@annepardoes als er echt te veel suiker in zou zitten dan waren ze modder vet of hyper actief. Beide valt reuze mee. maar alles word met mate gegeven!
Thats_Me
Geplaatst: 31-01-14 18:42
Gemengd voer is echt troep! Het geven van gemengd voer is net als dat jijzelf dagelijks aan een Big Mac menu zit.
Belangrijkste voer voor een konijn is hooi. Daar kun je wat mee variëren natuurlijk. Dit vul je aan met groente en fruit zoals wortel, tomaat, komkommer etc. Eventueel kun je nog wat brok extra geven. Afhankelijk van wat het konijn weegt enkele eetlepels. Zo krijgt mijn konijn (hangoor middelmaatje) op dit moment circa 1,5 - 2 eetlepels brok per dag bijgevoerd omdat het wat kouder is en ze dus wel wat extra energie kan gebruiken. Brok dat ik geef is van Supreme Science Selective.
annepaardoes
Geplaatst: 31-01-14 18:46
Er zit wel wat verschil in, maar als je een mengvoer met een biksvoerder vergelijk kom je al snel bij de biks variant, omdat deze een betere samenstelling heeft. Ik ben ander nog geen gemengd voer met een hoger ruw vezel gehalte.
Van mij krijgen ze onbeperkt hooi (van de paarden), onbeperkt korrels van Kenner en iedere dag een bakje Science Selective. Van de Kenner brokjes eten ze niet veel maar als ze willen hebben ze iig iets wat ze kunnen eten. Oh en uiteraard dagelijks groenten/fruit/kruiden.
annepaardoes
Geplaatst: 31-01-14 18:52
Ufurio4e schreef:
@annepardoes als er echt te veel suiker in zou zitten dan waren ze modder vet of hyper actief. Beide valt reuze mee. maar alles word met mate gegeven!
Tja ik kan voor mijzelf ook wel een menu van patat, ijs, snoep, cola enz. samenstellen en tot de 2000 calorieën gaan. Daar kom ik niet van aan, ik wordt er in mijn geval niet hyper actief van, zal er best wat jaren op kunnen leven, maar zo ongezond als de pest.
Ufurio4e
Geplaatst: 31-01-14 18:53
Thats me en annepaardoes toch kan ik mij niet helemaal vinden in het feit dat gemengd voer zo slecht is. wel ben ik met jullie eens dat je het kunt overvoeren. het beste is gewoon hooi en daarbij lekkere groentes en gras in de zomer. maar ook hiermee geldt alles met mate
biancatjuh27
Geplaatst: 31-01-14 18:54
mijn konijnen krijgen onbeperkt hooi en zo'n 50 gram gemengd voer per dag. Ik geef gemengd omdat mijn konijnen het hier beter op doen, ze hebben het eerste jaar alleen biks gehad en dat aten ze niet. Ze werden toen ook heel mager, ben op aanraden van de dierenarts over gegaan op gemengd om ze weer op gewicht te krijgen en dit gaat nu een stuk beter.
Nimfee
Geplaatst: 03-02-14 19:55
Ik voer HopeFarms SuperTrio en binnenkort wil ik het weer gaan mengen met Science Selective. Dat deed ik voorheen wel, nu niet meer omdat het even te duur werd voor mij. Verder altijd flink veel hooi en 4x per week groenten (wortels, wortelloof, andijvie, paprika, kruiden, dat soort dingen).