Baarmoederontsteking bij hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: Baarmoederontsteking bij hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:38

Oh, dat klinkt positief! Dan lijkt de operatie geslaagd. Even afwachten wat de assistente straks met de DA zal overleggen. Ik ben benieuwd, maar dit klinkt al positief!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:44

Zeker !
Fijn !!

Nu zal ze wel snel opknappen nu die troep uit haar lijf is :j

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:55

Fijn dat je hond opknapt.
Onze Berner was was bijna 9,5 jaar oud toen ze is geopereerd aan een fikse baarmoederontsteking. Baarmoeder zag eruit als een worst aan sliert, alleen dan zo dik als een bovenarm en de ook de lengte van een arm. Stond ook op het punt van knappen.
Ze is inmiddels 11 jaar :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 17:12

Er is een baarmoeder van 1.5 kg uit gehaald. Ze is inmiddels weer thuis. Nog suf van de narcose en haar linkerpootje loopt ze mank mee (heeft infuus in gezeten), maar verder gaat het goed naar omstandigheden :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:17

Oh, wat fijn dat ze weer thuis is! En wow... Zo zie je maar, dan is het echt hoge spoed geweest en goed dat de DA 's nachts nog is gaan opereren. Gaat helemaal goedkomen. Ze moet nu gewoon genezen van de operatie en dan zal ze zich een stuk beter voelen. :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:20

1,5 kg is nog niks, ooit eentje van 5 kg gezien, hond was ook broodmager en dood en dood ziek. Een pyometra (baarmoederontsteking ) is niet niks. Gelukkig is je hondje thuis!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:52

arme cyntha! gelukkig is het goed gegaan en is ze weer lekker bij jullie thuis :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:10

Amandavd schreef:
1,5 kg is nog niks, ooit eentje van 5 kg gezien, hond was ook broodmager en dood en dood ziek. Een pyometra (baarmoederontsteking ) is niet niks. Gelukkig is je hondje thuis!

Dus dan moet Jorinda maar niet miepen want 1,5 kg is niks? :n

Jor ik ben blij dat ze thuis is! :) Hoop dat ze snel weer opknapt en weer lekker rondscharrelt door huis. :+:

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:33

Dat is echt niet niks ... anderhalf pak suiker, houd het maar eens in één hand !

Hoe is het inmiddels met haar ?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 23:02

Ze drinkt heel goed en heeft ook al een klein beetje gegeten. Slaapt nog veel maar dat is natuurlijk logisch. Doen wij ook vlak na de narcose. Ben dus absoluut niet ontevreden!

Amandavd: zo, dat is ook niet niks zeg! Wij hebben de dierenarts zelf nog even gesproken en voor Cintha haar bouw en gewicht was dit wel echt een flinke, dus niet "nog niks".

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 23:03

En iedereen natuurlijk bedankt voor alle lieve reacties!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:04

Fijn, hopen maar dat jullie een rustig nachtje krijgen, je zult allemaal wel doodop zijn -O-

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:48

Fijn dat de operatie goed is gegaan. Nu weer lekker opknappen. Over een paar dagen zal ze zich al een stuk beter voelen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 07:36

KimD schreef:
Amandavd schreef:

Dus dan moet Jorinda maar niet miepen want 1,5 kg is niks? :n

Jor ik ben blij dat ze thuis is! :) Hoop dat ze snel weer opknapt en weer lekker rondscharrelt door huis. :+:

Joh wat zijn we weer snel op ons teentjes getrapt, ik bedoelde echt niet dat het niet niks was, maar in vergelijking is 1,5 nog maar weinig met die van 5 kg die ik gezien heb. Ik bedoel echt niet te zeggen dat TS en hond zich niet moeten aanstellen. Lezen is ook een kunst he.

@TS zoals je hierboven al kan lezen bedoelde ik het niet zo, heb het waarschijnlijk verkeerd uitgelegd. Ik zei ook al in de originele post dat een baarmoederontsteking niet niks is, en altijd gevaarlijk en erg vervelend is. Veel succes en sterkte bij het herstel van je hond en van het bijkomen van de schrik.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:14

Hoe is ze en hoe zijn jullie de nacht doorgekomen, TS? Ik hoop goed. Als het goed is, gaat het nu steeds beter met Cintha. Sterkte hoor!

Amandavd, ik snap je wel, maar je legde het een beetje verkeerd uit. Het klonk een beetje bagatelliserend. Snap je?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 13:09

Cintha gaat goed! Kijkt weer erg helder en vrolijk uit haar oogjes :D Er valt niet zo heel veel te updaten (gelukkig).

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:10

Houden zo !

Maar positieve berichten lezen we ook veel liever dan slechte updates ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:15

Mooi zo! Dat lijkt niet veel update, maar het zijn de beste updates die ik wil lezen!! :))

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 17:00

Het gaat nog steeds heel goed met Cintha! Gisteren voor de eerste controle geweest, ze heeft wat ijzertekort dus moet wat rood vlees hebben. Verder geen klachten, we moeten haar zelfs rustig houden, want haar hyperactieve ADHD gedrag komt ook alweer om de hoek kijken :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:01

Mooi !
Goed om te lezen :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:59

Kijk! Dat is het betere nieuws!! Gelukkig gaat het goed met haar. Zo te horen komt ze er helemaal bovenop! :))

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:18

Ik heb bij mijn vorige hond op 6 jarige leeftijd er alles uit laten halen. Ze begon toen ineens erg onregelmatig in loopsheid te worden en ook veel en veel heftiger. De hond van een vriendin van mij was net een half jaar daarvoor overleden aan een baarmoederontsteking; een 7 jarige corgi Pembroke die helaas kei en keihard voor zichzelf was waardoor ze niks liet merken...totdat die knapte en toen ging ze door zo'n hel dat ze niet meer net kon doen dat er niks aan de hand was. Ze is bij de da overleden.

Dus toen mijn hond (een herder)zo super onregelmatig werd heb ik geen risico genomen en direct een afspraak gemaakt bij de da en alles weg laten halen.

Fijn om te horen dat het met jouw meissie allemaal goed is afgelopen :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:22

Wat fijn dat het goed gaat met haar!
(ik ben blij dat die vier teefjes van mij geen baarmoeder meer hebben....tijdig eruit laten halen :D )

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:50

Ben het ook van plan bij mijn hond. Ik dacht eerst na de eerste loopsheid, maar wil even overleggen met DA of het niet beter is nog een "beurt" te wachten, zodat ze wat meer volgroeid is.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 20:02

Ons andere teefje gaat ook :j