Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
trysteffy schreef:Het is dan wel raar dat die ander konijn als ik het drinkflesje aangevuld heb de drink fles om zo te zeggen bijna aanvalt. Want ik kijk altijd nog een beetje eind van de avond voor dat ik naar bed ga of ze alles nog hebben en dan zit ie op de helft.
Ik ben zelf best voorzichtig met groenvoer omdat er te veel vocht in zit.
Ik geef de schil van de komkommer stukje appel andijvi en wortel natuurlijk.
Wat advieseren jullie me nog meer om wat voor groenvoer te geven en hoeveel?
Dagmar80 schreef:@ Carrotcake: Nog nooit van gehoord. ? Apart, mag toch niet hopen dat ze beiden veel drinken omdat ze gefrustreerd zijn enzo... Lijken ze in ieder geval niet, lopen ook beiden elke dag in de woonkamer rond. Wel was het oorspronkelijke idee dat ze samen zouden gaan wonen, maar ze vinden elkaar niet zo lief...
Eens wat betreft de wilgentak, vermaken ze zich uitstekend mee en het is veel gezonder. Hangt wel weer van het knaagstickje af, je hebt ze in allerlei soorten natuurlijk...
liliekska schreef:trysteffy schreef:Het is dan wel raar dat die ander konijn als ik het drinkflesje aangevuld heb de drink fles om zo te zeggen bijna aanvalt. Want ik kijk altijd nog een beetje eind van de avond voor dat ik naar bed ga of ze alles nog hebben en dan zit ie op de helft.
Ik ben zelf best voorzichtig met groenvoer omdat er te veel vocht in zit.
Ik geef de schil van de komkommer stukje appel andijvi en wortel natuurlijk.
Wat advieseren jullie me nog meer om wat voor groenvoer te geven en hoeveel?
Witlof! Maar als je konijn niet Goed drinkt kan je best een keertje een tomatenkapje geven voor de vocht. Je kan ook af en toe broodkapjes geven. Die van ons krijgen elke avond groen meestal andijvie of witlof en soms appel wortel of brood, nog nooit problemen gehad, als er meer dan 2 dagen niet of heel weinig gedronken is krijgen zo een tomatenkapje of stukje komkommer erbij voor het vocht.

Carrotcake schreef:Sommige knagen aan de tralies en andere gaan obsessief aan de fles lurken.
Maar een hele fles per dag per konijn is wel heel veel hoor!
Ik lees ergens dat de waterbehoefte per 24 uur ca 50 ml per kg lichaamsgewicht is. Maar dit wijkt per konijn natuurlijk wel iets af. Ligt er ook aan hoeveel droogvoer en groenvoer het konijn krijgt en de omgevingstemperatuur.
Maar ik denk dat je pas zorgen moet maken als je konijn van de een op de andere dag aanzienlijk veel meer of minder water gaat drinken.

In de zomer los in de achtertuin ging op een gegeven moment wel aardig goed, maar dan moet ik genoeg geschikte dagen hebben om ze elke dag een poos samen te zetten.

Een formaat hondenhok is dan bij wijze van voldoende als schuilplekje. Een ren is ook nog is veel goedkoper dan hout 
Maar hij is dus best wel bazig naar andere konijnen en Bibi is ook aardig bazig, dus dat gaat niet zo goed samen... 
Carrotcake schreef:Sommige knagen aan de tralies en andere gaan obsessief aan de fles lurken.