ervaringen over Dog Lovers Gold brokken voor de hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 21:13

ashley1 schreef:
Goh jouw OP lijkt wel op de mijne van een poosje terug :-) : liekensancho @ [BB] Overstappen van KVV naar brok, welke brok??

Ben er goed over te spreken, hij eet het momenteel beter dan de KVV. Verder eigenlijk goeie ontlasting en geen verschil in zijn vacht, nog niet.

:D inderdaad onze verhalen lijken wel op elkaar en dan zijn we ook nog allebei vegetarisch!

Als ik het zo lees van iedereen lijkt het me een fijne brok om te gaan proberen. Maandag ga ik bestellen, ben nog even aan het twijfelen welke variant. Vandaag heeft hij 600 gram prins geperste brokken op, hopelijk gaat hij op de DLG zo enthousiast verder!

Paperboy

Re: ervaringen over Dog Lovers Gold brokken voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 05:23

Helaas heeft hij zojuist zijn brokken ook laten staan, hij kijkt er niet eens na ;( .
Pfff nou hopen dat hij vanavond weer trek heeft, de ene keer denk ik "bekijk het maar, je eet of je eet niet", maar dat is zo moeilijk als ze al niet dik zijn. Ga wel de DLG kopen in de hoop dat hij die smakelijker vind. Moet eens even bedenken hoe ik dit ga aanpakken, al iemand nog een tip heeft.... Bak brokken laten staan is geen optie omdat ik nog een teef heb die altijd eetlust heeft.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:20

Misschien er heet water overheen doen? Dan gaat het ruiken, wel eerst een beetje laten afkoelen :)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 14:19

Helaas ook niet Maaaikkee..... Net wat smuldier meegenomen, daar was hij erg in geïnteresseerd. Hopelijk krijg ik het op tijd ontdooid en gaat hij het vanavond opeten.

Morgen gaan we naar Texel en dan eet hij al slecht omdat het een vreemde omgeving is. Als de smuldier vanavond erin gaat neem ik voor de zekerheid naast de gewone kvv en brokken wat smuldier mee.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:53

Hier 2 honden op DLG cold pressed.
Een 8 jarige grote reu en een 6 maanden oude pup (groot).

Beide gaan er goed op.
Ze zien er goed uit, ontlasting is goed en ze vinden het heerlijk!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:42

Ik snap dat je niet wil dat hij afvalt maar dat verwennen kan ook averechts werken. Elke keer als hij z'n neus ervoor ophaalt krijgt ie wat lekkers. Als het hier niet gelijk opgaat zet ik het weg en dan krijgen ze s avonds of de dag erna weer een kans. Deze 2 eten altijd, maar hond van m'n ouders eet wel eens een dag niet. Is je hondje gecastreerd trouwens?

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:47

Onze hond krijgt ook DLG, wel de ocean fish versie. (Madam lust alleen voer met vis :o )Wij wisselen het wel af met Devotion vis en rijst, maar het bevalt verder prima. Ze eet het goed, heeft genoeg energie, goede ontlasting en een mooie vacht.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:52

we voeren al jaren dog lovers gold. juist vanwege de goede ingrediënten en het hoge percentage vlees.
onze 3 honden doen het er prima op en hebben in 10 sec. hun bak leeg. hoezo lekker....... :D

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:01

Ik voer mijn hond ook Dog lovers gold. Dit omdat deze goed uit een vergelijkingsmateriaal qua wat er in zit. Ik wilde sowieso geperst brok omdat ik 2 vleeswaren hanteer. Eerst voerde ik farmfood maar in DAG zit nog meer vlees . Kende het niet en heb me er in verdiept en bij leverancier langsgegaan. Sta compleet achter hun visie erachter.

Onze hond doet het er goed op. Goede vacht veel, opgewekt en vitaal en goede ontlasting. Al heeft dat wel even een paar dagen nodig gehad die ontlasting.

Ook onze 4 katten voer ik categorie lovers gold en ben er zeer tevreden over.

Maar goed, de het is ook hondafhankelijk Hoe goed een voer ook is. Zo had mijn moeder een hond die niets van hills e.d moest hebben en van 1 vd duurdere merken ook erg aan de diarree raakte en bleef.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 23:03

Cemlys schreef:
Ik snap dat je niet wil dat hij afvalt maar dat verwennen kan ook averechts werken. Elke keer als hij z'n neus ervoor ophaalt krijgt ie wat lekkers. Als het hier niet gelijk opgaat zet ik het weg en dan krijgen ze s avonds of de dag erna weer een kans. Deze 2 eten altijd, maar hond van m'n ouders eet wel eens een dag niet. Is je hondje gecastreerd trouwens?

