Versvoer hond, wat, hoeveel en hoe duur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:44

Ik voer Darf, Alaska en Tinlo Barfmenu aan mijn poedel. Redelijk prijzig maar graan vrij, calcium uit bot en veel variatie en hij eet het super. Ook makkelijk te bestellen en het wordt aan huis afgeleverd. Ik heb er wel een kleine vriezer voor staan dus bestel een aantal verpakkingen tegelijk.
Volgende week komt er een puppie bij en hij gaat ook op versvlees.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:47

oww wat leuk marije,wat voor puppie??? ( jullie hadden/hebben toch ook een boxer?)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:11

wat een prijsverschillen!!!

ik geef nu al 6 maanden Naturis en dat bevalt eigenlijk wel goed. Ik meng er regelmatig nog wat rijst of gepureerde groenten onder. Maar in de buurt is er niet zoveel anders te verkrijgen naast Duck en degomeat.
Ik geef 's morgens vers (met groenten of rijst) en 's avonds persbrok.

hiphopje

Re: Versvoer hond, wat, hoeveel en hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:19

ik bestel al enige tijd bij Naturis.nu
Ruime keuze, en snelle bezorging.
Ik wissel af met die complete rollen gemalen vers, en ander spul.
Eens per week een lap pens, goed voor de tandjes.
Ook geregeld groente afval van tafel, rijst.
Ook de kat eet hier gewoon van mee.

Mijn honden zijn al op leeftijd. Hebben nog nooit brok gehad.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:48

kimmie261 schreef:
oww wat leuk marije,wat voor puppie??? ( jullie hadden/hebben toch ook een boxer?)

Ja klopt boxer Dirk van m'n vader :D
Dirk eet trouwens gewoon brokken, hij heeft wel vers vlees geprobeerd maar met de manier van (vr)eten van Dirk moet je het van de muur af pulken dus m'n vader blijft hem brok voeren :')

Puppie die erbij komt is een dwergschnauzer :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:24

Mijn honden eten Smuldier compleet vlees of pens. Jip is zo'n 8kg en eet 200gr, Mum weegt 30kg en krijgt 600gr. De pakjes kosten 89ct bij de C1000, ik voer er 2 per dag. 's Morgens krijgen ze wat te knagen, bv ossenstaart, mergpijp of kippenpoot. Net heb ik m'n eerste vers vlees bestelling gehaald voor de katten, daar wil ik zelf voor samenstellen. Voor de honden heb ik nu kiprugstukken en rauwe koeienoren gehaald.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:50

dierenfan schreef:
lotgering kan kwalitatief veel beter zijn dan smuldier. Echter kan ook zeer slecht zijn qua verhoudingen en kwaliteit (dan krijg je gewoon een klomp vet om het minder netjes te omschrijven). Heb lotgering vele maanden met plezier gevoerd en opeens ging het fout. Na 2x proberen en 2x foute lading gestopt en terug gegaan op smuldier. Nu naast smuldier naturis en darf en dat is idd behoorlijk prijzig maar goed en betrouwbaar.

lotgering is idd wel eens misgelopen iin het verleden, de afgelopen anderhalf jaar heb ik geen slechte rol meer gehad :n verkooppunt hier in de buur took al een jaar niet meer, het is ene heel stuk stabieler geworden qua kwaliteit .

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:21

Sonja_vR schreef:
dierenfan schreef:
lotgering kan kwalitatief veel beter zijn dan smuldier. Echter kan ook zeer slecht zijn qua verhoudingen en kwaliteit (dan krijg je gewoon een klomp vet om het minder netjes te omschrijven). Heb lotgering vele maanden met plezier gevoerd en opeens ging het fout. Na 2x proberen en 2x foute lading gestopt en terug gegaan op smuldier. Nu naast smuldier naturis en darf en dat is idd behoorlijk prijzig maar goed en betrouwbaar.

lotgering is idd wel eens misgelopen iin het verleden, de afgelopen anderhalf jaar heb ik geen slechte rol meer gehad :n verkooppunt hier in de buur took al een jaar niet meer, het is ene heel stuk stabieler geworden qua kwaliteit .

Dat mag ook wel aangezien er toen zelfs dieren dood zijn gegaan door het gestunt van hun met de samenstelling, hygiëne enzovoorts.

Hij is zo makkelijk dat hij zijn eigen honden bedorven spul voert wat retour komt, als ze het niet willen vreten hebben ze pech zegt hij, dat of niets anders.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:40

meggiemeg schreef:
Hier helaas geen goede ervaringen met Lotgering! Heb een paar keer bedorven vlees aangeleverd gekregen en moet nog mijn geld terug krijgen van ze.....
De kwaliteit schommelt heel erg vind ik en ze zijn erg makkelijk met invriezen (vooral wanneer waardoor er dus bedorven vlees de vriezer ingaat).

+1, hier dezelfde ervaring, vind het echt vieze troep en zou liever een goede brok voeren dan dat ik Lotgering geef.

Nu ook weer een logé, ook op Lotgering en voor de zoveelste keer is het arme dier aan de schijt. Kan het niet raar vinden, het vlees stinkt en is verkleurd, sta te kokhalzen als ik het in de bak uit elkaar probeer te krijgen, bah. :r

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:38

Sonja_vR schreef:
dierenfan schreef:

ik heb het in de laatste 1.5 jaar gevoerd en daarvoor nooit. Net begin zomer 2013 ging het hier fout 2x toe en daarna besloten het nooit meer te voeren. Onlangs nog 4 rollen van iemand over genomen wiens hond het niet wilde eten en die variant (wild) zag er goed uit maar merkte zelf dat ik het toch niet vertrouwde. Wel op gevoerd en het rook goed en zag er goed uit maar voor mijn honden geen lotgering meer.

