Wie traint er ook met zijn konijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 15:59

Ik weet het.
Blijkbaar onderschat jij het feit dat ik kan lezen en een geheugen heb :+

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:34

xRooss schreef:
Ik weet het.
Blijkbaar onderschat jij het feit dat ik kan lezen en een geheugen heb :+

Als je goed had gelezen en nagedacht had je niet zo overtrokken gereageerd en gedacht van he bedankt voor de tip die is begaan met mijn konijn. En dan kan je altijd zelf nog zien wat je er mee doet. Want het enige wat ik doe is begaan zijn met het dier en handel altijd uit het belang van een dier.

xRooss

Re: Wie traint er ook met zijn konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 20:07

Nou bedankt voor de tip.
Mensen die nog echt heel erg graag commentaar willen geven kan dat via pb.

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 01:13

leuk!, ik deed dit vroeger ook met mijn konijnen, ook met tuigje, omdat mijn tuin niet konijnbestendig was.
zie hier 2 van mijn 4 konijntjes
Afbeelding

Afbeelding

even over tuigjes, ik vind ze zo gevaarlijk als je ze zelf maakt, je moet goed de omgeving in de gaten houden en je konijntje en er natuurlijk voorzichtig mee omgaan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 02:01

Hoi leuk hoor lekker met je konijn aan de gang , ik zou een niet tezacht kussen gebruiken want misschien komt ze dan verkeerd neer. Veel plezier met haar, ze is leuk.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 07:30

Jeetje wat een zeurpieten reageren er zeg. Hartstikke leuk wat je doet. En of die harde ondergrond nou zo slecht is... ik weet het niet. Mijn konijn had de hele tuin tot zijn beschikking en je moest hem eens zien springen en vliegen over de stenen. Ondanks dat er ook gras was. Hij sprong zo op de tuintafel en eraf. Ik zie liever dit dan zo'n 80 cm kooitje.

Gewoon negeren die commentaren. Je hebt immers je hobby en je doet het op je eigen manier. :D

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:42

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 21:55

Bedankt voor alle positieve reacties! Ziet er goed uit Kelly! Hoe heb jij het je konijnen geleerd?
Net nog even geoefend met Win, ging prima. Ik merk wel dat ze de oefeningen niet snel oppakt. Ze was ook heel erg hormonaal ofzo, alles eerst markeren en daarna pas een hapje nemen van de beloning :'). Ik heb vandaag de targetstick en hoog geoefend. Wel erg jammer dat ze het niet snel oppikt, ze heeft namelijk ook beperkte interesse.Zo oefende ik de targetstick (honden bal gooi dinges) dichtbij hoofd houden (5 tot 10 cm afstand) --> Als zij de targetstick aanraakt met haar neus *click!* --> Hapje van lekker knaagstokje. Even wachten en herhalen. Hoog deed ik zonder clicker, ze komt er snel naar beneden dus lukte dat niet goed. Iets lekkers voor de neus houden --> lekker de lucht in brengen en als ze meegaat en de voor pootjes van de grond komen --> lekkers geven en belonen. Zonder tuigje, in een ruime ren.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:13

Hoe hebben jullie ze geleerd te springen? We willen met ons konijntje ook graag beginnen maar we hebben niet echt een idee hoe we dat zoudwn moeten aanpakken

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:19

haha ik zag het topic en dacht nou daar gaan mensen op reageren....zo jammer he! vind het leuk wat je doet. Is voor de afwisseling eens wat anders. Doen we ook met paarden niet alleen poetsen maar ook draf galop springen etc nou jij doet dit met je konijn, leuk hoor lekker mee doorgaan

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:57

Ik heb mijn 8 weken jonge konijntje nu 1.5 week.
Omdat hij vlaamse reus is en zijn verwachte gewicht rond de 7/8 kilo gaat liggen ben ik een clicker/target training met hem begonnen. Een konijn van dat gewicht pak je namelijk niet even snel op!

Waarom ik clicker?
Ik wil dat mijn konijn uitgroeid tot een speels konijn dat luistert. We oefenen commando's zoals 'er af'(bank, andere meubels) 'er op'(bank) 'er in'(zijn kooi) en 'er uit'(kooi).
Ook helpt het in het zindelijk maken.

