Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tessa_93 schreef:Mexicaanse roodknie vogelspin !
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hamsters in een aquarium/terrarium vind ik trouwens not-doneHet zijn actieve diertjes en houden van klimmen ( niet alleen maar op de speeltjes, maar ook aan het tralies ) Ook vinden ze de vele buizen die je aan kooien kan bevestigen fantastisch. Een aquarium/terrarium voldoet niet aan de behoeftes van een hamster vind ik..
kiwiwitje schreef:Tessa_93 schreef:Mexicaanse roodknie vogelspin !
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hamsters in een aquarium/terrarium vind ik trouwens not-doneHet zijn actieve diertjes en houden van klimmen ( niet alleen maar op de speeltjes, maar ook aan het tralies ) Ook vinden ze de vele buizen die je aan kooien kan bevestigen fantastisch. Een aquarium/terrarium voldoet niet aan de behoeftes van een hamster vind ik..
WHAAAAAH! had ze in link gezet! ik viel bijna met stoel en al om!![]()
brrrrrrrrrr
Cayenne schreef:Uh, Tarantula is een ander woord voor vogelspin
Die prop ik ook niet in een bakje van 30 a 40 cm, omdat ze maar 15 a 20 cm groot worden.love_western schreef:Een luipaardgekko word zo 20 a 25 cm. Dat ga je toch niet in een bakje proppen van 60 cm?
Zelfde als een ball python ( python regius) past er ook niet in. Mininale maten zijn 80 bij 50 cm. In mijn ogen aan de krappe kant.
Zou dan toch voor een paar muisjes of dwerg hamster gaan. Of paar leuke slakken.
zal maar niet vermelden waar ik mn volwassen dieren in hield. ( en succesvol kweekte
) SharonIndezz schreef:love_western schreef:Een luipaardgekko word zo 20 a 25 cm. Dat ga je toch niet in een bakje proppen van 60 cm?
Zelfde als een ball python ( python regius) past er ook niet in. Mininale maten zijn 80 bij 50 cm. In mijn ogen aan de krappe kant.
Zou dan toch voor een paar muisjes of dwerg hamster gaan. Of paar leuke slakken.
Ehh 9 vd 10 pythons vreten niet eens als ze te groot liggenzal maar niet vermelden waar ik mn volwassen dieren in hield. ( en succesvol kweekte
)
), een zandbakje, een groot molentje (28 cm) etc. Daarnaast haal ik hem uit regelmatig eruit en mag hij op de bank scharrelen 

Mizora schreef:Qua lengte voor slangen wordt aangeraden dat de slang er diagonaal volledig gestrekt in kan liggen. Dus een slang van 50cm moet een hok hebben van minstens 20x30 (diagonaal is dan 50cm).

Suuskipje schreef:Hamsters kunnen prima in een terrarium hoor. Ligt er helemaal aan hoe je hem dan inricht.
Mijn syrtje zit in een terra van 100x50x80. Ik heb veel klimmateriaal erin gezet waardoor die behoefte gewoon gevuld wordt. Kijk als jij alleen een huisje, een molentje en een voerbak neer zet dan weet je dat je beestje zich gaat vervelen.. Ik heb een plateau met 3 verschillende hoogtes, een boomstammetje die daar tegenaan leunt. een huisje met 2 verdiepingen (hij zit graag op het dak), een zandbakje, een groot molentje (28 cm) etc. Daarnaast haal ik hem uit regelmatig eruit en mag hij op de bank scharrelen
De reden dat hij overigens in een terra zit is omdat ik 2 katten heb en niet graag stukjes hamster door de tralies getrokken zie worden
Om terug te komen op je vraag ts dan denk ik inderdaad dat je het beste af bent met muisjes. Daarin heb je ook nog ontzettend veel soorten, als je echt kijkdiertjes wilt dan kan je europese of afrikaanse dwergmuisjes overwegen. de europese zijn dagactief en de afrikaanse zijn nacht/schemer actief. Zelf heb ik afrikaanse dwergmuisjes
Wel moet je zorgen voor veel klimmateriaal dan want dat vinden ze erg leuk. Ik heb ze zitten in een vrij hoog terrariumpje met veel takjes en een kokosnoot als huisje, erg leuk vind ik ze en het voordeel is dat ze niet stinken! Ideaal :)