Nee hij is nu 13 maanden en niet gecastreerd, denk zelf dat het ook met de hormonen te maken kan hebben alhoewel hij in huis heel relax is niet pieperig ofzo...

Ben het absoluut helemaal met je eens dat ik hem op deze manier "verwen". Ik heb een beetje een traumatische ervaring in het verleden gehad met mijn toenmalige Rottweiler deze had op 1 jaar het parvo virus. Toen hij daar van was hersteld wilde hij niet meer eten en is bijna 20 kilo afgevallen. Mijn dierenarts had dit nog nooit meegemaakt maar hij had dus echt anorexia. Met vloeibare voeding elk uur een spuit in haar bek hebben we haar na drie maanden er weer bovenop gekregen, ze is uiteindelijk 13 jaar geworden ;) . Maar nu ik dus voor het eerst weer een hond heb die moeilijk eet komen deze herinneringen weer boven en heb ik er meer moeite mee dan ik dacht. Verstandelijk zeg ik hij gaat vanzelf wel eten als hij honger heeft, maar het feit dat hij al wat schrander is vind ik moeilijk..... Mijn Ridgeback is gelukkig wel gezond, en vol energie dus eigenlijk zou ik niet moeten toegeven......

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:08

Klopt maar parvo maakt de darmen kapot, die hond was flink ziek geweest. Deze heeft gewoon de leeftijd om wat uit te proberen. :D hormonen kunne ook heel erg een rol spelen. Heb er ook gehad die rond deze leeftijd last kregen. Mss is castratie wat of chemisch om uit te proberen of het een rol speelt.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:13

Dit merk komt erg goed uit de bus.
mijn ouders zijn ook over gestapt na dit merk.
en wij hebben toen op een site gezien dat het op nummer 3 staat van alle brokken en op nummer 1 stond (weet het merk zo niet meer) maar daar zat 80 procent vlees in.
en zoals royal canin stond zowat onderaan

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 23:19

Ik weet dat ik mijn huidige reu niet moet vergelijken met mijn toen heel zieke rottweiler maar omdat ik toen gezien hoe mager een hond kan worden etc. zit dat toch een beetje tussen mijn oren, het was een heel heftige tijd. Gelukkig blaakt mijn huidige manneke van gezondheid. En dan daarnaast een teef die werkelijk alles eet wat los en vast zit, had mijn reu maar een beetje van haar eetlust :D .

Castreren wil ik eigenlijk niet want hij is verder super, geen last met loopse teefjes en nog heel vriendelijk naar alle honden. Ik heb contact met de fokker en er zijn op dit moment meer "pups" die moeilijk eten, dus misschien toch de leeftijd, en Ridgebackies kunnen heel eigenwijs zijn weet ik uit ervaring.

Als ik terug ben van Texel dit weekend ga ik gewoon even voet bij stuk houden en 1 ding aanbieden, even kijken of hij toe gaat geven. Alle kvv smaken die ik heb heeft hij altijd goed gegeten dus ik weet dat hij het lust! En de Dog Lovers Gold bestellen en dan misschien daarmee afwisselen, denk dat ik in combinatie met de brok hem misschien wat meer kan laten aankomen. Want zelfs toen hij goed at kwam hij met anderhalve kilo vlees per dag niet aan....maar ik hoor wel vaker dat ze op kvv niet zo snel aankomen.
Ik hoop hem smorgen de brok te kunnen voeren en smiddags kvv.... Maar goed vandaag zit er zo'n 800 a 900 gram vlees in en daar ben ik al heel blij mee.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:42

Hoe mager is hij dan?

Klopt het is een van de beste voeren. In amerika helemaal hot naar het schijnt.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 23:57

Je ziet zijn ribben, rug is goed geen wervels. Ridgebacks horen slank maar er mag van mij een paar kilo bij.Op bepaalde momenten zie je de heupbotjes ook iets...

