Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)Linea schreef:Goed, wanneer een hond vlees eet haalt hij zijn energie voornamelijk uit eiwitten en vetten. Ik denk dat het heel moeilijk is om dit te bewerkstelligen indien hij vegetarisch moet eten. Ik denk dus dat je daarom de koolhydraten moet opvoeren. Om dit voor elkaar te krijgen kan je dingen als pasta/aardappel voeren. Maar zelf geef ik de voorkeur aan dingen als gekookte pompoen en zoete aardappel. Deze twee dingen vinden mijn honden heerlijk en ik doe dit geregeld door de groentemixen die ik maak. Verder kan je denken aan geweekte havermoutvlokken, gemalen noten etc. Percentages en hoeveelheden die je zou moeten voeren: geen idee.
Liever olijfolie en/of een olie die rijk is aan omega 3.
Ik moet wel heel eerlijk zeggen: Als dit mijn hond was geweest was ik op zoek gegaan naar een goede holistische dierenarts die verder kijkt als alleen de voeding. Ik zou bijvoorbeeld willen weten waarom mijn hond steeds zo extreem allergisch reageert op van alles en nog wat, misschien ligt er een ander probleem ten grondslag. Als ik de geschiedenis lees is er al van alles geprobeerd maar het komt op mij over dat de dierenarts het eigenlijk ook niet zo goed meer weet. Een eliminatiedieet op basis van 1 diersoort is nog nooit geprobeerd en om eerlijk te zijn, dit verbaasd me wel.
) 

) En deze rade vegetarische voeding juist af
En zeker zelf koken. Dan krijgt ze geen aminozuren binnen ofzoiets. Dus moet doorgaan met het voer wat ik nu geef met een wortel en verder iets.