En wat vind mijn konijn er zelf van?
Mijn konijntje vind het ontzettend leuk om op deze manier met mij te spelen. Zodra ik de target te voorschijn haal is hij meteen geintresseerd. De voerbeloning die na de klick volgt is nog wel het meest interessant uiteraard.
Ik oefen meestal meerdere malen per dag een aantal minuutjes met hem. Voordat zijn aandacht loslaat stop ik ermee. Het moet wel leuk blijven!

Het resultaat is een konijntje wat mensgericht is, graag bij je komt en super goed luistert. Een 'ga eraf!!!' Is al genog als hij weer stout op de tafel springt.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:20

Jammer dat het hier zo rustig is!
Ik train al jaren met mijn konijn, hij vind het super leuk :D

Hier wat filmpjes:

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 06:44

Die filmpjes zijn echt leuk :)
Ik zou mijn konijn dit ook wel willen leren (niet dat hij dat ooit gaat doen, daar is hij te lui voor :+)

fleurjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:10

super leuk topic! ik volg :)
ik doe zelf vooral kunstjes met mijn konijn, en af en toe bouw ik ook een parcourtje ik heb alleen geen filmpjes :(
welke kunstjes doen jullie vooral met je konijn?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:41

Mijn konijn kan vooral praktische dingen, zoals dat hij van mijn armen eerst op het dak van zijn hok loopt, dan kan ik hem onder zijn buik optillen en in het hok zetten.
Ook hebben we hem geleerd buiten het hok te wachten totdat onze handem weer buiten zijn (met voeren was hij overenthousiast)
En verder kan hij deurtjes open maken, maar hij kan niet echt kunstjes

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:10

Die van mij heeft echt maar interesse voor het springen

fleurjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:39

leuk allebei!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:58

Hoe heb je hem leren springen? ? :)

fleurjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:02

Lienie_F schreef:
Hoe heb je hem leren springen? ? :)

ik ben begonnen met gewoon een heel parcourtje van houten balken op de grond te leggen en te kijken hoe hij daarop reageerde, hij ging er meteen uit zich zelf over heen springen en ook als hij snel naar de andere kant van de tuin wilde en er lag een hindernis op zijn pas sprong hij gewoon :)
toen ben ik na een tijdje bij hem gaan zitten, en kijken wanneer hij precies gaat springen enzo, daarna iedere keer als je ziet dat je konijn wil gaan springen zeg je je commando (bij mij jump omdat dat een kort en duidelijk commando is)
en dan probeer je hem steeds eerder voor te zijn en als hij gaat wachten op jou commando dan is het goed!
ik heb dit gedaan met heel veel appeltjes, groentes, en nog ander fruit enzo, ook wel eens snoepjes, brokjes, crackers of dat soort dingen.
wat wel erg belangrijk is en wat ik ook heel erg merk bij mijn eigen konijn is dat 5 tot 10 minuten per training meer als genoeg is ;p
als ik langer doorga gaat hij zich vervelen en raakt hij snel afgeleid, dan word het moeilijker voor ons allebei en word het dus ook moeiliijker om de training goed af te sluiten
dit is alles wat ik tot nu toe heb gebruikt om alles aan te leren en tot nu toe gaat dat goed, nu kan ik door mijn tuin mijn konijn los over een willekeurig parcourtje laten springen door zelf langs de hindernissen te lopen en voor een hindernis jump te zeggen :D

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:18

Iggy sprong van af dag 1 altijd zelf al.. Nooit was aan hoeven doen. Alleen hem kennis laten maken met verschillende hindernissen en zijn zelfvertrouwen vergroten.
Maar springen hoefde ik hem nooit te leren :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 09:50

Ik wil graag dit topic wat leven inblazen :D
Heb sinds 2 weken een koppeltje uit de opvang, en nu ze zijn gewend wil ik clickertraining met ze gaan doen. Mijn hond deed dit goed, eens zien hoe de konijnen erop reageren :+

fleurjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 09:55

oeeh leuk! vind het ook jammer dat het hier zo rustig is..