Welk knaagdier past bij mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mignonne2403

Re: Welk knaagdier past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:04

nog een beetje laat, maar rusjes gaan juist in winterslaap/vacht, en syren niet :+
maar veel plezier met je muisjes!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 21:57

mignonne2403 schreef:
nog een beetje laat, maar rusjes gaan juist in winterslaap/vacht, en syren niet :+
maar veel plezier met je muisjes!

Vertel dat tegen mijn Syr die nu helaas overleden is maar wel duidelijk in winterslaap ging :')

En overal op internet staat het ook :)

Citaat:
Alleen Syrische hamsters houden een winterslaap, dwerghamsters niet. Hamsters houden in het wild een winterslaap, in gevangenschap doen ze het alleen als de temperatuur onder de 10 graden is. Bij een hamster dat in een echte winterslaap zit daalt zijn hartslag en ademhaling. Als een hamster in een winterslaap zit, lijkt het net of hij dood is. Zo is het wel eens voorgekomen dat een hamster werd begraven en een paar dagen later levend in de tuin werd gezien!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:11

O sorry dan zal ik dat verkeerd gezien hebben ik heb zelf mijn russen warm staan en heb niet echt verstand van syrtjes maar nu ik er nog eens over na denkgaan syren idd in winterslaap
Ik ben meer een dwergtype

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:17

Leuk dat je voor muizen gaat! Zou zelf niet meer zo snel voor kleurmuizen kiezen op een slaapkamer, ik heb ze ook gehad en wat een stank :o (ik had vrouwen). Zelfs met vaak verschonen. Maar misschien vindt jij het minder stinken dat zal per persoon verschillen :7

boerderij14 schreef:
muizen zijn echt wrete beesten..
wij hebben ook muizen,,, voor fok
maar we hebben al enkele keren gehad dat het niet goed ging.
en we dus al enkele keren half op gevrete muizen in de kooi zagen liggen..
leuk hoor muizen haha

en stinken.. ik vind ze inderdaad stinken,,, erger dan ratten..
en qua kou... hier staan ze gewoon in het schuurtje.. het is vrij warm ( met koelkast en vriestkist)
dus muizen kunnen echt wel tegen wat kou

Dan doe je zelf iets fout, dat ligt niet aan de muizen...

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 22:21

Haha ik ben gelukkig wat gewend, en in een hele grote kooi(100x50x100 met twee vrouwen erin) zal het wel meevallen.
Ik ga ze gewoon standaard 1x in de week schoonmaken en dan zie ik het wel :)
Ligt ook misschien aan je bodembedekking? Houtvezel ruikt veel meer/sneller dan bijv. hennepvezel, corbo(maiskorrel), vlas of iets dergelijk.

Misschien als het heel goed bevalt dat er nog 1 of 2 vrouwen bijkomen(officieel zouden er 10 muizen in mogen) maar dat zie ik dan wel. Eerst maar eens beginnen met twee haha.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:24

Is echt jaren geleden dat ik kleurmuizen had (heb nu dwergmuizen, die hebben geen geur) maar ik hield ze idd op houtvezel dus dat zou goed kunnen :j