Rebel_Jits schreef:Johanna59 schreef:En tja, eigenlijk is een kat niet genoeg. Ze hebben een soortgenoot nodig.
Dat is niet waar. Hoewel katten heel lief samen kunnen spelen en slapen, zijn het in principe solitair levende dieren. Bij twee katten die beiden speels zijn, heb je grote kans dat ze achter elkaar aan rennen over je meubelen heen.
Mag je kat trouwens naar buiten? Vaak raken ze daar veel energie kwijt, zodat ze binnen gaan slapen.
Katten zijn solitair jagende dieren maar leven in de natuur wel degelijk sociaal, vaak moeders met dochters en zogen ook elkaars kittens....
Ze jagen alleen niet in een groep maar leven er dus wel in. Katers zijn wel solitair maar hoppen van groep naar groep om te kijken of er poezen krols zijn.
Ik heb maar liefst 6 krabpalen in huis van groot formaat want ik heb grote katten (Noren) die anders de palen links laten liggen. Ze moeten zich uit kunnen rekken en zo'n kubusje met zo'n kort paaltje erop wordt hier dus niet gebruikt (ja door de kittens... tot ze groter worden
)Mijn ervaring met het soort palen is dat hier de katten nooit in die vierkantje hokjes gaan liggen maar wel op de plankjes en het liefst op de bovenste en dan hangt de helft vd kat ernaast omdat het net niet past
Nooit last van katten in gordijnen of bankstellen hangend vanwege de grote diversiteit aan palen.
Dit is er eentje van 2 mtr hoog met tapijt eromheen:

Nog eentje van 1,5 mtr hoog, heb voorste plankje waar kat op zit inmiddels eraf gehaald voor meer ruimte want die dikke die er op zit kon er anders slecht op komen.
), kan zoiets goed samen? Moet trouwens wel nog even met vriend overleggen wat die vind hoor
Wordt langzaam een beetje moedeloos