Obstipatie bij kvv

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Re: Obstipatie bij kvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:11

Het klinkt toch als een gewone kvv drol, die zijn idd wat harder dan brokkendrollen. Plantaardige olie mag je ook niet geven?
In eendennekken zit naar verhouding natuurlijk wel veel bot, maar een halve per dag zou geen problemen moeten geven.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:54

De samenstelling van Naturis eend is 80% eendenvlees en 20% bot.
Dat komt dus uit op 60% spiervlees en 40% vleesbot.
Als je zelf voer samenstelt wil je ongeveer:
45% vleesbot
25% spiervlees
20% orgaan, waarvan de helft pens
10% overig (groente/fruit, eitje etc.)

Orgaan laxeert beter dan spiervlees en is trouwens essentieel voor vitaminen. Eendorgaan is nog wel te vinden, daar zou ik je kvv dus mee aanvullen en beginnen met zo'n 5% van het gehele menu aan orgaan te geven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 08:17

En hoe heb jij beredeneert dat in dit vlees geen orgaan zit *confused*

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:23

Door de site:

Citaat:
Kip 100% 80% kippenvlees 20% bot

Rund 100% 65%spiervlees 20%bot 5%pens 5% lever 5% nier

Lam 100% 70% spiervlees 20% bot 5% pens 5% lever

Eend 100% 80% eendenvlees 20% bot

Makreel 100% 100% hele makreel

Makreel/pens 70% hele makreel 30% pens

Pens 100% 100% runderpens

Bij de smaken rund en lam staat er wel orgaan opgeschreven, bij de andere smaken niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 13:37

Ah, duidelijk, dank!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:17

Dit haal ik van de site van naturis:
Al onze soorten bestaan uit:
62% spiervlees
20% bot-/kraakbeen
15% orgaan (lever/nier/pens/long)
3% vitaminen/Mineralen mix waarvan 1% vit/min en 2% zeewier (kelp)

20% is een vrij hoog bot percentage, andere kvv's, Tammenga of Darf, bevatten bijv. 15% bot.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:44

Andere merken die ik hier kon vinden konden niet 100% eend garanderen helaas...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:59

http://www.lupa-diervoeding.nl/ hier kan je ook veel eend producten bestellen maar dan barf materiaal zodat ze dus ook knaag materiaal gewoon als vers rauw vlees hebben. Let op!! er zijn grootverpakkingen en daar zit ook veel eend bij ;)
Ook een voordeel naast dat je zelf samenstelt en op de behoeften van je honden in kan gaan (wat meer orgaan of wat meer vlees of wat meer bot bijv.) is het ook stukken aantrekkelijker qua prijs en niet eens slechter ;) Zelf voer ik ook naturis en absoluut goede ervaringen er mee! Maar idd behoorlijk harde drollen. Echter ik wissel af met andere merken (geen eliminatie dieet honden dus) dus houd het zo in de gaten.

Harde drollen als ze niet wit zijn is niet erg maar zou het erg rot vinden als mijn honden zoveel moeite hebben met poepen dus zou idd ook maken dat de ontlasting toch wat zachter wordt.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:01

Ik zat ook nog te denken, misschien kan je gedroogde eendensnacks vinden op basis van vlees/orgaan? Heb hier ooit eens een zakje gedroogde eendenlever gehad van Carnibest en dat viel goed in de smaak, verse lever vind 1 van mijn honden erg bah. Of misschien zoiets:

http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... pen/159760
http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... pen/206303

Alleen zit jij met een eliminatiedieet en is het dus wel belangrijk om voor merken te kiezen die je vertrouwd. Ik ken bijv. een hond met een ernstige voedselallergie waarbij het gelijk mis gaat als hij snacks eet van een bepaald merk terwijl vlees van dezelfde diersoort geen probleem is. Let dus goed op eventuele toevoegingen/conserveermiddelen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 19:11

Dierenfan, barf is absoluut oets waar ik me in wil verdiepen maar echt niet te doen met mijn minivriezertje.
Heb heel veel geluk met mijn dierenwinkeltje om de hoek die voor mij mijn rollen wil bewaren zodat ik er 1 of 2 per keer kan halen, anders was kvv al een uitdaging geweest...
Om die reden is bestellen via internet gewoon niet rendabel, dan moet ik een vriezer bijkopen en daar heb ik geen ruimte voor.
Daanaast moeten ze op dit moment eventuele barf binnen eten en met onze tut die alles overal heen sleept ga ik dat niet doen over de houten vloer. Ze trekt nu grotere brokken al naast haar bak om er aan te likken, laat staan als het groter spul is, brrr..

Mijn dierenwinkeltje is voor me aan het zoeken naar beloningen met eend buiten de gedroogde nekjes, ik neem je dingetjes even mee linea. Er staat op de website dat ze 100% eend zijn dus dat zou in theorie moeten kunnen, ik zoue r nog achteraan kunnen bellen wb conserveringsmiddelen. Heb ook al overwogen om zelf eendenlevertjes oid te drogen in de oven, dat heb ik in het verleden eens gedaan met rund. Ging toen niet erg goed, maar kan het wellicht nogmaals proberen..
Laatst bijgewerkt door secricible op 22-01-14 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:12

secricible schreef:
Andere merken die ik hier kon vinden konden niet 100% eend garanderen helaas...

