Twee lieve honden en een waarschuwing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:09

Toch ben ik bang, TS, dat je daar wel aan zult moeten gaan denken, ze zijn elkaar al in de haren gevlogen, en twee teven die aan het vechten zijn geslagen, leggen het niet zomaar bij. Ook al ziet het er nu allemaal heel vredig uit.
Neem het risico gewoon niet, het gaat een week goed, misschien twee. En dan is het weer vechten. En twee teven vechten NIET leuk, NIET lief. Bij twee reuen vloeit er meestal überhaupt geen bloed. Bij twee teven wel, dat kan echt serieus een bloedbad worden.

Nee, het maakt neit uit of de teven gecastreerd zijn, if anything, een gecastreerde teef is nog feller en agressiever dan een intacte teef.

Lieffiefi

Re: Twee lieve honden en een waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 17:17

Ja maar no way dat ik nú denk dat ze uit elkaar moeten.
ik denk serieus dat als ik er 1 weghaal de ander doodleuk het loodje legt.
en zo wel, er gaat er geen 1 het huis uit... dan neemt mijn zus er 1 in huis... maar ze blijven in de familie.

voordat ik dit soort beslissingen maak kijk ik het eerst aan.
vooralsnog ben ik werkloos en er is altijd iemand thuis.
Dit is in 5/6 jaar 1 x verkeerd gegaan. Natuurlijk ben ik alerter en worden ze in de gaten gehouden, maar om er nu al 1 uit huis te plaatsen... Nee.

Mocht het zover komen dat deze meiden gaan vechten dan haal ik ze uit elkaar, ongeacht of ik mijzelf daarbij verwond, uit elkaar gaan ze dan. En dan kijk ik van daaruit verder.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:23

Ik heb nu een reu en een teef. Mijn huidige teef is hier geboren en heeft dus jaren met haar moeder samen geleefd. En zelfs zij hebben weleens gevochten, vooral als dochter naast me lag en moeders daar eigenlijk wilde liggen. Ook weleens gaatjes gevallen....gelukkig enkele keer gebeurd en ze lagen daar na weer net zo lief samen te slapen....

Daarvoor een Rottweiler teef toen al 11 jaar en een Ridgeback teef (moeder van hierboven uit mijn verhaal) toen 1.5 jaar, zij zijn ooit gaan vechten en konden vervolgens nooit meer los bij elkaar. Vreselijk moeilijke situatie, dus in de auto één in de bench, met wandelen Rottweiler de muilkorf om voor de zekerheid en 1 steeds aangelijnt. Eén voor één in de bench en los in huis, en tuin in tweeën gedeeld zodat ze beiden in de tuin konden rommelen. Dit heeft 2 jaar geduurd toen is de Rottweiler op 13 jarige leeftijd overleden. Teven die echt vechten zouden elkaar echt zeer ernstig kunnen verwonden, ik geloof echt dat het bij ons op leven en dood zou zijn gegaan. gelukkig hebben we er niet één weg hoeven te doen, alhoewel het een vreselijk moeilijke tijd was van altijd opletten! Nu een reu en teef en dat gaat prima.... Ken gelukkig ook genoeg mensen waarbij meerdere teven geen enkel probleem is. Ik hoop dat het bij een enkel incident blijft en ze gewoon samen kunnen leven.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:27

Is een bench geen oplossing TS? Iedere keer als je even (of lang) weg bent, 1 in de bench doen. Dat doe ik hier ook.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:30

Ik heb ze ook niet uit elkaar gehaald TS en dat zou ik ook zeker niet doen in jou geval. Zulke dingen kunnen voorkomen en op de foto's zitten ze gezellig bij elkaar, inderdaad dan maar goed in de gaten blijven houden en niet samen laten als je weg bent als je het niet vertrouwd. Ik heb ruim een jaar/1,5 jaar geleden een niet gecastreerde 10 jarige reu uit het asiel gehaald. Dat ging dus wel goed mis met mijn eigen reu en daar vloeide wel degelijk bloed en ze verwondde elkaar serieus. Ik heb ze toen uit elkaar MOETEN halen omdat 1 van de 2 het anders niet zou overleven, je hoefde maar te zuchten of ze ramde de deur eruit om elkaar aan te vallen. In zulke gevallen zeg ik ook; scheiden die handel. Maar in jou geval zou dat ook het laatste zijn wat in me opkomt.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 17:31

HorseTopShop schreef:
Is een bench geen oplossing TS? Iedere keer als je even (of lang) weg bent, 1 in de bench doen. Dat doe ik hier ook.

