Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik denk ook dat je reu moet luisteren, al is er loops teefje in de buurt. Ik zou alleen niet willen dat alle honden aangelijnd moeten worden op een speelveldje omdat ik daar perse wil lopen.. Maar in het bos of op de straat wil ik geen last van ze hebben. Lauratje_88 schreef:Mijn niet gecastreerde reu luisterde zelfs als er loopse teven in de buurt waren. Hij kon zelfs zonder problemen met loopse teven spelen en samen gaan wandelen. Als ik me omdraaide en zei kom we gaan liep die altijd direct mee. Heb zelfs al enkele loopse teven bij hun eigenaar moeten gaan afleveren omdat ze achter hem aan liepen.
smurffie schreef:Losloopgebied betekend dat je hond los mag mits onder apel. Is je hond dat niet als er een (aangelijnde) loopse teef is hoort de hond niet los. Als mijn hond is aangelijnd wens ik ook dat andere honden niet bovenop haar springen.
Zolang jij je teef aangelijnd houd hoort de eigenaar van de reu ook de verantwoordelijkheid te nemen bij de keuze om de hond niet te laten helpen.

Kuggur schreef:Lauratje_88 schreef:Mijn niet gecastreerde reu luisterde zelfs als er loopse teven in de buurt waren. Hij kon zelfs zonder problemen met loopse teven spelen en samen gaan wandelen. Als ik me omdraaide en zei kom we gaan liep die altijd direct mee. Heb zelfs al enkele loopse teven bij hun eigenaar moeten gaan afleveren omdat ze achter hem aan liepen.
Homofiel...?

Lauratje_88 schreef:Mijn niet gecastreerde reu luisterde zelfs als er loopse teven in de buurt waren. Hij kon zelfs zonder problemen met loopse teven spelen en samen gaan wandelen. Als ik me omdraaide en zei kom we gaan liep die altijd direct mee. Heb zelfs al enkele loopse teven bij hun eigenaar moeten gaan afleveren omdat ze achter hem aan liepen.
Maar het is natuurlijk altijd risicovol als je met je teef in losloopgebied loopt er zijn altijd mensen waarvan de hond niet goed gehoorzaamd en toch los loopt al zeg je 10x dat het niet kan. Mensen doen het toch.
Ik vind dat je met elke hond overal zou moeten kunnen komen en dat ze toch moeten luisteren, wel of geen loopse teef of wat dan ook, maar het is nu eenmaal niet zo. Sommige mensen doen wat ze willen en daar moeten andere spijtig genoeg rekening mee houden.
Zoals ik al schreef, ik heb een teefje wat altijd erg geliefd is bij de mannetjes (ook buiten de loopsheid om), maar daar kan ze gewoon komen zonder dat ze wordt lastig gevallen. Jessix schreef:Lauratje_88 schreef:Mijn niet gecastreerde reu luisterde zelfs als er loopse teven in de buurt waren. Hij kon zelfs zonder problemen met loopse teven spelen en samen gaan wandelen. Als ik me omdraaide en zei kom we gaan liep die altijd direct mee. Heb zelfs al enkele loopse teven bij hun eigenaar moeten gaan afleveren omdat ze achter hem aan liepen.
Maar het is natuurlijk altijd risicovol als je met je teef in losloopgebied loopt er zijn altijd mensen waarvan de hond niet goed gehoorzaamd en toch los loopt al zeg je 10x dat het niet kan. Mensen doen het toch.
Ik vind dat je met elke hond overal zou moeten kunnen komen en dat ze toch moeten luisteren, wel of geen loopse teef of wat dan ook, maar het is nu eenmaal niet zo. Sommige mensen doen wat ze willen en daar moeten andere spijtig genoeg rekening mee houden.
Ik kom nog geregeld bij de fokker van mijn hond, o.a. op de jaarlijkse reunie. Hun dekreuen lopen los op zo'n dag en halen het echt niet in hun kop om boven op een andere hond te klimmen. Dat wil de fokker ook absoluut niet hebben. Als er gedekt wordt is het op een bepaalde plek in de schuur en voor de rest moet een dekreu zich gewoon normaal weten te gedragen. De fokker vindt het ook ongewenst, dominant gedrag en dat willen ze niet.
Ik vind dat echt fantastisch om te zien.Zoals ik al schreef, ik heb een teefje wat altijd erg geliefd is bij de mannetjes (ook buiten de loopsheid om), maar daar kan ze gewoon komen zonder dat ze wordt lastig gevallen.
Kimbers schreef:Als je een hond ziet die aangelijnd is vind ik het gewoon fatsoenlijk om je eigen hond dan ook bij je te houden. Zelfs al is dit in een losloopgebied.
Met een loopse teef zou ik het losloopgebied wel vermijden.
lotteElb schreef:Ik moest maar gaan fietsen met m'n hond volgens een reu eigenaar toen ik zei dat ik m'n hond niet 3 weken niet los kon laten. Ik loop serieus al 15 jaar met loopse honden overal en nog nooit problemen gehad tót vorig jaar.. toen is ze dus inderdaad besprongen en peerden ze er samen tussen uit heel fijn.. maar meneer de eigenaar van de reu had zijn hond niet bepaald onder controle. Nu een jaar later wordt dat beest nog steeds hitsig als ie die van mij ziet.. springt er ook steeds boven op ook al is mijn hond niet loops ( gesteriliseerd ivm schijn zwanger schap na dat incident).