Welk huisdier in terrarium van 60 cm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Welk huisdier in terrarium van 60 cm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:51

Muizen!! :))

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:04

Wimpergekko's, reuzenslak ( <<) ), wandelende takken, bidsprinkhaan, schorpioen, miljoenpoot
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 20-01-14 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:07

Tessa_93 schreef:
Mexicaanse roodknie vogelspin ! :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hamsters in een aquarium/terrarium vind ik trouwens not-done :n Het zijn actieve diertjes en houden van klimmen ( niet alleen maar op de speeltjes, maar ook aan het tralies ) Ook vinden ze de vele buizen die je aan kooien kan bevestigen fantastisch. Een aquarium/terrarium voldoet niet aan de behoeftes van een hamster vind ik..

WHAAAAAH! had ze in link gezet! ik viel bijna met stoel en al om! :')
brrrrrrrrrr -O-

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:10

kiwiwitje schreef:
Tessa_93 schreef:
Mexicaanse roodknie vogelspin ! :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hamsters in een aquarium/terrarium vind ik trouwens not-done :n Het zijn actieve diertjes en houden van klimmen ( niet alleen maar op de speeltjes, maar ook aan het tralies ) Ook vinden ze de vele buizen die je aan kooien kan bevestigen fantastisch. Een aquarium/terrarium voldoet niet aan de behoeftes van een hamster vind ik..

WHAAAAAH! had ze in link gezet! ik viel bijna met stoel en al om! :')
brrrrrrrrrr -O-

_O- _O- _O- _O- _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:11

Niet grappig... -O- -O- -O-

:')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:13

Cayenne schreef:
Uh, Tarantula is een ander woord voor vogelspin :+

Onterecht. De tarantula is een genus van de wolfspin (Lycosa, te weten de Lycosa tarantula (de enige echte tarantula)). En die heeft absoluut niks te maken met de vogelspin, behalve dan dat beide araneae zijn.

In Amerika is een vogelspin een tarantula, in Nederland niet.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 20-01-14 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:14

kiwiwitje schreef:
Niet grappig... -O- -O- -O-

:')

Zeker weten van wel :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:25

Een luipaardgekko word zo 20 a 25 cm. Dat ga je toch niet in een bakje proppen van 60 cm?

Zelfde als een ball python ( python regius) past er ook niet in. Mininale maten zijn 80 bij 50 cm. In mijn ogen aan de krappe kant.

Zou dan toch voor een paar muisjes of dwerg hamster gaan. Of paar leuke slakken.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:36

Dat is geen proppen hoor. Uit ervaring weet ik dat die beesten de hele dag in hun mosgrotje zitten :')

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:38

Martine_R schreef:
Dat is geen proppen hoor. Uit ervaring weet ik dat die beesten de hele dag in hun mosgrotje zitten :')

Klopt mijn gekko ligt ook de hele dag in zijn grot of op zijn steen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:07

Mijn slakken zijn overdag ook niet actief. Maar hebben ook gewoon een grote bak :+ Die prop ik ook niet in een bakje van 30 a 40 cm, omdat ze maar 15 a 20 cm groot worden.

Dan zullen mijn gekko's straks wel in een hemel terecht komen in een bak 1 m.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:15

love_western schreef:
Een luipaardgekko word zo 20 a 25 cm. Dat ga je toch niet in een bakje proppen van 60 cm?

Zelfde als een ball python ( python regius) past er ook niet in. Mininale maten zijn 80 bij 50 cm. In mijn ogen aan de krappe kant.

Zou dan toch voor een paar muisjes of dwerg hamster gaan. Of paar leuke slakken.

Ehh 9 vd 10 pythons vreten niet eens als ze te groot liggen :') zal maar niet vermelden waar ik mn volwassen dieren in hield. ( en succesvol kweekte ;) )

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 07:43

Al veel reacties muisjes lijken me erg leuk.
spinnen mooi maar brrrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:28

SharonIndezz schreef:
love_western schreef:

Ehh 9 vd 10 pythons vreten niet eens als ze te groot liggen :') zal maar niet vermelden waar ik mn volwassen dieren in hield. ( en succesvol kweekte ;) )

Als je ze in een grote kale bak stopt, vreten ze idd niet. Maar ik vind persoonlijk 100 bij 50 een mooie maat. En deze lekker volbouwen met schuilplaatsen en planten en hier en daar wat hout. En je mag heus vermelden waar jij je dieren in hield. Die van mij komt ook uit een rack. Ieder zijn keus. Maar als 1 slang houdt puur voor de hobby dan kies ik voor een mooie terrarium.

Maar ik vind je erg denigrerend over komen met je smiley's. Dat is wel weer jammer.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:36

Mijn ervaring is dat de pythons zelfs niet vreten in een volgestouwd terrarium, maargoed dat is mijn ervaring zijn er ook zat die er wel in vreten.

