Trouwen en een hond hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: Trouwen en een hond hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 10:57

De reden dat ik hem liever niet naar een oppas heb is omdat dat een keer niet goed gegaan is. Iemand zou eventjes op hem passen en toen ik terug kwam, bleek diegene hem kwijt te zijn. Na een half uur zoeken hebben we de hond uiteindelijk onderkoeld (het was midden in de winter) gevonden in een sloot.
En sindsdien ben ik zo'n zeikerd en laat ik hem liever niet meer achter bij andere mensen als ie ook gewoon thuis kan blijven :=

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:59

Wat lief dat je je zo zorgen maakt. Maar joh, het is jullie dag. De hond kan prima een dagje schikken ;)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:01

Ik zou ze meenemen:

Afbeelding

Afbeelding

:=

Moet er natuurlijk wel een vrijwilliger zijn die 'm bij zich wilt houden. Is niet echt handig als je een hond naast je hebt en je moet ringen bij elkaar om doen of 'de kus' geven :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 11:05

Zo'n mopshond hebben wij en het leek me dus ook geweldig om hem in een pakje te hijsen :')
Hij heeft al ervaring met feestjes:
Afbeelding
:')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:09

Davinia_ schreef:
De reden dat ik hem liever niet naar een oppas heb is omdat dat een keer niet goed gegaan is. Iemand zou eventjes op hem passen en toen ik terug kwam, bleek diegene hem kwijt te zijn. Na een half uur zoeken hebben we de hond uiteindelijk onderkoeld (het was midden in de winter) gevonden in een sloot.
En sindsdien ben ik zo'n zeikerd en laat ik hem liever niet meer achter bij andere mensen als ie ook gewoon thuis kan blijven :=

Dat het een keer mis is gegaan betekend niet dat dat nog een keer gebeurt hè. En juist daarom is het belangrijk om nu alvast op zoek te gaan naar een betrouwbare oppas of pension en echt die zijn er. Als ik een pension kan vinden waar ik met een gerust onze honden achterlaat (waarvan 1 met angstagressie, 1 ongeleid projectiel en 1 zeer eenkennige) dan moet jij toch ook iets kunnen vinden. Kwestie van goede communicatie met het opvangadres. Heel hard gezegd: Jij bent niet de enige die goed voor de hond kan zorgen.
Maar hoe staat je aanstaande hierin?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 11:11

Mijn aanstaande vind dat we hem dan ook gewoon maar thuis moeten houden en iemand vragen of die de hond een keer wilt uitlaten (er zijn al mensen die dat ook aangeboden hebben).

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:16

Kan je de buren niet vragen? Kan me trouwens voorstellen dat hij wel vaker alleen thuis zal zitten als jullie aan het werk zijn?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:15

Hier waren de honden er gewoon bij. Zijn een deel van ons en mochten niet ontbreken op zo'n belangrijke dag.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:19

Toen een vriendin van mij ging trouwen hebben mijn ouders op de hond gepast. Toevallig was onze eigen hond pas overleden dus vonden m'n ouders het alleen maar leuk weer even een hond in huis te hebben

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:38

Davinia_ schreef:
Zo'n mopshond hebben wij en het leek me dus ook geweldig om hem in een pakje te hijsen :')
Hij heeft al ervaring met feestjes:
[url][ [url=http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LBXIOFC7.jpg]Afbeelding[/url] ][/url]
:')

Ooh joh, dan heb je 'm al voorbereid :') Ik zou zeggen: gewoon meenemen.. Why not? :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 17:35

Het is onverwachts geregeld! :D
Sprak een meisje van paar huizen verderop waar ik vroeger goed mee om ging en ze vroeg wat ik met Binkie deed met de bruiloft. Toen ik vroeg of zij hem misschien een keertje wilde uitlaten, reageerde ze helemaal enthousiast en vroeg of ze hem gewoon de hele dag mocht uitlaten en tussendoor mee naar haar huis mocht nemen. Aangezien onze hond altijd helemaal enthousiast op haar af rent, vond ik dat ook een goed idee. Hoef ik me geen zorgen meer te maken hierover dus :)