Vers voeren, echt zoveel!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:38

pluisje88 schreef:
Aangezien hier nogal wat kenners zitten;
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

is dit wat? en is het een reeele prijs?

Ligt helemaal aan de samenstelling.

De meest ideale samenstelling is:
-minimaal 45% spiervlees
- tussen de 15 en 25% bot
- maximaal 25% orgaanvlees
- bot als calciumbron
- liefst zonder graan
- zonder suiker
- weinig koolhydraten
- net zoveel calcium als fosfor

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:50

Tsja ligt aan je katten.

Mijn katten eten met zijn 4en 800 gram vlees per dag weg..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 17:05

IngridM schreef:
Liselot schreef:
Met een rol van 500 gram kan ik (als ik de hoeveelheid op de verpakking aanhoud) precies 2 dagen voeren, dus ontdooien, voeren en dan voor de volgende dag in de koelkast. Een dagje langer zou dus ook nog goed gaan als ik besluit om ze wat minder te doen?

4 dagen dan dus :D (met 1 kat)

Heb er twee he :P

JamieC

Re: Vers voeren, echt zoveel!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:49

Onze rode kater van 5,5 kilo krijgt 75 gram vlees op een dag.
De worstjes die wij hebben zijn 150 gram, er zitten er 8 van in een doosje van uit mijn hoofd zo'n 7 euro.
Met een doosje doen wij dus 16 dagen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 20:56

Welk merk is dat jamie? En waar te verkrijgen?

JamieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:03

Puur naturis kip/rund
Naturis, Begijnenstraat 14, Dessel.

Ik haal het bij Spaanderman Diervoeders in Velserbroek.
Op het doosje staat hondenvoer, maar vanwege de samenstelling ook geschikt voor katten.
59% kip, 28% rund, 2% pens, 5% lever, 2% zeewier.

Onze kater heeft een keer blaasgruis gehad, en moest hierdoor op speciaal (duur) voer.
Later hoorden we dat vers ook kon, dus zijn we daar op overgestapt, hij smult ervan!
Onze Maine Coon poes trekt helaas wel haar neusje ervoor op…

ps. Zie nu net op het doosje staan dat er 6 worstjes in zitten, foutje!

EDIT: Dit staat nog op hun site (naturis.be)

Al onze soorten bestaan uit:
62% spiervlees
20% bot-/kraakbeen
15% orgaan (lever/nier/pens/long)
3% vitaminen/Mineralen mix waarvan 1% vit/min en 2% zeewier (kelp)
Laatst bijgewerkt door JamieC op 15-01-14 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:06

Wij voeren nu ook degomeat, zijn we heel erg tevreden mee. We hebben verschillende merken geprobeerd. Tinlo aten ze heel erg graag, maar 1 van de katten kreeg obstipatie. Het botpercentage schijnt vrij hoog te zijn bij tinlo. De rest deed het er super op. Verder hebben we nog Dinapet gevoerd. Dat was maar 1 smaak, met meerdere diersoorten er in. Dat werd op een gegeven moment te eentonig en na verloop van tijd wilde ze het niet meer eten. Nu bij degomeat kun je veel verschillende diersoorten apart voeren. Dit wisselen we af met eendagkuikens, visjes en wat spiervlees en orgaan (beide ivm de obstipatie van 1 van de katten) Daar doen ze het super op. Het verwerken in inderdaad even werk. Als we een bestelling binnen krijgen verdelen we alles in zakjes van ong 45 gr. Dat gaat de vriezer weer in en daar kunnen we dan weer een paar weken mee door. Ze krijgen allemaal 1 of meer zakjes van 45 gr op een dag. Dat was ook even uitzoeken, maar nu werkt het super.
carnibest ben ik zelf persoonlijk niet zo weg van omdat er rijst in zit. Daarom hebben wij die nooit gevoerd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 21:14

Tinlo kan ik ook in almelo krijgen, daar zit geen rijst in?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:19

mijn kat van 3,5 kilo krijgt 100 gram kvv per dag, dus erg vreemd vind ik het niet. Ik voer zelf degomeat. heb in het verleden carnibest gehad maar daar kreeg ze weer last van van blaasgruis. de graanvrije versie (diabetes) hadden ze toen neit.
tinlo zit geen granen in idd. dus die kun je prima proberen. probeer alleen met niet complete kvv (geen supplementen toegevoegd) wel minimaal 6 diersoorten te voeren over 3 of 4 weken.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:21

Hier zitten mijn katten alledrie rond de 4kg. De 2 van 2,5 jaar (nog steeds erg actief := ) krijgen ieder 130g/dag en de 3e van ongeveer 5 jaar krijgt 90g/dag. Ik ben begonnen op 3 tot 4% van het lichaamsgewicht en vanuit daar ben ik op het oog gaan voeren.
Ik voer HaaksBarf en Bandit (laatste is wel prijzig). Ik kan nog aan Darf en Lotgering komen, maar daar zijn ze niet echt weg van. Carnibest en Prins hoef ik niet eens te proberen, dat laten ze gewoon staan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 21:29

Dan denk ik dat ik morgen tinlo ga halen voor een paar weken en kijken hoe ze het daar op doen.
Is tinlo conpleet voer of moet ik daarmee afwisselen?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:32

Mij is verteld dat 3 verschillende in principe ook voldoende is. Die van mij eet alleen kip, makreel en rund(natuur). Voor de eend en de konijn haalt ze echt jammer genoegneus op. Maar op deze drie doet ze het goed :j
Er zit idd alleen maar dier in de worsten van Tinlo.