:j jawel.
of tara op mn slaapkamer als het echt niet anders kan. Het huis is groot genoeg om ze te scheiden als het moet. Maar vooralsnog denk ik dat ze zelf erg geschrokken zijn.. dus wil ik nog geen al te grote en ingrijpende beslissingen nemen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 17:32

Lauraa90 schreef:
Ik heb ze ook niet uit elkaar gehaald TS en dat zou ik ook zeker niet doen in jou geval. Zulke dingen kunnen voorkomen en op de foto's zitten ze gezellig bij elkaar, inderdaad dan maar goed in de gaten blijven houden en niet samen laten als je weg bent als je het niet vertrouwd. Ik heb ruim een jaar/1,5 jaar geleden een niet gecastreerde 10 jarige reu uit het asiel gehaald. Dat ging dus wel goed mis met mijn eigen reu en daar vloeide wel degelijk bloed en ze verwondde elkaar serieus. Ik heb ze toen uit elkaar MOETEN halen omdat 1 van de 2 het anders niet zou overleven, je hoefde maar te zuchten of ze ramde de deur eruit om elkaar aan te vallen. In zulke gevallen zeg ik ook; scheiden die handel. Maar in jou geval zou dat ook het laatste zijn wat in me opkomt.

Het moet inderdaad wel erg zijn wil ik die beslissing nemen.
maar voor nu, ill be watching :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:33

Wilawander schreef:
Teven bij elkaar gaat vroeg of laat fout en meestal ook blijvend.

Dat is echt onzin hoor. Hier 5 teven samen al 7 jaar en nog nooit een onvertogen woord gevallen.

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:38

Jeetje, wat vervelend zeg, gelukkig is het toch nog enig sinds goed afgelopen. Hopen dat ze geen ruzie meer krijgen, of iig niet waar jij niet bij bent.
Dat teven bij elkaar niet goed gaan, tja, het kan denk ik, maar hier ook al zo'n 18 jaar teven bij elkaar zonder dat het problemen geeft.
Succes met de dames!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:39

Mijn 2 damens zijn zo'n 3 jaar geleden bij elkaar gekomen.
Mijn beagle was toen 7 maanden, en daarbij kwam een cockerspaniel, van ongeveer 1.5 / 2 jaar. ( uit asiel )
Mijn cockerspaniel is duidelijk de baas en mijn beagle heel onderdanig,
Laat speeltjes, eten en botjes gewoon van d'r afpakken.
Het gaat hier altijd eigenlijk altijd wel goed, maar uiteindelijk blijf ik hier de baas.
Vind ik dat de cockerspaniel te ver gaat, corrigeer ik haar ook.
Ook hier zijn ze 24/7 samen. Als ik weg ben ook.
Alleen als ze een botje krijgen en ik ben weg, gaan ze apart.
Ik zie ze hier elkaar ook wel eens domineren, dat gaat vaak onder het spelen, rijden op elkaar, een hoop herrie, maar geen vechten.
Uiteindelijk zijn ze er ook uit, is het ook weer gewoon over.
Maar als er hier 1 loops is, is er meer spanning,
Mijn beagle Word dan een stuk dominanter, en laat niet over zich heen lopen.
Mijn cockerspaniel word net een vervelende konijn als ze loops is.

Dus kortom, het kan altijd goed gaan, maar ook eens niet, dat hoort er bij vind ik, het blijven dieren.

Is er iets verranderd in jullie thuis situatie?
Ik merkte bijvoorbeeld toen ik met mijn vriend samen kwam, de rangorde echt opnieuw bepaald moest worden.
Ook als hier een andere hond in huis is, zie ik ze elkaar meer domineren,

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:43

je hebt vechten en vechten...

als het een snauw is geweest met gevolg een wond ( bij honden is er nu eenmaal snel schade) zou ik echt niet meteen in alarmfase rood zijn :n

zou het gewoon even aankijken en goed de hondentaal poberen te lezen die ze naar elkaar uitstralen..

gelukkig is het niet zo dat gecastreerde teven altijd heel veel meer vechten,hier komen alleen maar castraten in huis,en tot nog toe ( jaartje of 15 gemiddeld 3 teven in de roedel) zijn de teven makkelijker als de reuen...

