd.
Mijn katje van 10 maand kon niet binnen dus ging hij jagen op ratten. Nou heeft hij zichzelf vergiftigd door een vergiftigde rat te eten.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:36

Slimme kat juist! Lekker zeuren en je krijgt je zin :D 't zijn net kinderen soms..

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:39

Luca03 schreef:
Mijn katje van 10 maand kon niet binnen dus ging hij jagen op ratten. Nou heeft hij zichzelf vergiftigd door een vergiftigde rat te eten.

Te eten? :oo heeft ie het overleeft? Onze honden en kat maken ze wel dood maar eten ze gelukkig niet.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:46

Kedevr schreef:
Luca03 schreef:

Te eten? :oo heeft ie het overleeft? Onze honden en kat maken ze wel dood maar eten ze gelukkig niet.

Nee hij is helaas vrijdag overleden.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:52

cissy schreef:
dat is typisch des kats... :+ en dan wachten tot je m binnen laat om dan vervolgens weer door het luikje naar buiten te gaan :D

:')

@luca: wat erg, sterkte zeg :(:)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:53

Ja dit is typisch kat :j
Die van ons zit soms door het keukenraam naar binnen te kijken met een blik: Mag ik er in Plleeeaasseeee??? En dan een beetje grote zielige ogen e.d.
Dus ik naar de deur (hier hebben ze geen luikje) en dan staat daar je kat volledig in de ban van een bloempje of een grassprietje en dan kun je op je kop gaan staan maar ze komt er niet in. Zodra ik in de keuken weer wil gaan zitten, staat ze weer zielig te doen voor het raam :')

En idd, als ze dan eenmaal binnen zijn, loopt ze een rondje door huis, concludeerd dat het daar veel te saai is en gaat bij de achterdeur zitten dat ze er weer uit wil {:)-:( En als zij eenmaal begint met miauwen, sluiten de mensen in het dorp ramen en deuren ;)

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:56

Een hond heeft een baas en de kat een bediende ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:58

Jouw kat is niet dom. Jouw kat is slim. Jouw kat heeft net als een van onze katten, zichzelf geleerd hoe hij de mens kan trainen. Waarom zou jouw kat omlopen als hij zijn mens kan trainen de deur voor hem open te doen?

Onze kater heeft ons getraind om de kraan voor hem open te draaien zodat hij kan drinken, ook al staan er 3 waterbakjes.

Het is eigenlijk andersom, jij bent dom. Net zoals mijn vriend en ik :+ omdat wij toch iedere keer weer op staan en gehoorzamen. :+

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:03

Amandavd schreef:
Jouw kat is niet dom. Jouw kat is slim. Jouw kat heeft net als een van onze katten, zichzelf geleerd hoe hij de mens kan trainen. Waarom zou jouw kat omlopen als hij zijn mens kan trainen de deur voor hem open te doen?

Onze kater heeft ons getraind om de kraan voor hem open te draaien zodat hij kan drinken, ook al staan er 3 waterbakjes.

Het is eigenlijk andersom, jij bent dom. Net zoals mijn vriend en ik :+ omdat wij toch iedere keer weer op staan en gehoorzamen. :+

_/-\o_

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:15

Precies!!

Zo heeft onze kat een beessie, helemaal leip is ie er van :j
Nu zit hij vaak gezellig op de keukentafel (niet tijdens het eten hoor) dus daar ligt zijn beessie ook vaak. Je ziet hem gewoon expres dat ding van de tafel afduwen en dan kijkt ie je aan met zo'n onschuldige blik: Whoops op de grond gevallen, wat nu?? Ik pak hem op geef het hem en sneller dan ik kan kijken ligt het al weer op de grond. Is gewoon spelen, maar hij wil graag vermaakt worden ipv dat ie er zelf steeds achter aan moet rennen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:18

Die van ons doen dit ook. Alleen doe ik de deur dus niet open dus geven ze het op :D maar blijven t wel proberen hoor

Amanda vd; dat probleem hebben wij dus ook. Zelf gecreeerd. Ze willen mee naar de wc en douche om uit de kraan te drinken. Uit de waterbak hoeven ze het niet.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:22

Die van ons doen het ook,een kwartier in de regen bij de deur en de route naar
Het deel is 3 minuten.Maar dan moet je omlopen.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:28