Als ik eten voor mezelf niet vertrouw dan eet ik het niet en vertrouw ik het voor mijn honden niet dan krijgen ze dat ook gewoon niet. Van lotgering over op naturis, darf en tinlo. Portomonee vind het niet zo geweldig :D :D :D mijn honden wel en daar doe ik het voor <3 ze eten luxer dan ik met hun hert, eend, kalkoen, zalm, lam, rund, kip, geit, konijn hahah

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:59

van mij hoef je niet terug op lotgering hoor,
ik geef alleen maar een aanvulling op jouw info , meer niet :? :)

hier wissel ik ook af met ene merk of vier.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:03

Ik zat te twijfelen over Lotgering, maar m'n collega zei ook al dat het vlees zo stonk, zij is overgestapt op wat anders.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:31

Wij hebben nu ook een pup erbij sinds 3 weken maar brokken eten doet hij niet graag... Meneer is van het vlees heb ik gemerkt...Zelf heb ik geen ervaring met vlees maar ik wil morgen even gaan kijken in de winkel. Alle advies is welkom! :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:39

Hoe is die bij de fokker gevoerd?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:02

Op brok. Het merk ken ik niet.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:15

Weekje lotgering gehad hier, hondje eet t met smaak en het ziet er goed uit, maar hij schijt de hele week al vla :') kan ook een virusje zijn, het heerst nogal, maar ik durf t niet met zekerheid te zeggen :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:38

Dat geeft mij wel goede hoop... :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:46

Lotgering zou ik nooit voeren.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 08:45

Hier wordt Lotgering maar alleen wild en paard gevoerd, in combi met Alaska, Carnibest en ga straks even op zoek naar Tinlo. De Lotgering is afgelopen jaar enorm verbeterd, ook keurig verpakt nu. Hier geen enkel probleem met Lotgering maar het wordt wel in combi met andere merken dus gegeven.
Bij mij ziet de Lotgering er altijd goed uit en ruikt net als de andere kvv's naar vlees ;) , het gaat er met smaak in en komt er netjes weer uit...

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:13

Toevallig heb ik van de week de eigenaar van 1 van de loge's gesproken die ook Lotgering voerde, zijn gelukkig over gegaan op iets anders, helaas wel brok maar alles beter dan Lotgering in mijn ogen. Mensen zijn dolgelukkig, kennen hun hond niet meer terug, mooie vacht, kleur is intenser geworden, slappe stront is compleet weg, spugen is over en de hond vele male blijer en actiever *\o/*

Nogmaals, liever een goede brok dan Lotgering.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:29

Je hebt diverse merken kvv (kant en klaar versvoer)
In deze link vind je een lijst met merken http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 724.0.html
Via de linken kun je kijken welke bij jouw in de buurt makkelijk verkrijgbaar zijn.

Wat er al eerder gezegd is, neem wel een complete variant. Een enkele keer een enkelvoudige is geen probleem, maar neem dan wel een vleessoort die niet standaard in de kvv zit.

Ik kan wel zeggen dit en dat merk is goed die moet je nemen en die juist niet. Maar het kan zo zijn dat mijn honden het goed doen op een merk en die van jouw niet.
Voer wat dat betreft met je ogen.
Dit is net zo met hoeveelheden, ieder merk geeft een advies hoeveelheid op per kilo lichaamsgewicht. Maar de ene hond heeft daar genoeg aan terwijl een ander er te dik of te dun van word.

Lotgering heb ik zelf nooit gevoerd, dus ik kan daar geen eerlijke mening over geven. Wel bij andere gezien dat (misschien nu niet meer) de kwaliteit en samenstellingen sterk schommelde en bedorven is ook meermaals gebeurt.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:35

Ik ben van lotgering afgestapt, nadat mn hond er zo ziek van is geworden, dat het kantje boord is geweest. Ik vond het al stinken, en verpakkingen waren open, en duidelijk was dat het al een keer ontdooid was geweest en weer opnieuw ingevroren. Heb navraag gedaan bij mensen in mn buurt die dit ook voerden, en hadden hetzelfde probleem, zijn inmiddels overgegaan op ander soort. Ik ben nu 2 maanden verder met mn hond, die nog op een onderhouds dosis prednison staat, overgegaan op een brok, ik durf het risico niet meer te nemen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:41

Ik moet zeggen dat ik dus dit verhaal al vaker heb gehoord over Lotgering, en dat is niet alleen van de laatste tijd.
Maar ik hoor dat eigenlijk nooit over andere merken

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:18

Nee klopt, maar dit was helaas niet mn eerste slechte zending, ik heb geluk gehad dat mn hond in zeer goeie conditie was, ben blij dat ik mn labrador van 7 maanden niet op kvv had, weet niet of zij het anders overleefd had. Baal er van dat ik mn herder nu zo zwaar op de medicatie heb moeten zetten om het gevecht te winnen, aangezien hij anderhalf is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:31

Is het door de da bewezen dat het door het eten kwam?
Want anders is het misschien raadzaam om informatie in te winnen (bv via de rechtsbijstand als je die hebt) of je alle kosten op hun kan verhalen.
Heb je het trouwens rechtstreeks bij Lotgering zelf gehaald?
Want ik vind dit echt een hele kwalijke zaak!