En ja mijn dieren zaten in een rack, en die vraten bijna mn vingers erbij op met voeren. En daarbij had ik niet een slang maar een stuk of 30. Dus die hield ik mooi in racks

En denigerend met mn smilies? dat was niet zo bedoeld iig

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:50

Hamsters kunnen prima in een terrarium hoor. Ligt er helemaal aan hoe je hem dan inricht.
Mijn syrtje zit in een terra van 100x50x80. Ik heb veel klimmateriaal erin gezet waardoor die behoefte gewoon gevuld wordt. Kijk als jij alleen een huisje, een molentje en een voerbak neer zet dan weet je dat je beestje zich gaat vervelen.. Ik heb een plateau met 3 verschillende hoogtes, een boomstammetje die daar tegenaan leunt. een huisje met 2 verdiepingen (hij zit graag op het dak :+ ), een zandbakje, een groot molentje (28 cm) etc. Daarnaast haal ik hem uit regelmatig eruit en mag hij op de bank scharrelen :)
De reden dat hij overigens in een terra zit is omdat ik 2 katten heb en niet graag stukjes hamster door de tralies getrokken zie worden :)

Om terug te komen op je vraag ts dan denk ik inderdaad dat je het beste af bent met muisjes. Daarin heb je ook nog ontzettend veel soorten, als je echt kijkdiertjes wilt dan kan je europese of afrikaanse dwergmuisjes overwegen. de europese zijn dagactief en de afrikaanse zijn nacht/schemer actief. Zelf heb ik afrikaanse dwergmuisjes :)
Wel moet je zorgen voor veel klimmateriaal dan want dat vinden ze erg leuk. Ik heb ze zitten in een vrij hoog terrariumpje met veel takjes en een kokosnoot als huisje, erg leuk vind ik ze en het voordeel is dat ze niet stinken! Ideaal :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:55

Qua lengte voor slangen wordt aangeraden dat de slang er diagonaal volledig gestrekt in kan liggen. Dus een slang van 50cm moet een hok hebben van minstens 20x30 (diagonaal is dan 50cm).

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:59

Mizora schreef:
Qua lengte voor slangen wordt aangeraden dat de slang er diagonaal volledig gestrekt in kan liggen. Dus een slang van 50cm moet een hok hebben van minstens 20x30 (diagonaal is dan 50cm).

Zo weinig maar? Is dit niet erg klein voor een slang? Moeten ze niet een beetje kunnen rondkruipen? *slangenleek :+

Schildpadden sowieso niet doen, die hebben een veel groter verblijf nodig.

Een dwerghamster zou misschien nog kunnen, maar ik vind het zelf nogal krap. Voor een syrische hamster is je bak echt te klein.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:04

Dwerghamsters hebben meer behoefte aan graven dan klimmen en dan zit je juist met een terra of aqua goed. Een tralieskooi is de bodem vaak te laag om een dikke laag bodembedekking in te stoppen.
Daarnaast is het klimmen aan tralies vaak verveling door een te kleine kooi en ook niet ongevaarlijk als ze naar beneden donderen.

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 15:01

Ik denk dat muisjes de beste keuze zijn heb ze altijd al een keer willen hebben.
Okal vind ik een dwerghamster ook leuk dus nog een beetje kiezen
We wonen met 5
Ik denk dat ik sommige mensen niet erg blij maak met een gekko spin of slang :')
Nu wat voor muisjes nog zoeken en waar
En natuurlijk infomartie opzoeken
Tips?
Laatst bijgewerkt door joann123 op 21-01-14 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:02

Suuskipje schreef:
Hamsters kunnen prima in een terrarium hoor. Ligt er helemaal aan hoe je hem dan inricht.
Mijn syrtje zit in een terra van 100x50x80. Ik heb veel klimmateriaal erin gezet waardoor die behoefte gewoon gevuld wordt. Kijk als jij alleen een huisje, een molentje en een voerbak neer zet dan weet je dat je beestje zich gaat vervelen.. Ik heb een plateau met 3 verschillende hoogtes, een boomstammetje die daar tegenaan leunt. een huisje met 2 verdiepingen (hij zit graag op het dak :+ ), een zandbakje, een groot molentje (28 cm) etc. Daarnaast haal ik hem uit regelmatig eruit en mag hij op de bank scharrelen :)
De reden dat hij overigens in een terra zit is omdat ik 2 katten heb en niet graag stukjes hamster door de tralies getrokken zie worden :)

Om terug te komen op je vraag ts dan denk ik inderdaad dat je het beste af bent met muisjes. Daarin heb je ook nog ontzettend veel soorten, als je echt kijkdiertjes wilt dan kan je europese of afrikaanse dwergmuisjes overwegen. de europese zijn dagactief en de afrikaanse zijn nacht/schemer actief. Zelf heb ik afrikaanse dwergmuisjes :)
Wel moet je zorgen voor veel klimmateriaal dan want dat vinden ze erg leuk. Ik heb ze zitten in een vrij hoog terrariumpje met veel takjes en een kokosnoot als huisje, erg leuk vind ik ze en het voordeel is dat ze niet stinken! Ideaal
:)

;)
Vriendje heeft ook 3 kleurmuisjes gehad maar die moesten om de zoveel dagen verschoond worden omdat het gewoon stinkt :+

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:05

Jaa muisjes!! was laatst bij de dierenwinkel en daar waren net geboren muisjes voor euro 1,60 wilde ze eigenlijk meenemen!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:17

Wat betreft het waar: liefst niet bij de dierenwinkel. Kijk eerst eens bij een opvang bijvoorbeeld, en daarna bij een goede fokker.

Waar woon je? Dan kan je kijken of er een opvang bij je in de buurt zit.

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 15:18

Ik woon in Heerhugowaard in de buurt van alkmaar

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:27