Welk huisdier als student?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:26

Een egeltje? Dan zou je fiffil op bokt eens om info moeten vragen!

Edit; gratis en voor niks is trouwens mijn broer ook af te halen! ;) meerdere dieren in 1 zo kan hij ook een zeer goede imitatie van een pauw en een paard doen! Beetje gek, maar wel leuk haha :')
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 19-01-14 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:27

Whaha een kakkerlak, geweldig xD

Ik heb zelf een russische dwerghamster. Onderhoud valt heel erg mee en hij is best tam, gaat vaak uit zichzelf op mijn hand zitten etc, maar meer kan je er niet echt mee. Zelf vind ik het ideaal maar als je iets gezelligers wilt kun je beter voor een vogel gaan denk ik :)

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:29

Ik zou voor een goudhamster gaan of voor twee cavia's :) Leuke dieren, s avonds actief en knuffelbaar :o

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 21:32

Adamootje schreef:
ElineS schreef:
Nee, die zijn in het weekend altijd thuis :D

Een goudhamster zit ik nu ook aan te denken.. Of een syrische.. Ze zijn solitair en niet al te moeilijk in onderhoud.

@prugelpiet: Omdat een paar dagen geleden mijn andere kat onder de auto is gekomen en ik eigenlijk geen katten meer wil.. Want heb er teveel zo verloren... En bij het studentenhuis is ook een drukke weg.

@Cayenne: Weet jij toevallig iets over valkparkieten opvang of plekken waar ik ze kan halen? Wil ze dan liever niet van de dierenwinkel.

goudhamster en een syrische hamster is hetzelfde. ;) Neem dan wel een hok met de minimale afmetingen 70 x 40 cm. Het liefste wat groter.

Ow echt, haha stom. Ik had vroeger zoiets als deze, maar dan wit
Afbeelding

En de dierenwinkel zei heel mooi Syrische hamster. Dus ik dacht dat die met lange haren waren en de goudhamsters niet.. Is het ook gewoon een goudhamster.. Haha

@Cayenne: Dankje, ik ga de linkjes even doornemen! Mijn zus heeft handfok gedaan met haar valkparkiet. Ze begon met één, heeft nu wel een ren vol ondertussen met valkparkieten en gewone parkieten, gelukkig. Maar ik vond dat toen niets, handfok. Teveel tijd en vind dat je wel moet weten wat je doet.. En dat weet ik niet hoor, met zo'n jong ding.

Leuk filmpje ook trouwens.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:33

Ik heb een Syrische hamster gehad en dat was echt een fantastisch leuk diertje, met een beetje oefening vond die het ook nog best gezellig om er af en toe uit te komen en even te aaien/in handen te zitten. En omdat ze hamsteren ( :+ ) niet zo heel moeilijk in het onderhoud, maar wel echt een gezellige aanvulling vond ik.

Parkieten etc. - als ze lawaai kunnen maken, zou ik dat wel specifiek even checken met je huisgenoten. Dat vindt niet iedereen leuk om in huis te hebben, en dat probleem omzeil je wel met een hamster o.i.d. want die zijn verder stil (op luidruchtige loopradjes na - als je voor een knaagdier gaat, kies alsjeblieft een stil loopradje. :') )

ElineS

Re: Welk huisdier als student?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 21:34

Ik ga het sowieso overleggen met mijn huisgenoten. Die moeten er wel mee eens zijn :)

@maartje1990: Lief aanbod, maar nee dankje haha. Teveel onderhoud denk ik :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:36

Handopfok gaat soms goed maar kan ook helemaal fout aflopen. Ik heb het uit nood ook een keer gedaan, maar de handopfokjes zijn vaak toch een stuk minder sterk en worden te vroeg uit het nest gehaald waardoor ze sociaal vaak achterlopen.

Twee van mijn vogels (de derde was niet gepland :o ) komen hier vandaan: http://mybirdheaven.be/de-valkparkiet/te-koop.html Ze is niet goedkoop en zit net over de Belgische grens, maar de vogels zijn wel allemaal supergezond, mooi fors en sterk en ze zijn allemaal ontzettend lief van karakter. Een bijkomend voordeel (vind ik) is dat het vaak erg mooie en aparte kleuren zijn :) Dit is niet echt het seizoen voor jonge vogels (ze zijn er wel hoor) maar vanaf april begint het broedseizoen weer en dan heb je veel meer keus. Ik zie wel dat ze een prachtige cinnamon opaline pop heeft zitten.

