Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:Als een ree een gevaarlijke situatie veroorzaakt op de weg dan moet je hoe dan ook de politie bellen, die schakelt dan een DA in.
Sizzle schreef:Nee, maar het ging hier toch om spoedgevallen?
Bij vangen van een groot dier is zelden zoveel spoed dat je er een gevaarlijke situatie voor moet creeeren. Is het een snelweg of doorgaande weg dan veroorzaakt het dier dus direct gevaar voor het verkeer en dan komt de politie erbij te pas.
X_Sam_X schreef:Ik zou een van de weinige zijn die voor is dan...![]()
Als je hond ineens een zware maagkanteling heeft en je zelf geen auto hebt, zou het toch verdomd handig zijn als de dierenambulance met spoed ter plaatse is![]()
Moeten ze wel voor opgeleid zijn oid dan uiteraard

Mizora schreef:Ik ben absoluut tegen. De keren dat de huidige voorrangsvoertuigen ogs (optische en geluidssignalen) mogen gebruiken is beperkt en zeer strict gereguleerd. Dit wordt (grotendeels?) vanuit de meldkamer gestuurd. Hoe banketstaaf ook, voor dieren vind ik het niet van toepassing. Door ogs te gebruiken riskeer je mensenlevens, het is iedere keer weer een risicoanalyse dat ze doen en er moet pittig voor getraind worden.
Het geld voor de training en aanpassing van de voertuigen zie ik ook liever voor bredere zorg toegepast worden.
Als je hond ineens een zware maagkanteling heeft en je zelf geen auto hebt, zou het toch verdomd handig zijn als de dierenambulance met spoed ter plaatse is![]()
ruitje schreef:Serieus? Komt de ambulance daar voor? En is dat ritje dan voor niks?X_Sam_X schreef:Ik zou een van de weinige zijn die voor is dan...![]()

Sizzle schreef:Absoluut niet.
Ambulance rijders zijn daar uitvoerig voor opgeleid om een risico analyse te maken.
Je kan geen verkeer met menselijke deelnemers in gevaar brengen voor bijvoorbeeld een konijn.
Talindos schreef:dus als een dier dood ligt te bloeden en echt zeer snel naar de dierenats moet of hulpt moet krijgen boeit jullie dat niet?
Er kunne ook strikte regels voor dierenambulances komen.
ruitje schreef:Serieus? Komt de ambulance daar voor? En is dat ritje dan voor niks?X_Sam_X schreef:Ik zou een van de weinige zijn die voor is dan...![]()
eilleen333 schreef:\Ik denk niet dat het verstandig is om dierenambulances met signaalvoering te laten rijden. Hooguit bij spoedgevallen die mogelijk gevaarlijk zijn voor de andere weggebruikers, maar ik kan daar zo gauw geen voorbeeld voor verzinnen.
In dat geval zou het mooi zijn als de signaalvoering alleen actief kan worden bij goedkeuring van de politie oid.
_San87_ schreef:Ik moet ook eerlijk zeggen dat de mensen op de ambu (bij ons dan toch) nu niet van de meeste intelligentie getuigen... Ik zou dat niet met sirenes willen zien rijden, eigenlijk.
Talindos schreef:dus als een dier dood ligt te bloeden en echt zeer snel naar de dierenats moet of hulpt moet krijgen boeit jullie dat niet?
Er kunne ook strikte regels voor dierenambulances komen.
), het gros zou gewoon een gevaar op de weg zijn. Zeker omdat de dierenambulance van vrijwilligers afhankelijk is, is het gewoon een te groot risico, bovendien kost het heel erg veel geld.
(voor zover die altijd makkelijk zijn hahaha)