Hond autoband laten slepen, wat voor doel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:18

Joolien schreef:
Shirley schreef:
Waarom heb je het niet gewoon even aan de persoon in kwestie gevraagd ?
't Zou mijn interesse ook gewekt hebben :j

Nou dat is dus een extra puntje, de jongen in kwestie staat bekent als een softdrugsdealer en daarom kijk ik er een beetje dubbel tegenaan.

Kom op zeg! Het is ook gewoon een vak net als een groente boer.

Amaris

Re: Hond autoband laten slepen, wat voor doel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:19

Sterker nog, het is een soort van 'groente'boer :')

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:20

Of apotheker. :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:26

Helaas zijn er veel mensen die daar de pitbulls voor gebruiken, laten trainen met een band, om naderhand te showen hoe breed en sterk de hond wel niet is.

Voor puur training kan het geen kwaad, mits het natuurlijk niet te zwaar is.
Voor sommige honden kan dit goed helpen omdat ze op deze manier tussen de oren wat rustiger worden.

Mijn hond moet ik ook enorm veel vooral tussen de oren bezig houden. Anders is ze een stuiterbal.

Vindt het jammer, want zoveel mensen maken misbruik van vooral dit ras. Terwijl het zo'n lieve, trouwe honden zijn.

De trainingsdagen net zoals ponyparadijs zegt, dat is inderdaad puur om te kijken wat deze honden kunnen. Want ze kunnen enorm veel en willen enorm veel. Omdat de wilskracht enorm hoog is!

Deze sport is overigens wel mooi om te zien.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:26

Alsof het stoppen op de bal zo goed voor de voorpoten is.

Edit: reactie op een ander bericht wat spoorloos is. %)

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:28

KingYasFenn schreef:
ik vind het persoonlijk gadver.
laat je hond een huisdier zijn en niet belachelijk slecht voor ' je werken'

Dat denk ik ook altijd.. waarom op een paard zitten, waarom een pony voor de kar knuppen..
laat de paarden/ponys toch de heledag gras eten.. en laat de honden de hele dag voor de kachel liggen!
dat is veel beter dan geestelijke en conditioneel in gezondheid houden! :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:29

Joolien schreef:
Shirley schreef:

Nou dat is dus een extra puntje, de jongen in kwestie staat bekent als een softdrugsdealer en daarom kijk ik er een beetje dubbel tegenaan.

JJane schreef:

klein detail dat het dealen van drugs illegaal is :Y)

Ik zou inderdaad de dierenpolitie bellen. Mijn eerste gedachte is inderdaad ook illegale hondengevechten. En dat is natuurlijk allemaal speculatie, maar dan kan de dierenpolitie (of de gewone politie?) dat lekker uitzoeken.

femo

@LoveUggs, ik heb een husky gehad, waar ik elke dag 4 uur mee uitging.
helaas overleden, en niet aan artrose
sóchtends twee uur wandelen. en smiddags 2 uur fietsen. daarnaast nog plasjes.

Maar een husky is geen balhond. ik heb ook wel eens een flinke tak aan mn husky dr tuig vastgemaakt. (had ook een sledetuig) en dat vond ze alemaal prima.
vergeet niet dat het honden zijn gefokt om te trekken..

PocoGaucha

ik snap wel dat je niet met die jongen gaat praten. had ik ook nooit gedaan.

ik denk dat het gewoon kracht training is. Wel zielig dat het voor die pitbull zo zwaar is. Met school ben ik in Londen bij zon in beslag genomen honden opvang geweest. Die vrouw vertelde dat sommige mensen 7 Kg om de nek van de hond hebben hangen zodat die een sterke nek krijgt. En Het loopbandje dat cesar milan wel eens aanraad, als je dat daar hebt, in combinatie met een vechthond ras wordt je hond meteen in beslag genomen. Maar deze jongen kan natuurlijk ook voor krachtproeven trainen zoals ook in het topic genoemd.

