wat is nu een echt goed anti vlooienmiddel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: wat is nu een echt goed anti vlooienmiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:19

Scalibor is ook water resistent.
En ts heeft haar honden niet in huis, dus is stinken en knuffelbaarheid wat minder aan de orde denk ik.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:06

Hier ook stronghold fan tegen de vlooien. Werkt als een trein.
Prac-tic preventief voor teken en Milbemax tegen de wormen.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 23:45

ik heb inmiddels al een mooi lijstje met mogelijke anti vlooien middelen voor de honden en katten. Die pil lijkt mij wel helemaal geweldig!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 01:37

Waarom neem je geen vlooienband zodat je ook meteen beschermd bent tegen zandvliegen ed?

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:04

ik zit me nu ook weer te oriënteren nadat ik er vorig jaar niet in geslaagd ben het huis vlooivrij te houden
Ik neig nu ook richting de seresto band maar toch een aardige aanschaf voor 2 honden en 2 katten... Maar zo te lezen werkt deze ook echt?
En is hij ook nog goed werkzaam na een zwempartijtje? dit aangezien ik een labrador heb die nogal eens onverwacht toch het water inspringt, er staat bij dat hij water resistent is maar dat is altijd afwachten bij veel andere middelen.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:11

Scalibor band voor de honden en Seresto voor de katten.
En Activyl werkt ook erg goed!

odilia schreef:
ik zit me nu ook weer te oriënteren nadat ik er vorig jaar niet in geslaagd ben het huis vlooivrij te houden
Ik neig nu ook richting de seresto band maar toch een aardige aanschaf voor 2 honden en 2 katten... Maar zo te lezen werkt deze ook echt?
En is hij ook nog goed werkzaam na een zwempartijtje? dit aangezien ik een labrador heb die nogal eens onverwacht toch het water inspringt, er staat bij dat hij water resistent is maar dat is altijd afwachten bij veel andere middelen.

Van seresto weet ik het niet, maar die van scalibor is in ieder geval water resistent!
Die hoef je niet af te doen wanneer ze gaan zwemmen en die geeft ook niet af.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:49

dank je _zeppelin, ik ken scalibbor al, heb deze ook al gebruikt maar zoek nu een combi band voor vlooien en teken. maar zeer goede ervaringen met de scalibor, ik heb deze in Hongarije gebruikt waar zeer veel teken zijn, amper eentje gezien op de honden!

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 12:13

Scalibor gebruik ik ook altijd, en hier eigenlijk nooit een teek terwijl dit voor het gebruik van die banden wel heel erg was. ook hebben wij hier het zandvliegje waar we hem dus voor gebruiken. wel apart dat onze katten haast nooit een teek hebben.....

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:01

odilia schreef:

Seresto is water restant ja :)

edit verkeerde quote neergezet :)

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:45

Ik heb even een vraagje over de scalibor banden. Je heb ze voor honden van beneden de 8 kg en boven de 8 kg. Mijn 2 grote honden zijn wel 45 kg zijn die banden voor hun van wel geschikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:50

Ik gebruik geloof ik Bolfo werkt prima .

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 10:38

Pien_1 schreef:
Ik heb even een vraagje over de scalibor banden. Je heb ze voor honden van beneden de 8 kg en boven de 8 kg. Mijn 2 grote honden zijn wel 45 kg zijn die banden voor hun van wel geschikt?

ja, mijn hond is ook boven de 45kg en mijn vorige was een Duitse dog en die woog een keer zo veel :-) gewoon de band nemen die lang genoeg is en dat werkt prima!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:39

Hier ook duitse dog met scalibor band, was daar erg tevreden over, hele zomer geen vlo gezien. Alleen is zo'n band zo lelijk en moet je oppassen met kinderen en knuffelen, dus ideaal is het niet.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:47

Ik raak helemaal in de war van alle namen maar ik bedoel natuurlijk de Seresto voor vlooien en teken.
Kan je deze alleen via de dierenarts kopen of ook in een dierenspeciaalzaak?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:54

De betere middelen zijn niet te krijgen bij de dierenspeciaalzaak, dus dat zal wel niet. Ik heb hem nu wel online gevonden.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:59

Nee klopt dan ga ik wel even kijken bij de da of anders online bestellen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:51

Pien_1 schreef:
Ik raak helemaal in de war van alle namen maar ik bedoel natuurlijk de Seresto voor vlooien en teken.
Kan je deze alleen via de dierenarts kopen of ook in een dierenspeciaalzaak?

VOLGENS MIJ ALLEENBIJ EEN DA, En online bestellen via via site (dus niet via een gediplomeerd DA zou ik niet doen ivm namaak oid je weet het nooit)

seresto banden geven btw NIET af

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:10

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:21

Best slecht dat er de laatste paar dagen ineens reclame voor Frontline op tv is.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:44

anneliesdj schreef:
Best slecht dat er de laatste paar dagen ineens reclame voor Frontline op tv is.

Dat is elk jaar rond deze tijd dat frontline,Ooit was het een goed middel maar al jaren niet meeer

Echter klagen geven ze niet thuis.. erg slecht ja

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 06:55

anneliesdj schreef:

Ik was toevallig gister in de pets place en daar wordt t ook verkocht alsof t gewoon een goed product is, terwijl t echt troep is. Net als exil overigens.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:00

Wij hebben net pillen van de DA gekregen, en alle vlooien zijn weg! Vroeger hielden we, met elk middel dan ook, altijd vlooien op de kat, maar nu zijn ze weg. En ze zijn niet veel duurder dan die pipetten van bolfo of frontline bijvoorbeeld.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:03

Dat zal de comfortis zijn. Voor honden heb je tegenwoordig ook bravecto: smakelijke pil tegen vlooien en teken die 3 maanden! Werkt, echt ideaal.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:06

Ik ben helemaal fan van Stronghold.
Het is wat aan de dure kant, maar goed het werkt dus dan maakt mij dat niks uit.
T is ook niet dat je het elke week opnieuw moet gebruiken dus op zich valt het wel mee.
Stronghold zijn ook pipetjes.

Bij Pets place koop ik sowieso nauwelijks wat..
95% van het personeel weet nauwelijks het verschil tussen een vis en een hamster en kunnen je inderdaad ook geen goed advies geven mbt veel onderwerpen over de verzorging van dieren.. Mijn ervaring tenminste..

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:18

Sorry Helmer, maar ik heb mijn pup noodgedwongen met stronghold moeten behandelen (mag pas over twee weken comfortis) en die heeft dus nu wel vlooien (bah, was er net vanaf), mijn andere hond heeft geen vlooien meer op de comfortis en die hoeft normaal gezien maar een vlo tegen te komen om vervolgens een hele plaag te hebben. Welk middel het beste werkt heeft ook deels met het dier te maken, hoe gevoelig die is voor vlooien.
Over twee weken worden de hondjes hier allebei verwend met een smakelijk comfortis pil.