Haha wat een geweldige katten. Die van ons helaas ook al te veel verwend.
Mevrouw komt in de winter bijna nooit buiten, hooguit 5 minuten.
Dan staan wij wel eens in het hok te roken en krabt ze tegen de deur vanuit de keuken. Dus wij denken
goh zou ze dan eindelijk naar buiten willen? Doe je de deur open en kijkt ze je zo aan. Loopt ze weer terug de keuken in. En we trappen er elke keer nog weer in ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:29

M_arjolein schreef:
goh zou ze dan eindelijk naar buiten willen? Doe je de deur open en kijkt ze je zo aan. Loopt ze weer terug de keuken in. En we trappen er elke keer nog weer in ook.

:') zie het helemaal voor me dit is zo typisch kat :')

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:37

Een van mijn oppaskatten komt altijd luid miauwend klagen als het regent. Mevrouw wil namelijk wél naar buiten, maar absoluut niet nat worden. En ik probeer elke keer weer uit te leggen dat ik daar echt, écht, niks aan kan doen -O-

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:45

Jup, je hebt een echte kat.

Waarom omlopen als je personeel hebt om de deur open te doen??

Zo'n kat had ik ook. Klein ettertje.

Hij sprong altijd op het aanrecht, 100 000 dingen geprobeerd...maar nee, niks hielp.
Dus dan smeet ik hem eruit als hij weer op het aanrecht zat.

Als poes naar buiten wilde, ging hij ook zitten bleren voor de deur.
Maar rende nooit meteen om hem eruit te laten. Ben geen lakei >;)

:)* kat dacht: als ik op het aanrecht spring, dan gooit ze mij eruit...

Dus kat sprong op aanrecht, springt eraf en rende snel naar de achterdeur. -O-

_-:( en daarom houdt ik niet van katten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:47

Ik had ook een kat die 's morgens via het kattenluik achter naar buiten ging en 's avonds via de voordeur weer naar binnen kwam (tijdens de laatste ronde van de honden zat ze voor de deur). Op een gegeven moment besloot ze dat ze helemaal niet meer bij ons naar binnen wilde en is ze een blok verderop gaan wonen.

Katten hebben echt enorm humor!

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:45

mijn kat krijg een beloning als die inplaats van te zeure aan de deur gewoon via het luikje komt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:52

Quellian schreef:
Ik had ook een kat die 's morgens via het kattenluik achter naar buiten ging en 's avonds via de voordeur weer naar binnen kwam (tijdens de laatste ronde van de honden zat ze voor de deur). Op een gegeven moment besloot ze dat ze helemaal niet meer bij ons naar binnen wilde en is ze een blok verderop gaan wonen.

Katten hebben echt enorm humor!

omg wat een ramp

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:55

Afbeelding
Afbeelding
Dit is een van mijn monsters , zegt genoeg toch, oh btw aanrecht is tegenwoordig zwart. Dit is de ander:
Afbeelding
Afbeelding

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 16:41

Leuke foto's Franka!

Echt leuk, al die katten verhalen :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:54

Zo goeiedag, die bovenste vult die wasbak aardig op :=

Bij die van mij is het juist met naar buiten gaan :P

Staat die rooie 's ochtends te mauwelen en wauwelen en bijna met zijn voorpootjes gekruist voor zijn achterpootjes te hupsen dat hij o zo nodig moet piesen, doe ik het luikje open.....schiet die grijze naar buiten en die rooie loopt mee naar de keuken waar ik brood enzo klaarmaak voor zijn baasje. Gaat 'ie daar heel zielig zitten wachten totdat iemand de deur openmaakt, want meneer wil door de echte deur naar buiten en niet via het "poezenluikje" van zijn zus, vindt 'ie :')

Ik zeg dan altijd: "ja daahaag, ga maar door de artiesten-ingang hoor!" En soms gaat hij dan mopperend alsnog door het luikje, maar meestal blijft er zo'n rode driehoek met zijn ogen in mijn rug branden totdat de buitendeur open gaat :P

In jouw geval zou ik trouwens nog zo gek zijn dat als ik het echt zat word, ik dat ook laat merken ook en die kat persoonlijk bij zijn lurven grijp en zelf door het kattenluikje naar binnen frommel om duidelijk aan te geven dat dàt de enige weg naar binnen is voor hem :=