Ik heb ook wel eens de worsten van Haaks geprobeerd, maar deze zijn duurder en worden minder goed gegeten hier, evenals met Carnibest.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 21:33

Dan ga ik morgen maar eens inslaan. Scheelt dat die van mij niet zo kieskeurig zijn. Ze vonden het wel even raar gister, maar na even snuffelen werd er lekker gesmikkeld

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:34

Tinlo is compleet als je alle smaken voert (5 dacht ik). Alleen de cattery is helemaal compleet, maar dan heb je maar 1 smaak. Tinlo is wel een goede om mee te starten, het wordt door de meeste katten goed gegeten.
Succes, hopelijk gaan ze het eten. Wij hebben 3 van de 4 katten over gekregen, eentje eet nog brok, die weigert echt volledig!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:37

de cattery is idd copleet, dus dan hoef je niet te wisselen.
mijn kat is gelukkig ook niet kieskeurig, die vind pens ook lekker, enige wat ze tot nu toe weigert is konijn

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:41

Wij hebben er ook 1 die alles eet, maakt echt niet uit wat je hem voorzet. Buiten de brokkenpoes hebben we er nog eentje die wel kieskeurig is, dat maakt het wel lastig om genoeg afwisseling te krijgen, maar zo stiekem aan krijgen we wel steeds meer naar binnen. Alleen geit blijft hij echt weigeren! Kuikentjes doen ze hier echt een moord voor :P

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:43

onze katten moeten het niet maar de hond eet het wel van lotgering komen ze no g thuis brengen ook

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:47

Onze kvv kat vind kuikens ook super. Die andere staat nog steeds voornamelijk op brok en eet eigenlijk alleen dingen uit blik, pak of pot :roll: bij kuikens zie je haar dan ook echt kijken alsof ze zich afvraagt waarom we haar willen vergiftigen haha. En dan zit die andere erbij te grommen omdat het háár kuikje is :')

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:55

Ik heb er maar 1 die kuikens echt graag heeft (hap slik weg), een die er alleen mee speelt en een ander die er niet eens aan wil ruiken. Muisjes doen het dan weer wel goed. Ik heb ooit eens een hamster geprobeerd (beest was echt groot) maar daar moesten ze allemaal niks van hebben. Viel me vooral van mijn alles-eter erg tegen...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 21:58

Muizen helpt in ieder geval één van mijn katten zichzelf wel aan, vind regelmatig bloedvlekken of muisoverblijfselen op het laminaat :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:02

Ik ben gisteren begonnen met kvv voeren, 2 honden van rond de 25kg en voer nu 250-400gram per dag per hond. Ik kijk even rustig hoe ze het hier op doen. Onze jongste lijkt nog wel wat honger te houden, dus wellicht heeft die wat meer nodig, hij is ook nog jong. Beetje op gevoel :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:22

Muizen kijken mijn katten dan weer heel vies naar hahaha.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:58

secricible schreef:
Ik ben gisteren begonnen met kvv voeren, 2 honden van rond de 25kg en voer nu 250-400gram per dag per hond. Ik kijk even rustig hoe ze het hier op doen. Onze jongste lijkt nog wel wat honger te houden, dus wellicht heeft die wat meer nodig, hij is ook nog jong. Beetje op gevoel :)

Hier krijgt mijn hond van 25 kilo 700 gram. Ze is bijna 14 jaar , en mooi slank.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:02

Ik ga gewoon proberen, advies wat we van utrecht hebben gehad is 75gram per 5kg hond, en ik lees ook 1-2% van het gewicht. Dat is 250-500gram :)
Onze oudtste is geen grote eter, die kleine wel, dus die heeft waarschijnlijk iets meer nodig :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:09

In carnibest zit veel vocht, waardoor je dus veel moet voeren.
Met 40 gram voer je echt veel en veels te weinig.

Het ligt er wel aan per kat hoeveel je moet voeren. Dat is even uitvogelen.
Mijn katten wegen 4,5 kg en ruim 6 kg
Ze krijgen allebei 125 gram carnibest per dag. Dit gaat perfect. Ze zijn goed op gewicht.

Als ik uit zou gaan van 30 gram per kg, dan krijgen ze allebei dus te weinig (die van 6 kg veel te weinig)
Maar die van 6 kg komt al aan van lucht, dus ja...
Het is even puzzelen.

Ik voer de carnibest diabetes (zit geen rijst in)