Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
love_western schreef:Daarom ben ik voor een hond met stamboom gegaan. Zodat ik zeker weten de broodfok niet in stand hou. Maar ook minder kans op hd/ed en andere erfelijke ziektes.
Net zoals ik geen dieren uit een dierenwinkel aanschaf. Maar of bij een kweker of een asiel. Uitzondering voor vissen. Maar die ik nu heb, heb ik ook opgevangen.
dan ga ik voor de hond zelf bij een betrouwbare opvang. Carrotcake schreef:Ik heb al 2x gehad dat mensen mij om advies vroegen over het aanschaffen van pups. Ik heb ze gewezen op de broodfok en goede fokkers aangedragen en de rasvereniging. Toch hadden die mensen van de een op de andere dag een pup.... En jawel bij een puppyfarm/broodfokker. Dus het heeft mij bewezen dat het een groot deel van de domme nederlanders niks kan schelen. Het is alsof je tegen een muur praat.....
kohtje schreef:Dus een hond die niet in huis leeft heeft het niet goed? Al mijn honden leefden buiten en kwamen nooit in huis. Waarom, omdat ik altijd buiten aan het werk ben.
Ook mijn pups gingen met 6 weken naar de kennel want ik zag ze liever buiten dan 10 weken opgepot in een huiskamer.
Voor mij alleen maar rashonden. ik ben er mee opgegroeid en vind het erg leuk om bv lijnen uit te zoeken.
kohtje schreef:Dus een hond die niet in huis leeft heeft het niet goed?

kohtje schreef:Dus een hond die niet in huis leeft heeft het niet goed? Al mijn honden leefden buiten en kwamen nooit in huis. Waarom, omdat ik altijd buiten aan het werk ben.
Ook mijn pups gingen met 6 weken naar de kennel want ik zag ze liever buiten dan 10 weken opgepot in een huiskamer.
Voor mij alleen maar rashonden. ik ben er mee opgegroeid en vind het erg leuk om bv lijnen uit te zoeken.
maar naast dat ze in een kennel leven wordt er wel veel mee gedaan. Die dagen worden ze ook gewoon uitgelaten, wordt er veel met ze gespeeld en getraind dus geen probleem.