Ik heb echt slechte herinneringen aan die plek. We kwamen daar bij die honden dus die vrouw doet zon hokkie open. Komt echt een super lieve hond uit. Ging echt bij iedereen langs voor een knuffel. Zat daar in de deathrow. Want de eigenaar wou hem niet gecastreerd terug, dus dan maar niet. Ze mogen zon hond dan ook niet laten adopteren. zo zielig, ik kan er nog steeds om janken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:30

loez schreef:
Helaas zijn er veel mensen die daar de pitbulls voor gebruiken, laten trainen met een band, om naderhand te showen hoe breed en sterk de hond wel niet is.

Voor puur training kan het geen kwaad, mits het natuurlijk niet te zwaar is.
Voor sommige honden kan dit goed helpen omdat ze op deze manier tussen de oren wat rustiger worden.

Mijn hond moet ik ook enorm veel vooral tussen de oren bezig houden. Anders is ze een stuiterbal.

Vindt het jammer, want zoveel mensen maken misbruik van vooral dit ras. Terwijl het zo'n lieve, trouwe honden zijn.

De trainingsdagen net zoals ponyparadijs zegt, dat is inderdaad puur om te kijken wat deze honden kunnen. Want ze kunnen enorm veel en willen enorm veel. Omdat de wilskracht enorm hoog is!

Deze sport is overigens wel mooi om te zien.

Het kan dan misschien geen kwaad, maar voor zover ik heb begrepen doet dat er helemaal niet toe.... want het mag gewoon niet.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:36

Wij hebben 2 staffs en zijn tijd terug in het bos wezen wandelen. Toen we dus een club tegen kwamen die dit ook deden.
1x in de week terainden ze op locatie en 1x in de maand hadden ze met heel NL een meeting

Het is absoluut niet geweldadig wat zij daar deden.
Het was Flirtpole, dus touw in de boom jutezak eraan en hangen maar
Lange baan met strikje erin en daar achter aan rennen heen en weeer
En nog aantal andere dingen.

Je zag gewoon dat de honden er echt wel plezier in hadden. Wij hebben het toen met onze 2 ook mogen proberen. De ene vond het geweldig (juist die waar we het niet van verwachtte) en de ander deed er niks op uit.

De ene waar we heb niet van verwachtte hoeft van ons niet wat te doen... Die is otnzettend rustig en slaapt liefste hele dag.
Juist de hond die ontzettend druk is en niet moe te krijgen is daar was het een leuke uitdaging voro geweest. Maar helaas vond ze er niks aan dus dan houdt het gewoon op.

Voor ons was het niet voor gewechten of sterk maken of stoer doen maar gewoon puur voor het moe maken van onze hond.
We kunnen 1,5 uur met haar naar het bos en constant met die bal gooien haar laten zwemmen etc etc. Ze is niet moe te krijgen.
Wanneer ze speelt met andere honden is ze wel eerder moe maar goed dat is ook niet altijd een optie.

Het is dus niet alleen om ond hond te laten vechten of om stoer te doen.
Maar er zullen heus mensen zijn die het daar wel om doen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:38

Ik zou ook gewoon bellen TS :o

Als dan blijkt dat de jongen in kwestie er van droomt om elke dag idyllische sfeerwandelingen te maken, achterop de slede, terwijl de pitbull en de herder hem vrolijk trekken door het sneeuwlandschap, dan is dat vast zo opgehelderd, en niets aan de hand, toch.

Maar ergens denk ik dat hij minder mooie bedoelingen heeft :Y) Ik vind dat de reactie van de pitbull al genoeg zegt. Zeker in combinatie met t breder kader: jij had er een naar gevoel bij, het is een drugsdealer, én het gaat op een pitbull (van een drugdealer).

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:05

femo schreef:
@LoveUggs, ik heb een husky gehad, waar ik elke dag 4 uur mee uitging.
helaas overleden, en niet aan artrose
sóchtends twee uur wandelen. en smiddags 2 uur fietsen. daarnaast nog plasjes.

