problemen met dove kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: problemen met dove kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:01

Wij hebben (geen dove kat) het op het aanrecht springen afgeleerd door een placemat met dubbelzijdige tape te beplakken en dat op de aanrecht te leggen (plakken)
Kat heeft het nog 3 keer geprobeerd (en daarna heel snel weg en pootjes likken) en sindsdien nooit meer gedaan.
Misschien ook een tip voor jou?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:03

Ik heb ook een dove kat, of nou ja slecht horend, want hele harde geluiden hoort ze wel. Ik heb die van mij gebarentaal aangeleerd haha. Als ze iets doet wat niet mag dan hoef ik maar met mijn vinger te wijzen (zoals de juf het vroeger deed :P ) en ze rent al weg. Dan kijkt ze even zuur en weet ze eigenlijk wel dat ze verkeerd zit op zo'n moment. Als ze echt niet reageert dan pak ik haar op, zet haar een beetje grof ergens anders neer, meestal op de grond, en wijs ik nog een keer. Dan weet ze echt wel dat ze dat niet mag. Heb haar gewoon heel vaak gestraft eigenlijk, elke keer weer. Maar ze is nu wel lief en braaf eigenlijk.
Alleen gooit ze alles op tafel op de grond. Blijkbaar is het leuk voor haar om te zien hoe iets valt :P

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 21:40

Kentaro, het lampje houd ik nu niet meer aan 's nachts. Heb wat dingen veranderd in m'n huis en sindsdien ben ik nog niet voor verassingen komen te staan 's ochtends. :)

Xoranlover, dankje dat kan ik ook nog proberen. := Zaterdag maar eens wat tape halen haha!

Gebarentaal ben ik nog niet mee begonnen, maar dat wil ik wel gaan doen. Alleen wil me daarover eerst goed laten informeren d.m.v. een boek omdat ik het gelijk goed wil doen.

Rena100, komt me echt heel bekend voor. Als hier wat valt, gaat hij er gelijk het hele huis mee door. Alleen niet zo handig als het glas betreft...

Echt super jullie tips etc! :o