hond 24/7 in een buiten hok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: hond 24/7 in een buiten hok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 07:28

ziek worden ze er dus wel van. Ziek in hun kop en erger kan bijna niet hoor!!!! Het hele leven van een hond verpest je er mee gewoon diep triest!! De voorbeelden die je hier leest in het topic geven toch wel genoeg aan ;)

Zo gefrustreerd/onzeker/onbetrouwbaar/zenuwachtig dat ze veel beperkt moeten worden willen ze zich goed voelen en niet gaan bijten/vermoorden.

Echter als de kennel niet schoongehouden wordt dan krijg je bacterien, virussen, mogelijk zelfs maden (in warme zomer tijd) en ja de hond heeft veel stress, leeft daar altijd in en dan heb je dat al snel.

Vanuit mijn ervaringen in het asiel zou ik veel verhalen kunnen geven. Helaas niet allemaal met goede afloop omdat ze te gevaarlijk waren en bleven om te kunnen plaatsen zonder groot gevaar dus ik begin er maar niet aan. Echter kan ook meer dan voldoende verhalen geven over honden die er idd doodziek of vol met zweren aan de poten (door urine bijv.) eruit komen. Broodmager, overspannen (lijkt het wel), huidziekten, wormen, vlooien maar ook organen die helemaal van slag zijn, niet meer goed functioneren enz.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 08:22

Ik ken een ex-kennelhond. In huis gaat het prima, ze kan ook goed overweg met de andere honden in huis. Maar als ze de tuin in gaat, begint ze heel neurotisch hetzelfde rondje (soort rechthoek van 1 bij 2 meter) te lopen. Ziet er heel bizar en zielig uit. Terwijl ze dus wel de hele tuin tot haar beschikking heeft.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 08:22

Ik vind een ruimte van 2 bij 3 meter voor een hond niet te vergelijken met een stal voor een paard,
of de stal moet minstens 5 bij 8 meter zijn.

Urielle

Re: hond 24/7 in een buiten hok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 08:39

Een van mijn honden zit ook in een afgezet stuk, van 12 bij 3 meter.
Oorspronkelijk was het de bedoeling dat ze de hele dag bij mij was, dus binnen als ik binnen ben en los op ons terrein als ik buiten ben. Helaas wordt ze binnen ontzettend zenuwachtig en gestresst en gaat steeds heel obvious bij de deur liggen om aan te tonen dat ze eruit wil en buiten los moet je haar voortdurend aandacht geven anders peert ze hem om een )paar) uur later onder het slijk en vuiligheid weer terug te komen.
Toen hebben we haar een tijd lang aan de lange lijn in de tuin gehouden maar daar bleef ze steeds met de lijn achter dingen haken en draaide zich steeds vaster.
Nu zit ze overdag dus op dat afgezette stuk en 's nachts in de stal.