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 17:44

Hihi. Ja.
ik werd werkloos. En kon ineens de gehele dag thuis zijn.
maar verder niets. Er is ook niets voorgevallen de afgelopen periode.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 17:47

Paarden onderling snauwen elkaar ook weleens af.
en dan trapt de een de ander. Met goed geluk is er geen schade, met slechte pech wel.

ik heb zo een idee dat ik het bij taar en liz het beste hiermee kan vergelijken.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:53

Dat kan uiteraard wel een verandering zijn, deed je voorheen minder met de hondjes? was je echt een leider van hun ? wat je nu misschien meer bent?
Bijvoorbeeld: je laat ze vaker uit, je geeft ze vaker eten, je bent meer bezig met hun...
Misschien overheen gelezen, is dit vaker gebeurd ?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 17:56

Nee. Dit is niet vaker gebeurd.

sowieso ben ik de leider in huis. Ik doe alles met ze. Ik corrigeer ze, voer ze etc.
Ik ben ook de enige naar wie ze ècht luisteren. Streng maar rechtvaardig.

wellicht omdat ik wat meer thuis ben maar ik verwacht dat ze zichzelf redden dus ik stuur ze ook weleens weg. Het zijn zeker niet de typical schoothondjes.
Maar ik kan me niet voorstellen dat er daarom "ge-oog-hapt" is.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:05

Oke nee ik dacht misschien was het echt een iedereen-hond zeg maar haha.
Het kan ook best eenmalig zijn, hoeft echt niet te wezen dat ze nu constant blijven vechten.
Hier is het misschien echt 3 keer iets harder aan toe gegaan dan normaal,
Zal vast en zeker wel weer eens voorkomen...
Maar ik heb meer zoiets van dat hoort er bij...
Het is een ander verhaal als je wekelijks naar de da moet met bijtwonden..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:06

Ik heb er hier ook 2.
Jack russel/ boerenfox.
De een is 13 Mannetje en de andere 2 jaar vrouwtje.
Eerst was de oude de baas, maar nu de jonge.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 18:08

Ik wil gewoon niet dat een van de twee pijn of wonden heeft... :n
maar af en toe een grom.. ja dat hoort er gewoon bij. Alleen dit was echt even heel heftig en een eye opener.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:32

het zou echt fijn zijn als iedereen die rangorde-crap eens uit z'n hoofd kon zetten.....

echt, honden zijn daar totaal niet mee bezig, degene die de dominantietheorie bedacht heeft, heeft later zelf gezegd dat er niks van klopt.....

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:43

Yamcha schreef:
het zou echt fijn zijn als iedereen die rangorde-crap eens uit z'n hoofd kon zetten.....

Het gaat hier niet over rangorde. Het gaat om de roedelleider. En die zijn er zeker bij honden. De Alpha.
Als ik thuis ben, ben ik de Alpha. Als ik er niet ben is het mijn oude teef.

Yamcha schreef:
echt, honden zijn daar totaal niet mee bezig, degene die de dominantietheorie bedacht heeft, heeft later zelf gezegd dat er niks van klopt.....

En diegene is....?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:02

Wij hebben al jaren lang teven bij elkaar, met 3 volwassen teven op zijn max. Nooit, maar dan ook nooit gedonder gehad tussen de dames, maar met voer zijn we gewoon altijd heel voorzichtig. Ze hebben alle voernijd en eten dus alle apart. Kauwbotjes liggen niet in het huis en ook die krijgen ze alleen gescheiden van elkaar. Dat ze elkaar niet tolereren rondom het voer, wil niet zeggen dat ze elkaar naar het leven gaan staan hoor.
Ook nu de berichten om de teven direct van elkaar te scheiden vind ik onzin. Ze hebben knok gehad om eten, een externe factor. Zolang deze externe factor niet aanwezig is, is er geen reden tot vechten.
Teven die elkaar naar het leven staan, ja, die moet je van elkaar scheiden. Teven die op elkaar klappen uit het 'niets' ja, die haal je uit elkaar. Twee teven die met elkaar op de knok gaan omdat er een koekje op de grond valt, is imo normaal gedrag en geen reden om ze per direct te scheiden.

