Verzekering?of niet?hoever 'ga' je?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Re: Verzekering?of niet?hoever 'ga' je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:21

Ik heb alleen mijn paard verzekerd voor een laag bedrag (€2000).
Dat zou bij lange na niet de vervangingswaarde dekken, maar de ziektekosten zijn dan ook voor €2000 per kalenderjaar gedekt. De kosten van de verzekering vallen zo nog wel mee.

Uiteindelijk is net natuurlijk goedkoper om een goed gevuld potje achter de hand te hebben. Het vervelende is dat onverwachte uitgaven vaak ineens tegelijk komen. Als je wasmachine het begeeft kan je nog kiezen om een goedkoop tweedehandsje via marktplaats aan te schaffen. Maar als je paard koliek krijgt valt er niets te ritselen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:26

Vaak kan je wel betalingsregelingen treffen met de DA zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:42

Anoniem schreef:
Nee idd. Als er weinig slagingskans is...

Maar zo hadden wij 2 jaar terug een katje, net 1 dag in ons bezit.
Werd ziek.
Week zuurstofkooi...bleek achteraf HCM. Is overleden.
Dat kost dan even 1000 euro....en vlak daarna wordt onze poes ook ziek.
In dat jaar zijn de kosten echt duizenden euro;s geweest, weliswaar verspreid maar toch..

Dat vind ik altijd wel een risico, daarom twijfel ik..

Als je je niet prettig voelt bij dat risico is verzekeren -voor je eigen gemoedsrust- misschien wel een goed idee. Je moet tenslotte wel van je dieren kunnen genieten zonder steeds te denken 'wat als ....'. Maar ik denk dat een verzekering niet meer is dan dat; voor je eigen gemoedsrust. Ik denk dat je vaak financieel beter af bent met een spaarrekening, mits je maandelijks voldoende kunt sparen in verhouding naar het aantal dieren die je hebt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:11

Anoniem schreef:

Werd ziek.
In dat jaar zijn de kosten echt duizenden euro;s geweest, weliswaar verspreid maar toch..

Waarom was dit zo duur?? Geen ervaring met een zuurstofkooi maar bij een vermoeden op hartkwaal lijkt een kleurenecho toch de eerste optie. Ik ga er van uit dat de zuurstofbehandeling zoveel gekost heeft want 1000 euro om een kat een week op de praktijk te behandelen is wel erg veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:15

Mijn dieren zijn ook niet verzekerd, ik heb wel een potje voor ze en leg zelf wat opzij.
Hoe ver ik qua geld zou gaan hangt af van de situatie en of er een reële kans op herstel is, alleen om het geld zou ik geen behandeling weigeren in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:27

bigone schreef:
Anoniem schreef:

Werd ziek.

Waarom was dit zo duur?? Geen ervaring met een zuurstofkooi maar bij een vermoeden op hartkwaal lijkt een kleurenecho toch de eerste optie. Ik ga er van uit dat de zuurstofbehandeling zoveel gekost heeft want 1000 euro om een kat een week op de praktijk te behandelen is wel erg veel.

heeft een week behandeling gehad, dit was met alles erbij.
er was in eerste instantie geen hartkwaal vermoeden omdat deze kater altijd negatief getest was op hcm.
maargoed.
dit lijkt me niet echt relevant meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:36

Nee, maar dat zou voor mij wel een reden zijn om goed te kijken welke tarieven da's hanteren, natuurlijk is spoed spoed. Maar in onze omgeving zit er voor het steriliseren van een poes al meer dan dertig euro verschil. Een praktijk is groot, samengaan van twee praktijken en ja hoor, prijzen fors omhoog. Andere praktijk is klein, specifiek voor kleine huisdieren en stukken goedkoper terwijl er voor mijn gevoel meer kunde aanwezig is. Daar een van mijn katten ook een week intern gehad inclusief twee operaties, extra voeding want hij wilde niet eten, aantal bloedonderzoeken die opgestuurd werden, foto's enz, mijn rekening was nog niet de helft van de jouwe.
En als een kat plotseling ziek word en het lijkt op HCM dan is een echo vaak de enigste en snelste manier om dat uit te zoeken/sluiten.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:48

Honden (2) en paard hier ook niet verzekerd. Reden daarvoor is eigenlijk dat ik heel erg ben van de eigen spaarpotjes. Heb een potje voor "DA" wat toch goed gevuld is en een ander potje voor "materiaal paard/hond" en een apart potje "huishoudelijk kapot"... en wat in het potje zit dat is ook wat ik gebruik.
Daarnaast weet ik dat als mijn potje niet toereikend zou zijn ik altijd nog een beroep kan doen op familie.

Nu zijn mijn potjes vrij ruim en uit het potje "DA" zou ik ook nooit wat 'lenen' om op vakantie te gaan, een nieuwe tv te kopen of noem maar op... zou eerder uit het potje "materiaal" nog iets bijpakken om "DA" aan te vullen (al zou dat dan eerst uit de "vakantiepot" gaan....

Verzekering wil ik ook niet echt aan, mij te veel regeltjes en voorwaarden...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:52

Heb je dan ook letterlijk een spaarpot in huis staan of heb je 4 verschillende spaarrekeningen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:01

Ik heb verschillende potjes. 2 spaarrekeningen en een twee spaarpotten thuis. Dit jaar gaat de derde spaarpot thuis komen :=

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:14

Grotendeels zijn de spaarpotjes in de vorm van spaarrekeningen... Echter ligt een deel van de pot DA ook in cash thuis (nou ja, pot... tis een envelop maar goed)... Ik vind het zelf fijn om ook direct een deel hier thuis te hebben om direct te kunnen betalen.