Maar een husky is geen balhond. ik heb ook wel eens een flinke tak aan mn husky dr tuig vastgemaakt. (had ook een sledetuig) en dat vond ze alemaal prima.
vergeet niet dat het honden zijn gefokt om te trekken..

Dan nog.. Vind dat jij het dan op een fatsoenlijke manier hebt opgelost. :j
Is je hond geen balhond, dan ga je idd lekker met m fietsen. Gewoon bewegen en de energie eruit.
Een baasje mag er zelf ook wat voor doen vind ik. (niet op jou gericht haha)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:24

Voor je een hond een autoband kan laten slepen zit er heel wat voorbereidend werk in. Ook heb je er een speciaal tuig voor nodig en is het zelfs illegaal om pulling te doen met niet-sledehonden.
Mocht je het de meneer nog een keer zien doen, foto's maken en naar de politie dus.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:26

Pfff, best heftige reacties in dit topic. Nu kan ik begrijpen dat als een hond en band trekt en dit duidelijk niet prettig vind het niet erg goed over komt. Ik wist overigens niet dat een hond niet mag trekken, heb dit ook nooit gedaan met onze kruising herder. Maar ik kan mij goed voorstellen dat mensen wel eens dingen uit proberen om te kijken of een hond dit leuk vindt. Als ik kijk naar onze hond, bal is een leuk voor 2 keer daarna doet ze het "omdat het moet", fietsen is de eerste 500 m leuk daarna heeft ze het wel weer gezien. Wij zijn nu aan het hardlopen wat ze leuk vind en hersenspelletjes aan het doen met haar. Het is een hond die graag een taak wil hebben, ik heb er wel eens aan gedacht of het geen mogelijkheid was om een soort rijden dienblad te maken die zij kan duwen of trekken. Nog nooit de tijd gehad om mij daarover in te lezen of het verder uit te denken. Maar ik vind het heel vreemd dat dit nu meteen wordt gezien als luiheid van een baasje. Je moet toch dingen uit proberen om er achter te komen of een hond iets leuk vind. Misschien heeft de hond uit de OP dit wel 3 keer met plezier gedaan en heeft hij het nu wel gezien. Je weet het verhaal erachter niet.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:29

Xjosee schreef:
Misschien heeft de hond uit de OP dit wel 3 keer met plezier gedaan en heeft hij het nu wel gezien. Je weet het verhaal erachter niet.

Nogmaals, om een hond een autoband te laten trekken behoor je heel veel voorbereidend werk te doen. Dat is dus geen kwestie van 3 keer doen en het niet meer leuk vinden. Daarnaast zijn de reacties zo heftig omdat een hond onvoorbereid een autoband laten trekken echt funest is voor het lijf.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:32

Shirley schreef:

Nou dat is dus een extra puntje, de jongen in kwestie staat bekent als een softdrugsdealer en daarom kijk ik er een beetje dubbel tegenaan.[/quote]

JJane schreef:

klein detail dat het dealen van drugs illegaal is :Y)

Ik zou inderdaad de dierenpolitie bellen. Mijn eerste gedachte is inderdaad ook illegale hondengevechten. En dat is natuurlijk allemaal speculatie, maar dan kan de dierenpolitie (of de gewone politie?) dat lekker uitzoeken.[/quote]

Als jij in een coffeeshop werkt is er niks illegaals aan hoor. Dan is het gewoon je werk. En lekker zeg buren die gelijk de politie bellen omdat ze te bevooroordeeld zijn om even te vragen wat je aan het doen bent.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:34

Dan wordt er niet aan je gerefereerd als 'drugsdealer'...

TS, ik zou je bezorgdheid toch gaan melden bij de politie, je weet nooit of er ook al andere zaken gemeld zijn.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:37

Je had het natuurlijk kunnen vragen, dan wist je het nu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:45

Chaos schreef:

Nogmaals, dat vraag ik niet aan zo'n iemand.

