Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jiperdepip schreef:Ik snap jou reactie niet TS , wat hier gezegd wordt is toch echt wel waar

iamsam schreef:Sander_Lotte niet in de stress schieten we bedoelen het niet zo hard als dat het aankomt, bij twijfel dierenarts en anders ff een droge brok voeren en niks anders, laat de natuur z'n gang even gaan.
Om eerlijk te zijn, een kat heeft gewoon permanent toegang nodig tot voer, dus 24 uur per dag en dat kan het best een bak brokjes zijn, je leert vanzelf wel hoeveel jouw katje eet per dag, zo'n zwabberbuikje hoort gewoon bij sommige katten, al mijn gecastreerde/gestereliseerde katten hadden dat ook.
ps een kat is een nachtdier, hou jij haar/hem overdag lekker bezig dan nemen ze vanzelf jullie slaapritme over.
Ik wil hier echt wel informatie krijgen, zodat ik straks weet welk voer ik uit het rek moet halen. Ik kom langs Tom & Co en Kewa Pet Shop als ik naar huis rij, dus ik ga hier ook het voer halen, maar weet nog niet welk
Het lijkt erop dat ik gewoon met RC ga verder gaan en dat ik mij gewoon geen zorgen moest maken om het hangbuikje!
Ik sta open voor alles, zoals ik in mijn OP zei, ik wil gewoon een gezonde kitten die lekker ruikt en goed groeit. Ik ben een volkomen leek wat voer betreft, dus ik ben hier om bij te leren!
Inmiddels heb ik op je vraag geantwoord aan Mioux
Ik dacht dat een bekend merk standaard beter is dan een onbekend merk...
Ik bedoel het ook allemaal heel goed, ik heb niet echt een mening dus ga ook niet tegen de reacties in, het is alleen wat verwarrend omdat ik nu nog niet weet welk voer ik moet kopen omdat sommige reacties erg uiteenlopend zijn
Hij krijgt 2 x per dag een klein handje brokjes, RC Sterilised. De aanduidingen qua hoeveelheid op de zak zijn trouwens voor hem ook niet van toepassing, veel te veel. Af en toe (1 x in de maand) krijgt hij een zakje nat voer.spicegirl schreef:je kan een kat makkelijk onbeperkt brokjes geven.
zeker als ze eerst beperkt krijgen, zullen ze in het begin alles opeten.
maar na een tijdje went het, en eten ze verspreid over de dag enkele brokjes.
maar 1 x daags, zeker voor een kitten, is absoluut te weinig.
de ontlasting hoopt zich op, en gaat meer stinken.
iamsam schreef:Om eerlijk te zijn, een kat heeft gewoon permanent toegang nodig tot voer, dus 24 uur per dag en dat kan het best een bak brokjes zijn, je leert vanzelf wel hoeveel jouw katje eet per dag, zo'n zwabberbuikje hoort gewoon bij sommige katten, al mijn gecastreerde/gestereliseerde katten hadden dat ook.
spicegirl schreef:je kan een kat makkelijk onbeperkt brokjes geven.
zeker als ze eerst beperkt krijgen, zullen ze in het begin alles opeten.
maar na een tijdje went het, en eten ze verspreid over de dag enkele brokjes.
maar 1 x daags, zeker voor een kitten, is absoluut te weinig.
de ontlasting hoopt zich op, en gaat meer stinken.
Ik wil gewoon even horen of het echt zo slecht is wat ik doe... omdat ze toch goed verdeelt volgens mij. haan schreef:Mijn twee katten doen het al 13 jaar super op RC, als kitten, de kittenbrok en nu op de 'gewone' fit 32. Super voer, ik heb het onbeperkt staan zodat ze elk moment kunnen eten wanneer ze daar zin in hebben. Ze zitten mooi in hun vacht en ik kreeg vorige week van de dierenarts nog een compliment dat ze er zo goed uitzagen.
Oftewel, gewoon terug naar RC en niet alleen 's avonds voeren maar gewoon onbeperkt (daar worden ze echt niet te dik van en eten ze rustig). Succes !
Amandavd schreef:haan schreef:Dat vind jij, toch raar dat ik twee mooie -niet te dikke- katten heb die onbeperkt (en niet afgemeten) voer krijgen.
Ja en toch raar dat er naast mij meerdere mensen die in topic zeggen dat bij onbeperkt voer hun kat ook te dik zou zijn.