Tinlo heeft 100% eend :) http://tinlo.nl/honden/ . Maar dan zit je idd nog met opbergruimte...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 19:14

Ik kan eens vragen of hij dat kan bestellen voor me :)

Edit: bij dealer kom ik hem tegen, dus dat is nog een optie!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:47

snap dat je eerst wil kijken wat je honden doen voordat je maar overpeinst om een grote vriezer te nemen. Zelf ook maanden met een kleine vriezer het gedaan voordat ik een tafelmodel gekocht heb voor de honden.

Hier ook een hond die sleept daarom gooi ik altijd water door de kvv en meng dat zodat het een dikke pap is. Hun hebben een voller gevoel en ik een schone vloer haha. barf krijgen ze hier buiten wat gelukkig hier kan ;)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:56

Wij hebben een vriezer met 6 lades en langzaam neemt het kattenvoer steeds meer plaats in beslag >;) Eerder hadden we 2 lades onder de koelkast, maar dat vond ik toch echt te weinig voor de katten als je er ook nog 'mensenvoer' in wil stoppen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:07

dierenfan schreef:
snap dat je eerst wil kijken wat je honden doen voordat je maar overpeinst om een grote vriezer te nemen. Zelf ook maanden met een kleine vriezer het gedaan voordat ik een tafelmodel gekocht heb voor de honden.

Hier ook een hond die sleept daarom gooi ik altijd water door de kvv en meng dat zodat het een dikke pap is. Hun hebben een voller gevoel en ik een schone vloer haha. barf krijgen ze hier buiten wat gelukkig hier kan ;)

Het gaat er meer om dat het niet past in mijn huisje. Normaal had ik daar schujt aan gehad, desnoods in de woonkamer, maar dit huisje staat te koop om een groter huis te kopen, dus ga hiet mijn eigen glazen inkopen :) ik heb 3 laden, waarvan 1 heel kleintje, dus dat is gewoon echt heel bepert...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 21:38

Puur interesse, dit is het vlees:

Afbeelding

Als ik dit zo zie zou ik denken dat er heel veel vlees in zat en nauwelijks bot...hebben jullie daare en verklaring voor?

En nog een foto van de druifjes, omdat je het daar voor doet ;)
Afbeelding
Afbeelding

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:05

Wat een heerlijke koppies hebben ze!
Hebben ze alle twee die symptomen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 22:09

Nee, de jongste niet gelukkig. Maar omdat ze uit dezelfde lijn komen vond de dierenarts het de moeite waard om eens te kijken hoe hij zou reageren. Tot nu toe merk ik van hem geen verschil. Behalve dat hij ontzettend blij is dat zijn zus eindelijk met hem wil spelen, haha.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:55

even dit topic opgezocht er is een nieuw merk met ook een puur eend vandaar dat ik hier aan dacht (en het is nog betaalbaar ook ;) )
http://freshdogfood.likeapro.me/onze-producten.html (weet dat de 100% eend varian € 2,75 per kg is bij het verkooppunt wat ze hebben, ze hebben nog maar 1 punt om het feit dat het net nieuw is maar misschien dat het bij jou in de buurt ook snel komt!)

zelf nog niet uitgeprobeerd maar ben ik wel van plan te gaan doen. Je zou ze kunnen mailen/bellen hoe zeker het is dat het daadwerkelijk 100% eend is en de samenstelling ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 21:12

Heel erg bedankt!
We zijn op dit moment tevreden, drollen zijn een stuk verbeterd. Aankomende dagen dierenarts gaan bellen om te horen of we kunnen uitbereiden, dus voorlopig gaan we even niet overschakelen.
Ik vind het wel heel erg goedkoop... Bijna to good to be true zeg maar...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:21

secricible schreef:
Heel erg bedankt!
We zijn op dit moment tevreden, drollen zijn een stuk verbeterd. Aankomende dagen dierenarts gaan bellen om te horen of we kunnen uitbereiden, dus voorlopig gaan we even niet overschakelen.

tja aan de andere kant als ze voordelig in kunnen kopen e.d. kan je de prijs ook laag houden. Misschien op eend 100% niet zoveel winst maar op de rund wel. Echter doordat de eend goedkoop is trekt men weer klanten die ook rund e.d. nemen ;)

Daarnaast is het een nieuw merk dat moet je ook meenemen. zodra het goed gaat lopen schieten die prijzen omhoog. Heb dat al met diverse merken gezien (helaas voor mij/ons haha)

Maar geweldig dat het op knapt!!!! Lekker idd zo door gaan en super dat de problemen dus opgelost zijn met de ontlasting!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:29

secricible schreef:

Commercie maakt duur. Hoe bekender, hoe meer je betaalt. Kijk maar naar Tinlo, kost gemiddeld 5 euro de kilo. Terwijl het toch echt niet zo duur is om te maken...

Wel heel fijn dat het nu goed gaat met de hond! Ik weet zelf hoe frustrerend het kan zijn als je alles probeert en het wilt maar niet werken. Gelukkig weet ik ook hoe graag je een vreugdedansje doet als het dan eindelijk wel goed gaat! *\o/*