Caelum schreef:koetje01 schreef:of het kan weet ik niet,
maar bij het lezen van je titel zag ik zo'n bevroren vis uit het vriesvak van de supermarkt voor me, die opeens tot leven kwam
+1
+2
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Arrabel schreef:Mijn moeder vertelde een verhaal dat ik bijna niet kan geloven maar ze beweerd dat het echt is gebeurd.. Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Toen mijn moeder nog klein was wilde haar vader (mijn opa) graag een vijver in de tuin, daarom had hij een zinken bak ingegraven in de grond en daar een "vijvertje" van gemaakt met een goudvis er in.
Toen het winter werd en het ontzettend vroor zaten mijn moeder en haar vader en moeder lekker in de warme huiskamer toen mijn moeder opeens riep:"papa de goudvis!"
Mijn opa rende naar de vijver die helemaal bevroren was en hij pakte snel iets om de vijver uit te hakken.
Mijn oma aan het mopperen want die vond het onzin, die vis is allang dood Jan!
Maar zo eigenwijs als mijn opa was bleef hij door hakken tot dat hij de vis gevonden had en hij nam de vis mee in het blok ijs en zette deze bij de kachel.
Mijn oma en mijn moeder vonden het allebei onzin en dachten natuurlijk dat de vis allang naar genezijde was vertrokken.
Maar niks minder bleek waar... toen het ijs smolt bleek de vis nog te leven, en mijn opa heeft hem toen in een bak water in huis gezet en hij heeft nog jaren geleefd...
Ik kan het niet meer navragen want mijn opa is inmiddels overleden en mijn oma ontzettend dement.
Ik kan dit verhaal bijna niet geloven...
Wat vinden jullie?
.Ik liep toen door de winkel van Aveve en die verkopen ook kleine dieren waaronder visjes.
Wij dachten dood!
RoyceMack schreef:waarschijnlijk kun je het je oma wel vragen, dingen van vroeger weten dementerenden altijd nog tot in detail, dus je kan het proberen!
Vjestagirl schreef:RoyceMack schreef:waarschijnlijk kun je het je oma wel vragen, dingen van vroeger weten dementerenden altijd nog tot in detail, dus je kan het proberen!
Lang niet alle dementerenden weten nog van alles van vroeger, het hangt heel erg af van de soort dementie, het stadium waarin ze zitten en hoe lang geleden iets gebeurd is.

Tendance schreef:Vreemd of niet, maar ik denk dat het kan.
Mijn verhaal namelijk (ECHT WAAR)!!!
Je hebt van die diepvries (vergaste) eendagskuikens. Deze worden aan reptielen of ook wel aan katten gevoerd, nadat ze opgewarmd zijn.
Mijn moeder kocht deze altijd voor onze katten en had de zak achterin de auto laten liggen. Vervolgens is ze ze vergeten en de stad nog even in gegaan. Het was een warme dag, dus ontdooien ging heel snel.
Toen ze even later in de auto stapte hoorde ze gepiep van de achterbank.
Ze schrok en heeft direct de zak opengetrokken en daar zat een klein levend kuikentje in.
Ze heeft hem onder een lamp gezet en een half jaar later bij de kinderboerderij over het hek gezet. Heeft nog heel wat jaren lekkere eitjes gegeven.