Kan dit? Diepvries vis komt tot leven..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:13

Caelum schreef:
koetje01 schreef:
of het kan weet ik niet,

maar bij het lezen van je titel zag ik zo'n bevroren vis uit het vriesvak van de supermarkt voor me, die opeens tot leven kwam :')

+1

+2 :')

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:09

Arrabel schreef:
Mijn moeder vertelde een verhaal dat ik bijna niet kan geloven maar ze beweerd dat het echt is gebeurd.. Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Toen mijn moeder nog klein was wilde haar vader (mijn opa) graag een vijver in de tuin, daarom had hij een zinken bak ingegraven in de grond en daar een "vijvertje" van gemaakt met een goudvis er in.
Toen het winter werd en het ontzettend vroor zaten mijn moeder en haar vader en moeder lekker in de warme huiskamer toen mijn moeder opeens riep:"papa de goudvis!"
Mijn opa rende naar de vijver die helemaal bevroren was en hij pakte snel iets om de vijver uit te hakken.
Mijn oma aan het mopperen want die vond het onzin, die vis is allang dood Jan!
Maar zo eigenwijs als mijn opa was bleef hij door hakken tot dat hij de vis gevonden had en hij nam de vis mee in het blok ijs en zette deze bij de kachel.
Mijn oma en mijn moeder vonden het allebei onzin en dachten natuurlijk dat de vis allang naar genezijde was vertrokken.
Maar niks minder bleek waar... toen het ijs smolt bleek de vis nog te leven, en mijn opa heeft hem toen in een bak water in huis gezet en hij heeft nog jaren geleefd...
Ik kan het niet meer navragen want mijn opa is inmiddels overleden en mijn oma ontzettend dement.
Ik kan dit verhaal bijna niet geloven...
Wat vinden jullie?

:D
Wat een verhaal hihi maar volgens mij kan het best wel!
Ik had een soortgelijke ervaring alleen heel erg droog :') .Ik liep toen door de winkel van Aveve en die verkopen ook kleine dieren waaronder visjes.
Toen hoorde ik opeens mn dochtertje mij roepen dat heel snel moest komen.

Wat was nu het geval.......er was een goudvisje uit zo'n bak gesprongen (schuifje boven bak stond open) en die lag he-le-maal verdroogt en aangekoekt op de grond. -O- Wij dachten dood!
Verkopen erbij gehaald ,ik ondertussen heel voorzichtig visje los gehaald van de vloer.Beestje was echt waar helemaal droog,zat vol stof en zandkorrels. |(

Verkoper kwam met stoffer en blik en zei leg hem maar op t blik dan doe ik hem weg.Ik legde dat visje op het blik en floep daar kwam beweging in de staart!
Wij wisten niet wat we zagen,meteen visje terug in de bak en ja hoor,na eventjes heel stilletjes gedreven te hebben zwom ie warempel weer weg met alle stof en zand nog op zich. :wow:

Verkoper had zoiets nog nooit meegemaakt hahaha
Of het visje het uiteindelijk gehaald heeft weet ik niet maar er is best grote kans op!

gr Fun :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:46

waarschijnlijk kun je het je oma wel vragen, dingen van vroeger weten dementerenden altijd nog tot in detail, dus je kan het proberen!

Volgens mij kan het wel. Als het dier nog niet te lang bevroren was, zou het theoretische gezien wel kunnen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:55

RoyceMack schreef:
waarschijnlijk kun je het je oma wel vragen, dingen van vroeger weten dementerenden altijd nog tot in detail, dus je kan het proberen!

Lang niet alle dementerenden weten nog vanalles van vroeger, het hangt heel erg af van de soort dementie, het stadium waarin ze zitten en hoe lang geleden iets gebeurd is.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:58

Mijn tante had (volgens mij is hij inmiddels dood) ook een goudvis die ingevroren was geweest in het ijs en die daarna ook gewoon nog leefde. Dus ik denk dat dit wel waar is hoor.

Volgens mij zijn vissen koudbloedig waardoor ze heel langzaam gaan bewegen en verteren als het super koud is. Dan heeft zon vis ook nog maar weinig tot bijna geen zuurstof meer nodig.

purple

Re: Kan dit? Diepvries vis komt tot leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:12

Dat van in de vloeibare stikstof heb ik ook gezien bij proefkonijnen!
Ik denk dat het wel kan, maar idd niet lang ivm zuurstof, als die dieren stil liggen bij lage temperatuur verbruiken ze minder zuurstof.

Dat van verdrogen ken ik ook, dat hebben wij wel eens gehad met een guppie, zat vast in het hoogpolig tapijt. Even weken en die zwom gewoon weer rond, de 2e keer had haar wel genekt :=

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:20

haha wat een verhaal!

en t verhaal van die kuikens, jeetje dat is toch ook wat!

maar aan de reacties te zien, kan het dus maar zo kloppen, grappig hoor!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 15:09

Vjestagirl schreef:
RoyceMack schreef:

Lang niet alle dementerenden weten nog van alles van vroeger, het hangt heel erg af van de soort dementie, het stadium waarin ze zitten en hoe lang geleden iets gebeurd is.

Dat is inderdaad waar, mijn oma weet haar eigen naam niet meer, ze weet niet meer dat ze is getrouwd geweest met mijn opa, niet eens meer dat hij bestaan heeft.
Daarbij praat ze alleen nog maar wartaal, dat de verpleegsters haar kinderen hebben opgesloten en verbrand en dat ze vroeger met een donkere jongen langs de straten muziek zat te maken, dat soort dingen...
Dat van die vis zal ze echt niet meer weten :n

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:14

koetje01 schreef:
of het kan weet ik niet,

maar bij het lezen van je titel zag ik zo'n bevroren vis uit het vriesvak van de supermarkt voor me, die opeens tot leven kwam :')

Whahaha had ik ook xD

Maar wel een super leuk verhaal :D

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:20

hahaha oohhh ik dacht inderdaad ook iets uit de vriezer wat tot leven kwam _O-

Maar toch geloof ik het best :')

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:27

Tendance schreef:
Vreemd of niet, maar ik denk dat het kan.
Mijn verhaal namelijk (ECHT WAAR)!!!

Je hebt van die diepvries (vergaste) eendagskuikens. Deze worden aan reptielen of ook wel aan katten gevoerd, nadat ze opgewarmd zijn.
Mijn moeder kocht deze altijd voor onze katten en had de zak achterin de auto laten liggen. Vervolgens is ze ze vergeten en de stad nog even in gegaan. Het was een warme dag, dus ontdooien ging heel snel.
Toen ze even later in de auto stapte hoorde ze gepiep van de achterbank.
Ze schrok en heeft direct de zak opengetrokken en daar zat een klein levend kuikentje in.
Ze heeft hem onder een lamp gezet en een half jaar later bij de kinderboerderij over het hek gezet. Heeft nog heel wat jaren lekkere eitjes gegeven.

zal wel een haantje zijn geworden,de hanen worden vergast( hebben ze niets aan) kippen gaan door voor de opfok om eieren te gaan leggen...

een vriendin vroeger had dat ook,ook eendagskuikens gekocht en ook nog 2 levende erin,waren 2 mega hanen geworden,en op een dag waren ze plotseling alle 2 verdwenen,vermoedelijk in de pan gegaan bij een hongerige voorbij ganger...

en als je gaat googlen lees je best veel verhalen over ingevroren goudvissen die daarna nog leefden,dus ja,ze zullen er wel tegen kunnen op een of andere manier...