aikon schreef:Ze heeft nog 2 herders en die vertonen geen van beide dit gedrag, het ligt zeker wel aan de hond zelf. Verder loopt de hond van haar broer wel los op het erf en is daar eigenlijk de baas. Is wel een kalf van een hond, maar die geeft tegenover niemand een probleem.
Laura_silver dat weet ik dat dit bij pakwerk ontoelaatbaar is. Heb getrainde duitse herders in handen gehad. Totaal niet vergelijkbaar met deze hond.
Ze heeft dus vanwege haar opleiding wel eens een klasje kinderen op de boerderij rond lopen en laat de honden dan ook even losDus het is gewoon wachten dat het mis gaat.
Hanny ik wil ook niet weten hoe ik er dan uit kom te zien, maar de hond zal het dan niet overleven.
Deze jonge honden krijgen energie rijk voer (zijn in de groei hebben bouwstoffen nodig, maar fokker bepaald wat welk voer) zijn brood mager (je ziet de ribben zelfs door het dikke haar) en zitten de hele dag opgesloten. Gaan hooguit 2/3 x per dag een 10/15 min. wandelen. Ze staan dus stijf van de energie wat ze niet kwijt kunnen.
Ja precies!
Dus het is gewoon wachten dat het mis gaat.

. Volgens mij doen ze maar gewoon wat bij de meeste gemeentes