Etische dilemma, wanneer is het klaar? (hond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:03

Dit zijn zo'n lastige dingen. Maar zoals jij het beschrijft is de hond inderdaad nog niet levensmoe en als het met pijnstilling goed te behappen is, lijkt mij de situatie eerlijk naar de hond toe.

Ik denk dat jullie inderdaad meer praktisch moeten gaan kijken. Eigenlijk zijn jouw ouders de enige die een geschikte plek kunnen bieden.
Misschien kunnen jullie met elkaar afstemmen dat jullie medisch gezien niet verder gaan dan dit. Krijgt de hond meer klachten of wordt de incontinentie een groter probleem, dan kiezen voor de laatste stap. Met daarbij ook meetellend of het te doen is voor je moeder. Eigenlijk vanaf toe toewerken naar het afscheid.

Er zijn trouwens hondenluiers. Dit zou ik wel alleen doen als de hond het niet vervelend vind om het aan te hebben.

Succes!

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:27

het is idd een moeilijk besluit wij hebben 2 jaar geleden onze hond in laten slapen was ook rond de 20 kg had een hartprobleem en begon vocht vast te houden en werd mager. je merkt wel wanneer het klaar is wij hebben een besluit genomen omdat wij vonden dat het niet meer kon de da is geweest en vond het ook goed. hij heeft eerst de slaapprik gehad en daarna de laatste zijn hart heeft toen nog 1x geslagen en daarna was hij er al niet meer, hij was duidelijk op.

veel succes

hij is trouwen bijna 12 geworden