Ze maken wel geluid maar wanneer je er 2 hebt valt het krijsen erg mee. Dan zijn ze vaak onderling wat aan het pruttelen. Ze hebben 's ochtends wel even een 'gek uurtje' :D
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-01-14 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:36

Ik heb trouwens ook 2 kleurmuizen gehad, vond ik ook wel leuke beestjes :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:37

Syrische hamster noemden ze vroeger inderdaad goudhamster, vanwege de kleur, maar inmiddels zijn er meerdere kleuren bijgekomen en is de naam veranderd naar Syrische hamster :)* (wat je al niet leert van Wikipedia)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:38

ElineS schreef:
@prugelpiet: Omdat een paar dagen geleden mijn andere kat onder de auto is gekomen en ik eigenlijk geen katten meer wil.. Want heb er teveel zo verloren... En bij het studentenhuis is ook een drukke weg.

Oh sorry, sterkte :(:)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 21:39

Dankjewel :) En kon jij niet weten natuurlijk. Maar een kat was wel een goed idee geweest, alleen die weg.. En wil dat risico niet lopen.

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:40

cavias!!! kunnen heel tam al worden, die van mij kon los in de tuin met de poort open, was makkelijk als we Op vakantie gingen, buren hoefde alleen maar hok open en dicht te doen en water en eten bijvullen; derest deden ze zelf xp
edit; typfout
Laatst bijgewerkt door dinek123 op 19-01-14 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Is helemaal te begrijpen! Ook al hou je je kat binnen, hij hoeft maar één keer te ontsnappen dat het fout gaat :n

Snollygoster

Een reptiel?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:41

ElineS schreef:
Ik ga het sowieso overleggen met mijn huisgenoten. Die moeten er wel mee eens zijn :)

@maartje1990: Lief aanbod, maar nee dankje haha. Teveel onderhoud denk ik :P

Je hebt het over de egel nu toch?! :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:42

Gekko's zijn ook leuk of een slang.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 21:49

Haha, nee over je broertje :P

Maar een egel, dat mag je toch niet houden of wel?

Noortje: Gekko's zijn inderdaad leuk! Niet aan reptielen gedacht! Een slang vind ik dan weer niks.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:51

Haha ja ik snapte m wel hoor! :P

Jawel egel mag zeker wel fiffil op bokt heeft er eentje en al meerdere gehad. Ik neem wel aan dat je ze niet zomaar uit t wild mag plukken

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:54

Egels schijnen volgens mij wel lastig goed te houden te zijn? Hebben volgens mij best wel veel ruimte nodig, weet niet hoeveel ruimte je tot je beschikking hebt?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 21:55

Ik ben nu inderdaad wat websites aan het lezen over het houden van een egel, want moet zeggen.. Het lijkt me wel super leuk en apart.. Maar ik heb nog geeeeen idee wat ze nodig hebben.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 21:59

Het is wel een mega aquarium wat ze nodig hebben (minimaal 100 cm)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:59

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:00

belle_boef schreef:
Gekko's zijn ook leuk of een slang.

Baardagamen zijn volgens mij ook leuk als je nog niet zoveel ervaring hebt met reptielen.

Vogels zou ik trouwens toch niet zo gauw doen in een studentenhuis, het zijn wel dieren waar je huisgenoten potentieel makkelijk last van kunnen krijgen. Ik zou bang zijn dat de huisgenoten het dan onderschatten en na een tijdje toch helemaal knetter van ze worden en dan zit je met die vogels...
Ik heb trouwens ook altijd begrepen dat vogels best wel vervuilend zijn, tenminste onze huisarts zij destijds dat ik met mijn longen nooit een vogel moest nemen?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:02

Ik denk eigenlijk dat een hamster ideaal is voor jou :).

Ik heb de mijne in een aquarium. Schoonmaken is een vuilniszak ernaast, alles eruit scheppen met een stoffer en blik en weer nieuwe bodembedekking erin. Voer is ook goedkoop.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:02

Baardagames? ( wij hebben nog wel in de opvang die een goed thuis zoeken)
of ratjes? ( hebben wij ook nog in de opvang :P )
zebravinkjes? ( hebben we ook)