Hij is overigens niet van een coffeeshop maar dealt bij hem thuis.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:03

makkie79 schreef:
Het is zelfs verboden in nederland om honden te laten trekken.
vertel je dat mijn Galgo ook even dan? :Y)

Sassol schreef:
Nogmaals, om een hond een autoband te laten trekken behoor je heel veel voorbereidend werk te doen. Dat is dus geen kwestie van 3 keer doen en het niet meer leuk vinden. Daarnaast zijn de reacties zo heftig omdat een hond onvoorbereid een autoband laten trekken echt funest is voor het lijf.

Lijkt me logisch, maar we weten toch niet of de hond het gewend was of niet? Alleen omdat TS hem voor het eerst zó tegen is gekomen? Je ziet maar een fractie van het geheel, wie weet bijtte die ene hond elke eerste drie minuten in het tuiig, omdat het hem niet snel genoeg gaat? De mensen die zo'n "vechthonden"-ras nemen, zijn meestal net zo gek op hun hond als mensen met "gewone" rassen, die zullen ze niet expres de vernieling inhelpen en zich eerst in dat soort training verdiepen.. Of ze er nou illegaal mee willen zijn of gewoon van het ras houden; als je zo'n krachtpatser-ras hebt, is krachttraining toch ook een slim onderdeel van de hondensport? Zoals ze met herder-achtigen pakwerk doen, met windhonden op de baan rennen en schapendrijven met collie-achtigen... Leven en laten leven.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:08

Joolien schreef:
Chaos schreef:

Nogmaals, dat vraag ik niet aan zo'n iemand.

Hij is overigens niet van een coffeeshop maar dealt bij hem thuis.

Want? Je denkt dat je gelijk een shotgun tegen je hoofd krijgt omdat ie wiet dealt en jij hem iets vraagt? :P

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:10

Sassol schreef:
Xjosee schreef:
Misschien heeft de hond uit de OP dit wel 3 keer met plezier gedaan en heeft hij het nu wel gezien. Je weet het verhaal erachter niet.

Maar wie weet hier of die hond onvoorbereid is?

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:19

Waarom zouden honden niet mogen werken daar zijn ze toch voor gefokt? Met mijn Lab deed ik veel apporteer en zoek spelletjes. Dan gooide ik zijn bal in heel dichte struiken en mocht hij gaan zoeken heerlijk vond hij dat, daarvoor is hij gefokt. Zelfs al was hij voor mij maar een gezelschapshond dan nog had hij zijn instincten wat er ooit eens is in gefokt.
Staffords zijn gemaakt voor zo'n soort werk, waarom zou je ze dat dan afnemen?
Nu moet je natuurlijk ook wel oog hebben voor je hond en niet direct er 100kg gaan aanhangen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:25

Pullen word met veel "body"rassen gedaan zoals bulldoggen, pitts, staffies en is zelfs een club die wereldwijd wedstrijden organiseert.

Wanneer de hond goed word getraind en er ook naar de hond word gekeken hebben ze er enkel plezier in. Ze trekken dan bijv. wagens met stenen of bij tug of war zijn het 2 honden die touwtrekken en zo heb je nog veel meer "sporten". De natuurlijke vasthoudendheid word daarvoor gebruikt. De honden vinden het heerlijk, toen ik nog bulldogs had ben ik er wel eens geweest allemaal happy honden die een taak hebben. Beter dan honden die niets te doen hebben en enkel een uurtje aan de riem mogen lopen.

Maar zoals de man bij jou in de buurt traint is dus niet de bedoeling het hoort alles behalve zwaar te zijn de honden moeten het juist makkelijk kunnen zeker in de opbouw en training, daarbij is het inderdaad in nl verboden honden te laten trekken als het geen sledehonden zijn. Ergens wel wat krom die regel want ik mag dus ook niet steppen met mn honden omdat ze voorop lopen en trekken.