Een foto van afgelopen week, rechts is mijn reu en links mijn 8 jarige teef (maar dat is wel duidelijk denk ik ;) )

Afbeelding

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:11

Onze honden gingen onwijs stinken van de DLG.... Ze lieten eerder nooit zoveel scheten en stinken was ook niet echt een probleem! Maar toen ze DLG kregen liepen ze voor zichzelf weg.... Echt te vies! Onze hond is overal allergies voor en na 2 jaar lang vanalles geprobeert te hebben zijn we overgestapt op vis... Hij krijgt nu Canex Vis en het is een totaal andere hond, niet stinken, geen allergie, goed in zn vacht, conditie goed en hij heeft geen van de andere brokken of het verse vlees zo goed gegeten als deze...

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 17:32

De Prins brokken wordt niet meer naar omgekeken.... De kvv's AHV, Smuldier en Lotgering gaan er weer redelijk in. Zojuist 500 gram AHV en 400 gram Smuldier opgegeten, morgen weer eens de Carnibest introduderen (maar voor de zekerheid ook AHV en Smuldier eruit gelegd ;) ). Hopelijk blijft hij weer zo lekker eten.

Ga de DLG brokken zeker bestellen zodat ik wat achter de hand hebt voor als de kvv weer uit de gratie is. Maar ben voorlopig erg blij dat hij weer vlees eet en met smaak...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 08:49

Hier nog een tevreden gebruiker van DLG (Original). Er zijn ook de 'aardappelvarianten' maar mijn honden kunnen niet tegen aardappel. De 'original' is met rijst.

Mijn Rottweiler deed het er goed op en ik heb sinds september ook mijn kruising dwerg-teckel x JR er op staan. Een heel klein hondje vergeleken bij de Rottweiler maar toch doet ze het er ook goed op. Een nadeel vind ik dat er alleen hele grote zakken zijn daarom ben ik eens verder gaan kijken naar voer wat vergelijkbaar is en wel in 3k. zakken verkrijgbaar is.

Ik kwam uit bij Planet Pet Society brokken http://www.johnsonptc.nl/producten-en-m ... denvoeding

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 17:37

Hoi singasong, die brokken had ik inderdaad ook van de gelezen. Maar ik krijg morgen de DLG High protien bezorgt.
Op dit moment eet hij het vers vlees weer goed, maar vind het prettig om een goede brok achter de hand te houden voor de momenten hij het vlees weer even zat is. Ben erg benieuwd hoe hij ze vind!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:33

Houd even in de gaten of hij wel tegen de aardappels kan in dit voer. Die van mij kunnen daar niet tegen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 18:38

Dankje voor de tip, ik heb expres al een klein zakje besteld.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:49

Heeft iemand met de cold-pressed ervaring?

Ik ben aan het kijken voor andere brokjes voor de maltheser van mijn ouders en voor mijn eigen pup (komt in augustus en zal ook een klein ras zijn).
De maltheser van mijn ouders kan geen grote brokken eten en eet daarom nu noodgedwongen bonzo voor kleine honden. Maar liever heb ik beter voer (ze kregen eerst meradog), maar dat was dus te groot.

De Cold-pressed leuk mee goed omdat die niet met rijst is en omdat de voedingsstoffen beter bewaard blijven (volgen hun)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 07:23

Ik voer cold pressed aan mijn grote honden. Erg tevreden mee!
Maar het zijn wel erg grote brokken voor een maltheser hoor! ;-)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:05

ik heb ook DLG gehad en snel de hakve zak verkocht afgelopen zaterdag. Mijn hond stinkt er onwijs van, continu ruften, zachte lichtbruine poep en dat 6 x per dag. Hij schurkte over zijn hele lijf en at het de ene dag heel graag en de andere dag liet hij gewoon staan.
ook leek hij wel niet verzadigd en bleef zeuren om eten.

hier juist prima op kvv
maar probleem is dat elke hond anders is en je dus alleen maar kan weten door te testen

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 17:08

Hier gaat de kvv erbij beide honden ook weer goed in, de DLG net binnengekregen en beide honden stonden al helemaal opgewonden aan de doos (waar de zak in zat) te snuffelen. Ik hou het achter de hand voor als mijn reu weer een periode van "moeilijk eten krijgt". Vrijdag komt er ook een nieuwe kvv met aparte diersoorten, hopen dat ik hem zo aan het eten hou. Op dit moment is de Lotgering niet aan te slepen maar ik wil hem daar niet volledig op hebben dus hij zal toch zijn kieskeurigheid een opzij moeten zetten;)