De mijne heeft spondylose in de rug. (lendenen) maar is al zeker twee jaar vrij van problemen daar. Is ook niet gevoelig enz. Hij loopt voor niet meer 100% vermoeden artrose maar laat het verder niet nakijken daar hij niet de makkelijkste is bij de dierenarts en meer als ondersteunen wat we al doen, niet kunnen doen. Hij is als jonge hond HD en ED normaal geröntgend. En vorig jaar DM getest als drager. Daar we hem wilden inzetten in de fok. Maar aangezien de teef ook drager was ging dit niet door. Verder heeft hij al jaren spierproblemen daarvoor krijgt hij wat natuurlijke middeltjes o.a. magnesium en daarmee gaat het goed maar nu hij uit de sport is zie je hem gewoon enorm oud worden. Een jaar geleden draaide hij nog aangepast mee (mocht van mij niet meer springen) en toen is hij in Mei geopereerd en heeft een maand niks gemogen en dat heeft hem de das omgedaan. Hij is ook wat wankelend in de achterhand maar is niet vergelijkbaar met DM.
Op onze vereniging loopt een hond met DM van 10 jaar, die valt deels om van achteren en sleept met de poten. Pijn heeft hij niet. Is verder ook nog een vrolijk baasje. Al was het mijn keuze zo niet.
Mijn "opa" krijgt nu Traumeel en Zeel (beide homeopathisch van heel) en daar doet hij het zeer goed op. Heel af en toe als hij eens mee gaat naar het veld. Waar hij zijn opa zijn vergeet heeft hij een rimadyl nodig. Verder heeft hij een Hyalronzuur kuur gehad. (Hyalutidin). Daarnaast krijgt hij reiskiemolie en magnesium over het voer. Daarmee gaat het erg goed. Dierenarts had nog als optie om als het erger word een halve tablet Phen Pred te geven.