Cemlys schreef:Ik snap dat je niet wil dat hij afvalt maar dat verwennen kan ook averechts werken. Elke keer als hij z'n neus ervoor ophaalt krijgt ie wat lekkers. Als het hier niet gelijk opgaat zet ik het weg en dan krijgen ze s avonds of de dag erna weer een kans. Deze 2 eten altijd, maar hond van m'n ouders eet wel eens een dag niet. Is je hondje gecastreerd trouwens?
Nee hij is nu 13 maanden en niet gecastreerd, denk zelf dat het ook met de hormonen te maken kan hebben alhoewel hij in huis heel relax is niet pieperig ofzo...
Ben het absoluut helemaal met je eens dat ik hem op deze manier "verwen". Ik heb een beetje een traumatische ervaring in het verleden gehad met mijn toenmalige Rottweiler deze had op 1 jaar het parvo virus. Toen hij daar van was hersteld wilde hij niet meer eten en is bijna 20 kilo afgevallen. Mijn dierenarts had dit nog nooit meegemaakt maar hij had dus echt anorexia. Met vloeibare voeding elk uur een spuit in haar bek hebben we haar na drie maanden er weer bovenop gekregen, ze is uiteindelijk 13 jaar geworden
. Maar nu ik dus voor het eerst weer een hond heb die moeilijk eet komen deze herinneringen weer boven en heb ik er meer moeite mee dan ik dacht. Verstandelijk zeg ik hij gaat vanzelf wel eten als hij honger heeft, maar het feit dat hij al wat schrander is vind ik moeilijk..... Mijn Ridgeback is gelukkig wel gezond, en vol energie dus eigenlijk zou ik niet moeten toegeven......