Horsetopshop:
http://www.puppies-en-honden.com/dominantietheorie.html

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:05

Vumana89 schreef:
Het enge is is dat ze inderdaad, kennelijk, nogmaals gevochten hebben.
En dan kan het, voor zover ik weet, misschien gaan om trots.
Tara is een diva, wellicht gekrenkt in trots ofzo... koekje aanleiding, verder gegaan toen er niemand was.

ze zijn... 5/6 jaar samen.

Niet al te veel vermenselijken hoor, het blijven honden ;)

Maar wat een schrik zeg, om zo thuis te komen! Mijn ervaring is dat teven prima samen gaan, maar dat áls het een keer mis gaat, dat het veel grondiger mis gaat dan bij bijvoorbeeld 2 reuen (al kan dat ook echt heel vervelend worden hoor, hou me ten goede.. ). Verder ga ik helemaal mee met Nikki__ :)

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:15

Mijn buren hadden vroeger husky's, 2 reuen en 2 teven. Die teven konden er wat van... Konden niet zonder elkaar, maar ook niet met elkaar. Dat was regelmatig een zwaar gevecht met redelijk wat bloed. Toch zijn ze nooit gescheiden geweest.
Ikzelf heb ook 2 teven, 2 border collies van beide bijna 6 jaar (uit hetzelfde nest). Niet de beste combinatie misschien, maar toch gaat het hier erg goed. Wel eens een schermutseling, maar nooit een ECHT gevecht. Vooral veel lawaai, grommen, tanden laten zien, stijf en hoog op de poten, eens rommelen en klaar. Het ziet en klinkt altijd véél erger dan het is. Er is er ook altijd eentje die 'afgeeft'. Het gebeurt al eens dat er een wondje is bij 1 van de 2, maar is nog geen DA aan te pas gekomen, altijd zelf verzorgd als het nodig was.
Dus ik zou het inderdaad even aankijken, maar let wel op. Teven kunnen idd vechten en als het serieus is, tot zelfs erg zware verwondingen toe. Misschien vind je een oorzaak? :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:19

Nikki__ schreef:
Wij hebben al jaren lang teven bij elkaar, met 3 volwassen teven op zijn max. Nooit, maar dan ook nooit gedonder gehad tussen de dames, maar met voer zijn we gewoon altijd heel voorzichtig. Ze hebben alle voernijd en eten dus alle apart. Kauwbotjes liggen niet in het huis en ook die krijgen ze alleen gescheiden van elkaar. Dat ze elkaar niet tolereren rondom het voer, wil niet zeggen dat ze elkaar naar het leven gaan staan hoor.
Ook nu de berichten om de teven direct van elkaar te scheiden vind ik onzin. Ze hebben knok gehad om eten, een externe factor. Zolang deze externe factor niet aanwezig is, is er geen reden tot vechten.
Teven die elkaar naar het leven staan, ja, die moet je van elkaar scheiden. Teven die op elkaar klappen uit het 'niets' ja, die haal je uit elkaar. Twee teven die met elkaar op de knok gaan omdat er een koekje op de grond valt, is imo normaal gedrag en geen reden om ze per direct te scheiden.

Horsetopshop:
http://www.puppies-en-honden.com/dominantietheorie.html

Er zijn genoeg links die dit tegenspreken. Zit nu op mijn tel dus kan niet veel.
Maar elke gek kan een website maken en er allemaal onzin op zetten.
Eten of snoep is niet van toepassing op de honden van ts.
Ik ga uit van mijn persoonlijke kennis en ervaring.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 19:25

@ neej, hahaha. Ik kan wel een foto plaatsen waar tara net een mensje is.
hahaha. Ze is ook zo slim. Ik luister zo vaak naar formidable van stromae. Ik spreek geen woord frans maar zing altijd mee.
Net kwam dat liedje en taar lag te slapen op mn schoot... of half te slapen... ik kreeg echt een blik: "hallo?! Ga eens zingen gek". Dus ik zong weer mee.. ging ze weer liggen. Bijzonder dier. Nog een bijzonderdere baaas want hoogstwaarschijnlijk valt âlles wat ze nu doet mij op. Hahaha.

@jlng
Ik zit er bovenop. Zeker. En mochten ze weer vechten voor het eggie dan ruk ik ze uit elkaar. No matter what. Ik laat mezelf 100x liever hechten dan mijn honden. Dat weet ik nu zeker.

@horsetopshop,
jij woont zo vet dichtbij mij!
maar inderdaad, lang niet alles wat op internet te vinden is is waarheid.